Volvo v70N 2002 jubileum, personifieras Såld så nu stänger jag ner denna tråd.

Det är min bruksbil men jag kan inte riktigt hantera att åka i något som är original så då kan det bli såhär ibland ;) Planer visioner få lite eget utseende och montera/modifiera ditt original tillbehör och även icke original ibland, och som ni ser Volvo delar som inte ska sitta på v70 men det får man bygga om så sitter det där sen ;)
  • 36 Följare
  • 36 521 Visningar
  • Projektet avslutat 25 februari 2018
InTheWhite
9 december 2017 · 2 151 Inlägg

Ja då hade det med största sannolikhet blivit pressen.

Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen" (1996)
Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil" (2004)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
Djo
9 december 2017 · 10 157 Inlägg

InTheWhite skrev:
Ja då hade det med största sannolikhet blivit pressen.

Jo och jag hade nog inte mått så bra heller, Men nu gick allt bra iallafall så smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mack855
9 december 2017 · 1 354 Inlägg

Djo skrev:

Mack855 skrev:
Tråkigt med viltolyckor. Hoppas att de får till en bra reparation! smile Hur gick det med djuret? Dog det på studs eller fick du göra något åt det själv/ ringa jägare?

Edit: 6400 per år för halv? Låter dyrt, du måste va äldre än mig och bo utanför Sthlm? Pröjsar runt 7" för hel och jag har inte fyllt 25 ens.

Jo men rätt väntat med tanke på vart jag pendlar Falun-Mora. Mycket vilt efter vägarna.

Rådjuret klev upp och 4 andra höll över 100km/h på 70 väg och höll på att köra över stackarn igen ( trots att jag står med varningsblinkers mitt i vägen typ)

Men den gick till skogs, Ringde polisen (måste man göra) Som skickade ut en jägare tror den klarade sig rätt bra då den satte röven genom grillen haha wink

Jägaren ringde och frågade lite men ja han skulle spåra och se om han fann något.

Är 23 Bor i Falun Dalarna Har dock 2500 mil plus på miltal så.

Juste dom ville att jag märkte ut platsen enda jag hade var svensk flagga från nationaldagen, Polisen fnissade och sa ja men den synd ju å snyggt blir det också wink

Jaha jag förstår. 100 på 70-väg, låter som att det är en fin väg iallafall wink Som du skrev längre ner, tur att det inte var en älg iallafall! Nå, hoppas dom lagar bilen bra iaf big_smile

Djo
29 december 2017 · 10 157 Inlägg

Lite sent med svar men reparationen tog dryga veckan.

Reparationen får av mig godkänt lackerarna har väl maskerat av på lite udda ställen där det hade gått fortare lackera hela väggen istället menmen. Hur som nöjd dock ska jag försöka få ut även en höger strålkastare då den börjat tagit in fukt, så ska svänga in hos skadeverkstaden igen sade försäkringsbolaget. Så får dom avgöra om det har ett samband och diskutera med försäkringsbolaget.

Så med mycket tur kanske kanske det tillslut blir två nya strålkastare skulle jag bli grymt glad av isåfall smile

Monterade desuttom 2 till led ramper idag då Clas Ohlson hade dunder rea. 499 kr styck istället för 1999 tror jag det var.

Senast redigerat av Djo (29 december 2017)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
InTheWhite
30 december 2017 · 2 151 Inlägg

Kanon att du blev nöjd! smile Är alltid lite nervöst när man ska hämta ut bilen, om det blivit bra.

Djo
30 december 2017 · 10 157 Inlägg

InTheWhite skrev:
Kanon att du blev nöjd! smile Är alltid lite nervöst när man ska hämta ut bilen, om det blivit bra.

Hade jag ståt över axeln på lackeraren hade han kanske gjort vissa saker annorlunda och därmed bättre men överlag så får man vara nöjd faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
pulchi
10 januari 2018 · 640 Inlägg

Djo skrev:
Jaha så hände det en sak jag krockade med ett rådjur i 50km/h. Men tur nog har jag valt till tillägget mer på min halvförsäkring så nästa vecka ska den in på skadeverkstad och lagas smile

Det som kommer bli gjort är en ny strålkastare en ny grill lackering av front och en framskärm. Vid dessa tillfällen känns det ändå rätt lindrigt att betala 6400 om året faktiskt, med tanke på att detta kommer gå på minst 18600 som är den uppskattade kalkylen.

Segt svar, men var ett tag sen jag var in här. Alltid tråkigt med sånt där sad

Försäkring är trevligt, om man får försäkringsbolaget att göra som man vill smile Säga vad man vill om kostnaden för försäkringen, det är dyrt när man är ung. När jag köpte min S80 var jag 22 år, pröjsade någonstans runt 14000 per år för helförsäkring på 2000 mil big_smile

Djo
12 januari 2018 · 10 157 Inlägg

pulchi skrev:

Djo skrev:
Jaha så hände det en sak jag krockade med ett rådjur i 50km/h. Men tur nog har jag valt till tillägget mer på min halvförsäkring så nästa vecka ska den in på skadeverkstad och lagas smile

Det som kommer bli gjort är en ny strålkastare en ny grill lackering av front och en framskärm. Vid dessa tillfällen känns det ändå rätt lindrigt att betala 6400 om året faktiskt, med tanke på att detta kommer gå på minst 18600 som är den uppskattade kalkylen.

Segt svar, men var ett tag sen jag var in här. Alltid tråkigt med sånt där sad

Försäkring är trevligt, om man får försäkringsbolaget att göra som man vill smile Säga vad man vill om kostnaden för försäkringen, det är dyrt när man är ung. När jag köpte min S80 var jag 22 år, pröjsade någonstans runt 14000 per år för helförsäkring på 2000 mil big_smile

Jo visst är det så...

Njo hade gärna fått två nya strålkastare för nu ser ju den gamla för jävlig ut trots polering...

Men där tog det stopp lackeringen ser bra ut säger jag inget om men faktiskt hittat en liten rining och sen har dom maskerat lite skumt, Men om tid finnes tänkte jag lackera om grejerna i vår hursom så vi får väll se, Knölat in mer led ramper i fronten nu smile

Funderar på att lackera nederdelen av bilen i en mörkare nyans haft den ide`n redan innan kjolpaketet men vi får se, Har den andra jag egentligen bara skulle ägna tiden åt men det går ju som vanligt bra wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Knugcab
12 januari 2018 · 5 111 Inlägg

Tror en tvåfärgslack är lite halvsvårt att få till bra på en V70N, svårt få en naturlig avgränsning i fronten. Det är väl möjligen om man antingen lackar bara taket i avvikande färg, eller så går där du har kjolarna på din bil då frontläppen har en skarv i samma höjd....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Djo
13 januari 2018 · 10 157 Inlägg

Knugcab skrev:
Tror en tvåfärgslack är lite halvsvårt att få till bra på en V70N, svårt få en naturlig avgränsning i fronten. Det är väl möjligen om man antingen lackar bara taket i avvikande färg, eller så går där du har kjolarna på din bil då frontläppen har en skarv i samma höjd....

Jo har funderat så jag med tror det hade gjort sig bättre med pre facliften och lackat ner den svarta plasten i en mörkare färg det var ju första tanken innan kjolpaket kom in i tankarna wink

Men tanken är att få på lite mer svart på bilen svart mellan rutorna och facelift speglar i svart, sen lastskyddet ska lackeras blanksvart det också och sen får vi se vad som händer, Men ja pv,n först och främst (egentligen) smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Knugcab
13 januari 2018 · 5 111 Inlägg

Tycker jag också. big_smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Djo
13 januari 2018 · 10 157 Inlägg

Knugcab skrev:
Tycker jag också. big_smile

Hållit på med pv,n idag smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Djo
20 februari 2018 · 10 157 Inlägg

Bilen såld igår så avslutar denna tråden smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
beppizh
21 februari 2018 · 328 Inlägg

Hur kommer det sig? Nytt på gång? smile

Djo
22 februari 2018 · 10 157 Inlägg

beppizh skrev:
Hur kommer det sig? Nytt på gång? smile

Börja tröttna på bilen, sen börja den gå dåligt, var en tändspole (efter jag orkade bry mig å felsöka) så bytte den och sålde tröttna på å skruva med den å så jävla dyra delar desuttom. Jobbar som bilmekaniker (men slutar om ca en månad) kommer bytta yrke till vad är dock frågan...

När den gick skit akut köpte jag en bil (740in)

Vart så nöjd med 740in så den kommer behållas (jag är en rejäl karl) Så skönt ha en 80 tals volvo så man kan sträcka på benen även när man kör smile

V70in var fin men dags gå vidare efter 6000 mil, lade ut den en söndagskväll sålde måndagskväll dagen efter för det jag la ut den för så gick fort.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang