Privatleasa en mindre bil - behöver tips!

hello-frida
21 februari 2018 · 5 Inlägg

Hej alla,
Jag behöver tips!
Jag överväger att privatleasa en mindre bil och skulle vilja ha råd om vilken modell som är billig och prisvärd. Jag vill betala (max) runt 2000 kr per månad. Jag skulle även vilja kolla med er experter vad som gäller om man ska övningsköra med en privatleasad bil (min sambo ska ta körkort), får man göra det? Verkar vara olika för olika ställen (vissa tillåter, vissa inte). Nån som har koll där?
Andra saker som även väger in: jag bor i en stad och vill ha en liten bil, men eftersom man signar sig på 3 år i taget, vill jag kunna ha möjligheten att få plats med en barnvagn i bagaget så småningom. Vilken liten bil har plats för det?
Annat man bör tänka på? Hit me smile

Tusen tack på förhand.

it_mutt Avstängd
21 februari 2018 · 10 388 Inlägg

hello-frida skrev:
Hej alla,
Jag behöver tips!
Jag överväger att privatleasa en mindre bil och skulle vilja ha råd om vilken modell som är billig och prisvärd. Jag vill betala (max) runt 2000 kr per månad. Jag skulle även vilja kolla med er experter vad som gäller om man ska övningsköra med en privatleasad bil (min sambo ska ta körkort), får man göra det? Verkar vara olika för olika ställen (vissa tillåter, vissa inte). Nån som har koll där?
Andra saker som även väger in: jag bor i en stad och vill ha en liten bil, men eftersom man signar sig på 3 år i taget, vill jag kunna ha möjligheten att få plats med en barnvagn i bagaget så småningom. Vilken liten bil har plats för det?
Annat man bör tänka på? Hit me smile

Tusen tack på förhand.

Svarade du inte lite på det själv genom "vissa tillåter, vissa inte"?

Men det är som så att det är upp till vad man plitat in i avtalet. Och mig veterligen har det åtminstone varit just så; vissa tillåter, andra inte.

Precis som att vissa tillåter att du kör utomlands med bilen, andra inte.

Senast redigerat av it_mutt (21 februari 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 februari 2018 · 14 048 Inlägg

hello-frida skrev:
Hej alla,
Jag behöver tips!
Jag överväger att privatleasa en mindre bil och skulle vilja ha råd om vilken modell som är billig och prisvärd. Jag vill betala (max) runt 2000 kr per månad. Jag skulle även vilja kolla med er experter vad som gäller om man ska övningsköra med en privatleasad bil (min sambo ska ta körkort), får man göra det? Verkar vara olika för olika ställen (vissa tillåter, vissa inte). Nån som har koll där?
Andra saker som även väger in: jag bor i en stad och vill ha en liten bil, men eftersom man signar sig på 3 år i taget, vill jag kunna ha möjligheten att få plats med en barnvagn i bagaget så småningom. Vilken liten bil har plats för det?
Annat man bör tänka på? Hit me smile

Tusen tack på förhand.

Är det inte enklare att ta en tur in till bilfirmorna och fråga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Soulman
21 februari 2018 · 1 271 Inlägg

Du behöver verkligen inte signa dig för tre år.
Köp en påse årgångschips, en tvåkommaåtta av valfritt märke och surfa ett par timmar på Blocket. Det finns fantastiskt många som inte förstått vad det innebär att låsa in sig i ett avtal i tre år och är beredda att betala sig ur denna moderna skuldfälla.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Muttley
21 februari 2018 ·

Alla småbilar (nästan) får plats med en barnvagn. Om du inte skall storhandla samtidigt

hello-frida
22 februari 2018 · 5 Inlägg

Vettemannen skrev:

hello-frida skrev:
Hej alla,
Jag behöver tips!
Jag överväger att privatleasa en mindre bil och skulle vilja ha råd om vilken modell som är billig och prisvärd. Jag vill betala (max) runt 2000 kr per månad. Jag skulle även vilja kolla med er experter vad som gäller om man ska övningsköra med en privatleasad bil (min sambo ska ta körkort), får man göra det? Verkar vara olika för olika ställen (vissa tillåter, vissa inte). Nån som har koll där?
Andra saker som även väger in: jag bor i en stad och vill ha en liten bil, men eftersom man signar sig på 3 år i taget, vill jag kunna ha möjligheten att få plats med en barnvagn i bagaget så småningom. Vilken liten bil har plats för det?
Annat man bör tänka på? Hit me smile

Tusen tack på förhand.

Är det inte enklare att ta en tur in till bilfirmorna och fråga.

/Benny

Jo absolut, jag tänkte åka till några olika för att provköra och prata med dem, men det finns så många. Jag tänkte att jag kanske kunde få tips här på några olika och kan därmed sortera bort vissa märken.

hello-frida
22 februari 2018 · 5 Inlägg

Soulman skrev:
Du behöver verkligen inte signa dig för tre år.
Köp en påse årgångschips, en tvåkommaåtta av valfritt märke och surfa ett par timmar på Blocket. Det finns fantastiskt många som inte förstått vad det innebär att låsa in sig i ett avtal i tre år och är beredda att betala sig ur denna moderna skuldfälla.

Haha! Jaha! Hade ingen aning. Är det ens tillåtet att lämpa över avtalet på någon annan? smile

hello-frida
22 februari 2018 · 5 Inlägg

Muttley skrev:
Alla småbilar (nästan) får plats med en barnvagn. Om du inte skall storhandla samtidigt

Verkligen? Kollar man bilrecensioner så verkar det tajt i vissa bilar. Men ok, det låter ju annars bra smile

Evildan
22 februari 2018 ·

hello-frida skrev:

Muttley skrev:
Alla småbilar (nästan) får plats med en barnvagn. Om du inte skall storhandla samtidigt

Verkligen? Kollar man bilrecensioner så verkar det tajt i vissa bilar. Men ok, det låter ju annars bra smile

Det beror på vilken barnvagn man försöker packa samt hur mycket man är beredd att demontera den.
Alls har ju inte en NXT90 Muttley...

Soulman
22 februari 2018 · 1 271 Inlägg

hello-frida skrev:

Soulman skrev:
Du behöver verkligen inte signa dig för tre år.
Köp en påse årgångschips, en tvåkommaåtta av valfritt märke och surfa ett par timmar på Blocket. Det finns fantastiskt många som inte förstått vad det innebär att låsa in sig i ett avtal i tre år och är beredda att betala sig ur denna moderna skuldfälla.

Haha! Jaha! Hade ingen aning. Är det ens tillåtet att lämpa över avtalet på någon annan? smile

Näe så klart inte. Leasingföretaget behöver godkänna den nya hyrestagaren. De som satt sig i denna knipa och måste ur avtalet är gärna beredda på att bjuda på några månadshyror samt att bilarna är utrustade med sommar och vinterdäck. Det ingår inte i alla avtal.

Bestäm dig för vad det får kosta varje månad. Därefter tittar du vad du får för pengarna, villkor osv. Och glöm inte beräkna din årliga körsträcka, det är nåt som verkligen kostar om man prickar fel och kör mer än vad man planerat.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
hello-frida
22 februari 2018 · 5 Inlägg

Evildan skrev:

hello-frida skrev:

Muttley skrev:
Alla småbilar (nästan) får plats med en barnvagn. Om du inte skall storhandla samtidigt

Verkligen? Kollar man bilrecensioner så verkar det tajt i vissa bilar. Men ok, det låter ju annars bra smile

Det beror på vilken barnvagn man försöker packa samt hur mycket man är beredd att demontera den.
Alls har ju inte en NXT90 Muttley...

Got it smile Tack.

Muttley
22 februari 2018 ·

hello-frida skrev:

Muttley skrev:
Alla småbilar (nästan) får plats med en barnvagn. Om du inte skall storhandla samtidigt

Verkligen? Kollar man bilrecensioner så verkar det tajt i vissa bilar. Men ok, det låter ju annars bra smile

Jo men man får demontera lite. Samt inte ha en enorm vagn.

Evildan skrev:

hello-frida skrev:

Muttley skrev:
Alla småbilar (nästan) får plats med en barnvagn. Om du inte skall storhandla samtidigt

Verkligen? Kollar man bilrecensioner så verkar det tajt i vissa bilar. Men ok, det låter ju annars bra smile

Det beror på vilken barnvagn man försöker packa samt hur mycket man är beredd att demontera den.
Alls har ju inte en NXT90 Muttley...

Det funkar även med viking smile. Liten bil bör innebära liten vagn.
Annars kan man ju ha en takbox eller box på kroken

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang