Bakluckan öppnas när jag slår på tändningen

wobbla
25 oktober 2012 · 1 Inlägg

Goddag!

Jag har ett väldigt irriterande problem.

Det är så att min Ford Fiesta -11 har fått för sig att öppna bakluckelåset titt som tätt.
Exempelvis när man slår på tändningen så ploppar den upp varpå man får gå ut och stänga.
Imorse betedde den sig än mer intensivt. Så fort jag stängde luckan så poppade den upp igen.

Jag har provat båda nycklarna och även utan batteri i fjärrkontrollen men problemet kvarstår. Jag vet inte vad jag ska göra men jag antar att det bara är att lämna in den? Eller har någon något förslag?

Tack på förhand

Mattias aåkerlund

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
25 oktober 2012 · 919 Inlägg

bilen är ju inte gammal så det borde ju bli ett garantiärende. Bättre att du lämnar in än felsöker själv, iallafall i mitt tycke

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Kronvrak
28 januari 2018 · 1 Inlägg

Hade samma fel själv och de va öppningsknappen i bakluckan som strula, den tål tydligen inte vatten och de blir kortis i den och luckan öppnas. Kopplade ur knappen och då slutade de men jag kan nu bara öppna luckan med nyckeln. Skall ringa Ford och fråga vad en ny knapp kostar.

xXSammy
28 januari 2018 · 6 568 Inlägg

Dixieman skrev:
bilen är ju inte gammal så det borde ju bli ett garantiärende.

2 år utan miltalsbegränsning är garantin
Utom nyare Fiestor (från 2015, i think) som har 2 år utan miltalsbegränsning och en begränsad utökad garanti som gäller ytterligare 3 år (Totalt 5år) upp till 10.000 mil

De/Dem
Knugcab
28 januari 2018 · 5 111 Inlägg

Dock var bilen ett år gammal när tråden startades. smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
xXSammy
28 januari 2018 · 6 568 Inlägg

Knugcab skrev:
Dock var bilen ett år gammal när tråden startades. smile

Asså folk får för sig att söka på såhär gamla inlägg

åhhhhhhhhhhhhhh

De/Dem
Wilena
16 mars · 1 Inlägg

Kronvrak skrev:
Hade samma fel själv och de va öppningsknappen i bakluckan som strula, den tål tydligen inte vatten och de blir kortis i den och luckan öppnas. Kopplade ur knappen och då slutade de men jag kan nu bara öppna luckan med nyckeln. Skall ringa Ford och fråga vad en ny knapp kostar.

Hur kopplar man ur knappen?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 mars · 17 448 Inlägg

Wilena skrev:

Kronvrak skrev:
Hade samma fel själv och de va öppningsknappen i bakluckan som strula, den tål tydligen inte vatten och de blir kortis i den och luckan öppnas. Kopplade ur knappen och då slutade de men jag kan nu bara öppna luckan med nyckeln. Skall ringa Ford och fråga vad en ny knapp kostar.

Hur kopplar man ur knappen?

Sprängdeg.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 mars · 13 729 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Wilena skrev:

Kronvrak skrev:
Hade samma fel själv och de va öppningsknappen i bakluckan som strula, den tål tydligen inte vatten och de blir kortis i den och luckan öppnas. Kopplade ur knappen och då slutade de men jag kan nu bara öppna luckan med nyckeln. Skall ringa Ford och fråga vad en ny knapp kostar.

Hur kopplar man ur knappen?

Sprängdeg.

ja 10kg borde montera bort den ordenkligt.. men tror det blir svårt att stänga luckan efteråt.. men samtidigt så är det ett väldigt litet problem just då smile






eller så tar man bort klädseln på insidan kollar där knappen sitter och var sladden går och kopplar ur den ur kontaktstycket..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang