Saab plast lycktor

patrik531
19 februari 2018 · 334 Inlägg

Har funderat o googlat men finner inget vettigt svar på hur får man lyktorna blanka i fina igen utan att våtslipa dom...

Saab 9-5 Aero 02a xenon

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
Saab 9-5 (2007)
Mew
19 februari 2018 · 2 157 Inlägg

Det enda sättet är just att våtslipa och polera. Testa, det är inte speciellt svårt och tar bara någon timme. smile Annars får du försöka hitta begagnade på Blocket eller Tradera.

Senast redigerat av Mew (19 februari 2018)

patrik531
19 februari 2018 · 334 Inlägg

Mew skrev:
Det enda sättet är just att våtslipa och polera. Testa, det är inte speciellt svårt och tar bara någon timme. smile Annars får du försöka hitta begagnade på Blocket eller Tradera.

Har ju aldrig gjort de det är väl det som får mig att backa men får testa om nån vet o kan förklara lite ingående 😀

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 (2007)
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
it_mutt Avstängd
19 februari 2018 · 10 388 Inlägg

patrik531 skrev:

Mew skrev:
Det enda sättet är just att våtslipa och polera. Testa, det är inte speciellt svårt och tar bara någon timme. smile Annars får du försöka hitta begagnade på Blocket eller Tradera.

Har ju aldrig gjort de det är väl det som får mig att backa men får testa om nån vet o kan förklara lite ingående 😀

Finns en finfin tråd här på gorg om du söker lite efter våtslipning av plastdetaljer

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
patrik531
20 februari 2018 · 334 Inlägg

Tack 👍👌

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
Saab 9-5 (2007)
torsen
20 februari 2018 · 7 234 Inlägg

Jag har med framgång putsat med Autosol.
Därefter med tandkräm.
Riktiga finishen med kokusvadd (hos juvlelerare).

Om det inte gått för långt, vill säga.

jaka54
20 februari 2018 · 5 719 Inlägg

Hej!
Börja med att vattenslipa med 2000-2500 våtslippapper, grövre (1500) om det finns grova repor.
Sen tar du "rubbing" av något slag och avslutar med ett finare putsmedel som 3M Finness-it och liknande.
Autosol är ganska grovt och funkar som rubbing.

Manny_Da_Man
20 februari 2018 · 37 Inlägg

Inte svårt,  bara tidskrävande. Plasten i sig kommer att bli dassig ganska fort efter av grus och damm eftersom att plast är mjukt. Lägg en klarlack som är till för plast efteråt så håller det länge. Alla bilar har ett lager lack på lyktor från fabrik, det är oftast det som ger det klassiska dassutseendet efter x antal mil och år. Men att polera lyktglas varje år är väl inte mycket att klaga på heller om du ogärna lackar.  Mvh

Volvo 740 "Ylva" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang