Audi a4 1.8t felkoder

196 Inlägg
Skrivet 6 februari #21

Att luftmassemätaren på 1,8t slutar fungera händer, börja med att kolla mätvärden om hur många gram per sekund som passerar luftmassemätaren, det ska passera ungefär 450g/s.

Fel två med kamaxelgivaren beror troligtvis på felaktig tändning. Har du bytt nylingen bytt kuggrem? För det G40 gör att den övervakar så att kammarna står rätt till förhållande med veven. Den felkoden får man om kuggremmen slaknat till, defekt spännare som släpper på spänningen eller felaktigt monterad kuggrem.

23 Inlägg
Skrivet 12 februari · Inlägg av trådskaparen #22

Tjenare jo jag ställde in kamaxlarna och då slocknade ena men har dock fortfarande problem med P0171.

196 Inlägg
Skrivet 13 februari #23

Jannep skrev:
Tjenare jo jag ställde in kamaxlarna och då slocknade ena men har dock fortfarande problem med P0171.

P0171 - kontrollera anslutningar/slangar/rör till vevhusventilationen. Otroligt vanligt att dem går sönder med tiden.

https://i.ebayimg.com/images/g/os0AAOSwKIpV~pnu/s-l300.jpg

23 Inlägg
Skrivet 14 april · Inlägg av trådskaparen #24

Tjenare har nu hittat en utav orsakerna till felkoden tror jag då bilen genast blev mer jämn på tomgång. Den är även piggare det var check Valve som sitter just vid luftburken som va slut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/223/222344/222344-d71616f5f12cd64899da10fecbb448d7.jpg

23 Inlägg
Skrivet 15 april · Inlägg av trådskaparen #25

Hej igen glömde skriva men böt även ut. "reciculaiting Valve for turbo charter n249" den sitter fast på under sidan av insugsröret. Nu har jag kört ca60mil utan att felkod p0171 dykt upp igen hoppas fanskapet håller sig borta nu.

23 Inlägg
Skrivet 19 april · Inlägg av trådskaparen #26

Hej igen nu har nytt fel uppstått. tank mätaren går för långt å visar att det är mer bränsle än det är. men när jag slår av bilen går den i botten som vanligt blev så här efter ja tankat från dunk tacksam för svar.

9 511 Inlägg
Skrivet 19 april #27

Jannep skrev:
Hej igen nu har nytt fel uppstått. tank mätaren går för långt å visar att det är mer bränsle än det är. men när jag slår av bilen går den i botten som vanligt blev så här efter ja tankat från dunk tacksam för svar.

Hur gammal är bilen? Eller ja, kanske snarare; vilken årsmodell?

(sorry om du skrivit det redan, jag hittade iaf inte det)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
23 Inlägg
Skrivet 19 april · Inlägg av trådskaparen #28

Tjenare den är från 01

9 511 Inlägg
Skrivet 19 april #29

Jannep skrev:
Tjenare den är från 01

Ah crap...01A eller 01B?

Dvs...en B5 eller en B6? (B6; som min Sub5)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
23 Inlägg
Skrivet 19 april · Inlägg av trådskaparen #30

Det är en b5.

9 511 Inlägg
Skrivet 19 april #31

Jannep skrev:
Det är en b5.

Ah, ok.

Nåja, anledningen till att jag undrade var att på B6:orna händer det "ibland" (inte supervanligt, men inte ohört heller), och då får man "nolla" kombiinstrumentet, vilket är väldigt enkelt (man drar två säkringar). Men, då var det inte till någon hjälp för din del då =/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
23 Inlägg
Skrivet 19 april · Inlägg av trådskaparen #32

Okej men tack för svar å försök till hjälp då iaf.

196 Inlägg
Skrivet 8 maj #33

Att din tankmätare stack upp kan ha och göra med inkopplingen av EVAP:EN som ser helt galen ut på bilden.

kolla bilden ----> https://cdn2.hubspot.net/hubfs/3867393/ … view-1.gif



N249 är en återcirkulerande dumpventil.

23 Inlägg
Skrivet 8 maj · Inlägg av trådskaparen #34

Jasså vilken är de? Och hur ska den va?

196 Inlägg
23 Inlägg
Skrivet 8 maj · Inlägg av trådskaparen #36

Okej okej men min har ju 2 slangar framifrån 🤔


Sponsrade tjänster

Powered by
boka bilservice till fast pris

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang