Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
10 februari 2018 · 205 Inlägg

Då kan jag berätta.. att nya biltemas handregöring är rena skiten!!
Så jäkla besviken.. det är det bästa dem haft förut genom alla år!! Rec bra.. stark och luktade gott.

Nu är den utbytt men ser lika ut på dunken.. nåt gelé aktigt med nå jävla majs i istället. Fiasko!! Helt vääärdelööös!!!
Fan vad arg jag är...

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
granadadr
10 februari 2018 · 7 289 Inlägg

Svana skrev:
Då kan jag berätta.. att nya biltemas handregöring är rena skiten!!
Så jäkla besviken.. det är det bästa dem haft förut genom alla år!! Rec bra.. stark och luktade gott.

Nu är den utbytt men ser lika ut på dunken.. nåt gelé aktigt med nå jävla majs i istället. Fiasko!! Helt vääärdelööös!!!
Fan vad arg jag är...

dem runda vita burkarna?

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
10 februari 2018 · 205 Inlägg

Yes och brukar även finnas i 4 liters dunkar som man sätter handpump på.
Dem har köpt sålänge jag kan minnas.. men nu jävlar har dem sålt färdigt till mig!

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Evildan
10 februari 2018 ·

Svana skrev:
Då kan jag berätta.. att nya biltemas handregöring är rena skiten!!
Så jäkla besviken.. det är det bästa dem haft förut genom alla år!! Rec bra.. stark och luktade gott.

Nu är den utbytt men ser lika ut på dunken.. nåt gelé aktigt med nå jävla majs i istället. Fiasko!! Helt vääärdelööös!!!
Fan vad arg jag är...

Inte bara arg, säkert smutsig om händerna också? wink

Qvitt tvålpulver är bra handrent.
"Tvättar de smutsigaste händer fritidsrena" har någon copywriter plitat ned på förpackningen. Jag är å andra sidan som smutsigast om händerna när jag har fritid. big_smile

d-b
10 februari 2018 · 541 Inlägg

Är detta poolreparationskit

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Lek-och … 000036549/

något att ha? Jag ska laga min sådan här
http://web.archive.org/web/201707101230 … swan-float

69Camino
10 februari 2018 · 259 Inlägg

Köpte en "orange " domkraft (2.3 ton typ) för ca 8-10 år sen. (Säljs ej längre) enda som hänt är att fjädern till handtaget pajade för nått år sen. Fick fram uppgifter från en gammal katalog å beställde fjädern. Sen kör vi igen.:-) mkt nöjd. Många grejor är bra, å  mkt skit finns. Lite vad man vill betala för...

Bosse-buss
14 februari 2018 · 210 Inlägg

Citat
det var då det,, har hört deras domkrafter idag suger, slit citat

Nu har du hört att de suger men i inlägget innan hade du egen erfarenhet. Hur ska du ha det? smile

Jag tror inte ett ögonblick på vad du skriver om att de viker sig så länge man inte försöker lyfta mer än vad de är ämnade för.

DanielDart
14 februari 2018 · 170 Inlägg

Swirre66 skrev:
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

Monterade biltema oljefilter på flickvännens s70. Efter någon månad började det läcka och jag drog åt med handkraft och tänkte att nu är problemet löst. En vecka senare upptäcker jag (när hon kört till jobbet 3,5 mil) en stor oljepöl vid garageuppfarten. Ringer henne och mycket riktigt, hela bilens underrede och bakände är täckt i olja. Jag åker dit, byter filter samt fyller på olja vilket krävde nästan 4 liter innan det syntes på stickan.
Ett sprucket filter så aldrig deras en gång till.
Bilen funkar fortfarande men drar fantastiskt mycket olja så rejält med stryk tog den.
Ett championfilter kostar knappt det dubbla så helvete vad mycket billigare det blir totalt.

Dodge Dart "V8 Turbo Faludarten" (1969)
Fiesta_Racing Ford fantast
16 februari 2018 · 1 607 Inlägg

DanielDart skrev:

Swirre66 skrev:
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

Monterade biltema oljefilter på flickvännens s70. Efter någon månad började det läcka och jag drog åt med handkraft och tänkte att nu är problemet löst. En vecka senare upptäcker jag (när hon kört till jobbet 3,5 mil) en stor oljepöl vid garageuppfarten. Ringer henne och mycket riktigt, hela bilens underrede och bakände är täckt i olja. Jag åker dit, byter filter samt fyller på olja vilket krävde nästan 4 liter innan det syntes på stickan.
Ett sprucket filter så aldrig deras en gång till.
Bilen funkar fortfarande men drar fantastiskt mycket olja så rejält med stryk tog den.
Ett championfilter kostar knappt det dubbla så helvete vad mycket billigare det blir totalt.

konstigt har säkert haft 10 stycken biltemafilter och har det nu på två av mina bilar. ar aldrig läckt eller behövt dra åt dem i efterhand heller så detta låter märkligt. brukar smörja den nya gummipackningen med gammal olja har aldrig varit något problem. använder deras ford universalfilter

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Fellen
16 februari 2018 · 19 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:

DanielDart skrev:

Swirre66 skrev:
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

Monterade biltema oljefilter på flickvännens s70. Efter någon månad började det läcka och jag drog åt med handkraft och tänkte att nu är problemet löst. En vecka senare upptäcker jag (när hon kört till jobbet 3,5 mil) en stor oljepöl vid garageuppfarten. Ringer henne och mycket riktigt, hela bilens underrede och bakände är täckt i olja. Jag åker dit, byter filter samt fyller på olja vilket krävde nästan 4 liter innan det syntes på stickan.
Ett sprucket filter så aldrig deras en gång till.
Bilen funkar fortfarande men drar fantastiskt mycket olja så rejält med stryk tog den.
Ett championfilter kostar knappt det dubbla så helvete vad mycket billigare det blir totalt.

konstigt har säkert haft 10 stycken biltemafilter och har det nu på två av mina bilar. ar aldrig läckt eller behövt dra åt dem i efterhand heller så detta låter märkligt. brukar smörja den nya gummipackningen med gammal olja har aldrig varit något problem. använder deras ford universalfilter

Jag rullar också med ett biltemafilter på min Mazda och det har funkat felfritt i ett halvår. Kanske beror på designen på filtret? Ford och Mazda har ju använt likadana filter på många bilar(förr iallafall).

Mazda 323F "Lantis" (1995)
Richard-R
16 februari 2018 · 340 Inlägg

undrar hur mycket handhavande fel det är på fölket som klagar

granadadr
16 februari 2018 · 7 289 Inlägg

skulle dock själv aldrig köpa ett oljefilter från Biltema,,  nu är detta många årsedan men tvivlar på att kvalliten har blivigt bättre,,  jag gick fordonstekniska och min lärare hade kapat upp 2 filter,, ett biltema och ett Fram eller Bosch,,  man såg stora skillnader,, 1 fjädern i biltemas filter var mindre och klenare vilket medförde att olja gick i genom ofiltrerad samt sämre filter,, så nejtack säger jag

mb_pucken
16 februari 2018 · 5 087 Inlägg

Köper nästan inga reservdelar på biltema. Det pga varierande kvalitet och att det går att köpa kvalitetsdelar till nästa samma pris på nätet.

Oljefilter skulle jag inte köpa till någon av mina bilar på biltena. Där kör jag original då det både blir billigare och litar mer på originaldelar

Senast redigerat av mb_pucken (16 februari 2018)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Volvoz84 "Ijenkligen"
17 februari 2018 · 786 Inlägg

granadadr skrev:
skulle dock själv aldrig köpa ett oljefilter från Biltema,,  nu är detta många årsedan men tvivlar på att kvalliten har blivigt bättre,,  jag gick fordonstekniska och min lärare hade kapat upp 2 filter,, ett biltema och ett Fram eller Bosch,,  man såg stora skillnader,, 1 fjädern i biltemas filter var mindre och klenare vilket medförde att olja gick i genom ofiltrerad samt sämre filter,, så nejtack säger jag

Jag sågade upp ett biltema-filter och ett original-filter till nån volvo, de såg precis likadana ut. Har kört med biltemas olja och filter i alla mina bilar i elva år utan ett enda problem! Tror inte att biltemas filter är sämre än något annat märke! wink

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Fiesta_Racing Ford fantast
17 februari 2018 · 1 607 Inlägg

byter min olja  tätare än vad det står i service boken 1000 mil sen byter jag olja biltemas grejer är bra och har inte märkt någon skillnad

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
VMT I <3 my Honda
17 februari 2018 · 483 Inlägg

69Camino skrev:
Köpte en "orange " domkraft (2.3 ton typ) för ca 8-10 år sen. (Säljs ej längre) enda som hänt är att fjädern till handtaget pajade för nått år sen. Fick fram uppgifter från en gammal katalog å beställde fjädern. Sen kör vi igen.:-) mkt nöjd. Många grejor är bra, å  mkt skit finns. Lite vad man vill betala för...

Varifrån beställde du fjärdern? Jag har en likadan men är också pajade.
Mvh

eastereverybodybay
17 februari 2018 · 365 Inlägg

Rostskyddsspruta. sad  sad   

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … 000019522/

Dinky toys...  sad

Funkar att spruta med när jag skruvar bort slangen, då duschar det så fint, men så fort jag skruvar dit slangen så bara bubblar det i burken och blåser ur slangänden. Att spruta utan slang har man ju ingen användning för om man nu vill ha in rostskyddet i hålrummen.  sad

Har testat med alla möjliga lufttryck utan funktion.  sad

Low
17 februari 2018 · 3 311 Inlägg

eastereverybodybay skrev:
Rostskyddsspruta. sad  sad   

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … 000019522/

Dinky toys...  sad

Funkar att spruta med när jag skruvar bort slangen, då duschar det så fint, men så fort jag skruvar dit slangen så bara bubblar det i burken och blåser ur slangänden. Att spruta utan slang har man ju ingen användning för om man nu vill ha in rostskyddet i hålrummen.  sad

Har testat med alla möjliga lufttryck utan funktion.  sad

Också haft den, den hamna i återvinningen och är nog smält ner o blivit en bättre vara:-)

Henkix
17 februari 2018 · 6 737 Inlägg

eastereverybodybay skrev:
Rostskyddsspruta. sad  sad   

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … 000019522/

Dinky toys...  sad

Funkar att spruta med när jag skruvar bort slangen, då duschar det så fint, men så fort jag skruvar dit slangen så bara bubblar det i burken och blåser ur slangänden. Att spruta utan slang har man ju ingen användning för om man nu vill ha in rostskyddet i hålrummen.  sad

Har testat med alla möjliga lufttryck utan funktion.  sad

Samma med min också

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
eastereverybodybay
17 februari 2018 · 365 Inlägg

Low skrev:
Också haft den, den hamna i återvinningen och är nog smält ner o blivit en bättre vara:-)

Henkix skrev:
Samma med min också

ofan...

Skönt att det inte bara var jag då...

Heja Biltema!  sad  sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang