VW Tiguan GTS

Tigge

Soulman

• 65 Följare
  • 18 965 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 januari
Båtmeck · 172 Inlägg
Skrivet 12 januari #101

Soulman skrev:
VQDC? Aldrig hört talas om. Inte ens en snabb googling gav någon träff överhuvudtaget.

Min bil är rätt fullsmetad men jag hjälper andra med lite olika grejer. Aktiverade DLA på en Arteon här om dagen. Rätt enkelt när frontkamera och adaptiv farthållare finns. Funkar att göra på de flesta bilar som har den utrustningen. Men VCP har en del funktioner inbyggda som kräver färre moment än VCDS och man kan hårdskriva direkt på eeprom om man vill ändra hur utgångarna på BCM ska bete sig. T.ex kan man avaktivera lampövervakningen för de som gillar att stoppa in LED överallt. Avaktivera den livsfarliga start/stopp funktionen är väldigt enkel att göra med VCP. Inga problem att göra med VCDS men kräver fler moment. De kompletterar varandra helt enkelt.

Kan du aktivera traffic sign rec på en passat -18? Vore lite kul att ha...bilen har typ allt men inte detta? smile

//walkmann
695 Inlägg
Skrivet 12 januari · Inlägg av trådskaparen #102

Har du frontkameran ska det vara fullt möjligt. Har du DLA, LDW och ADC? Media Discover eller Discover Pro?

Tjofadderittan - lej
12 Inlägg
Skrivet 12 januari #103

VAGCOM skulle det stå.
Hade för mycket med förkortningar i huvudet från jobbet.
DLA som i Driving Light Assist?

Personligen så hade jag väl önskat mig mer personliga bilder för bakgrund och annat i infotainment.

Båtmeck · 172 Inlägg
Skrivet 12 januari #104

Soulman skrev:
Har du frontkameran ska det vara fullt möjligt. Har du DLA, LDW och ADC? Media Discover eller Discover Pro?

Ja det har den.
Composition media...
Måste man ha nav el är det något du också kan fixa? smile

//walkmann
695 Inlägg
Skrivet 13 januari · Inlägg av trådskaparen #105

walkmann skrev:

Soulman skrev:

Ja det har den.
Composition media...
Måste man ha nav el är det något du också kan fixa? smile

He He, att eftermontera navigation kostar mellan 20 och 30.000. Ja inte om du gör det själv,  hårdvaran kostar kanske 15 i alla fall.
Nej nav ska inte behövas för att få traffic sign recognition.

Tjofadderittan - lej
695 Inlägg
Skrivet 13 januari · Inlägg av trådskaparen #106

WothRline skrev:
VAGCOM skulle det stå.

Personligen så hade jag väl önskat mig mer personliga bilder för bakgrund och annat i infotainment.

Ja precis, det är DLA. Har du front kamera och AFS kan du aktivera  DLA. En mycket användbar funktion måste jag säga.

Tjofadderittan - lej
695 Inlägg
Skrivet lördag 10:54 · Inlägg av trådskaparen #107

WothRline skrev:
VAGCOM skulle det stå.

Du har en mycket begränsad användning av en äldre CAN-USB dongel i din bil. Den kommunicerar inte med ett flertal controllers i bilen eftersom de har ett annat nyare kommunikationsprotokoll.

Tjofadderittan - lej

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck