Skönaste stolarna?

_Jonex_ Byggare Behm
13 februari 2018 · 562 Inlägg

DavvaH skrev:

_Jonex_ skrev:
BMW E38 stolar,  kallas för 18 -vägs . Dom har luftkuddar i svankstöd, tiltbar övre ryggdel , eljustering nackstöd och inbyggd massage..
Där snackar vi stol. Det är dock ett jäkla pyssel att få dom att fungera i en annan bil

Dessa verkar ju trevliga men antar att massage styrs via nån dator i bilen och inte via sätena?

Det kan vara så , men det även vara så att den styrboxen sitter under stolen.
Är 2 eller 3 st luftpumpar som "flyttar " trycket.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Mew
13 februari 2018 · 2 152 Inlägg

BMW E60/E61:s komfortstolar är också helt underbara. smile

rcy
13 februari 2018 · 1 705 Inlägg

Som redan nämnts, pilotstolarna i 9000!

jimakesson
15 februari 2018 · 14 Inlägg

Tycker Volvo stolarna är dom bästa utan tvekan, alla tyska bilar har relativt hårda säten. Smaken är väl som baken med Volvo har fattat det enligt min bok iaf!

amazinjoey
15 februari 2018 · 1 138 Inlägg

pilotstolarna i 9000!

Knugcab
15 februari 2018 · 5 111 Inlägg

Bekvämaste jag provat hittills är nog en delad förstaplats mellan Jaguar XJ40 och VW Touareg....
Snäppet efter Mercedes R129 (SL 89-02).

På fjärde plats, av alla bilar, gamla Volvo 164! Så nog hade Volvo hygglig koll på stolar redan då. Till och med bättre än på senare år som det verkar...

Visst sitter man bra i Saabar men har ändå inte någonsin upplevt dem som så där overkligt bekväma som de brukar beskrivas? Förvisso aldrig provat sitta i en 9000 med pilotstolarna då heller, det vore intressant.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
rcy
22 februari 2018 · 1 705 Inlägg

Knugcab skrev:
Visst sitter man bra i Saabar men har ändå inte någonsin upplevt dem som så där overkligt bekväma som de brukar beskrivas? Förvisso aldrig provat sitta i en 9000 med pilotstolarna då heller, det vore intressant.

Pilotstolarna är i en klass för sig, går inte att jämföra med "vanliga" Saab-stolar även om dom också är riktigt bra.

DavvaH
23 februari 2018 · 32 Inlägg

rcy skrev:

Knugcab skrev:
Visst sitter man bra i Saabar men har ändå inte någonsin upplevt dem som så där overkligt bekväma som de brukar beskrivas? Förvisso aldrig provat sitta i en 9000 med pilotstolarna då heller, det vore intressant.

Pilotstolarna är i en klass för sig, går inte att jämföra med "vanliga" Saab-stolar även om dom också är riktigt bra.

I Vilka bilar satt pilotstolarna? Alla tycker de är så bra så nästan så man skulle provsitta dom innan man köper nått annat

Audi A6 "Den store Audini" (1996)
torsen
23 februari 2018 · 7 198 Inlägg

Jag, som ägt bortåt 125 egna bilar, förutom min fars bilar, vill sätta de tygklädda stolarna i Peugeot 404 främst.
Uppbyggda på nosagresårer, juteväv och lump.
Breda nog att kunna medge olika sittställningar.
Stöder under lårens framkant.
Stadgar ryggslutet.
Ventilerar helt suveränt, jämfört med moderna skinnklädda skumgummikuddar.
Redan i o m Peugeot 504 försämrades komforten, speciellt sommartid i högsommarvärme.

Men sådana stolar kostar för mycket att tillverka.
Det närmaste jag kommit på senare år är Mercedes E-Klass & G-klass.

rcy
23 februari 2018 · 1 705 Inlägg

DavvaH skrev:

rcy skrev:

Knugcab skrev:
Visst sitter man bra i Saabar men har ändå inte någonsin upplevt dem som så där overkligt bekväma som de brukar beskrivas? Förvisso aldrig provat sitta i en 9000 med pilotstolarna då heller, det vore intressant.

Pilotstolarna är i en klass för sig, går inte att jämföra med "vanliga" Saab-stolar även om dom också är riktigt bra.

I Vilka bilar satt pilotstolarna? Alla tycker de är så bra så nästan så man skulle provsitta dom innan man köper nått annat

9000 Aero.

Evildan
23 februari 2018 ·

rcy skrev:

DavvaH skrev:

rcy skrev:

Pilotstolarna är i en klass för sig, går inte att jämföra med "vanliga" Saab-stolar även om dom också är riktigt bra.

I Vilka bilar satt pilotstolarna? Alla tycker de är så bra så nästan så man skulle provsitta dom innan man köper nått annat

9000 Aero.

http://www.klassiker.nu/sites/klassiker.nu/files/styles/large/public/images/2010/04/9000-5-01.jpg?itok=autIaZ93
9000 CS 2,3 Turbo 1992
Rätt okej säten faktiskt.

sohlberg85
10 mars 2018 · 19 Inlägg

Saab 9000 var mer än ok! Finns inte en dag som går att jag inte hoppas på att Saaben återuppstår.. en vacker dag..

Evildan
10 mars 2018 ·

sohlberg85 skrev:
Saab 9000 var mer än ok! Finns inte en dag som går att jag inte hoppas på att Saaben återuppstår.. en vacker dag..

En uppmuntran ges
https://www.nevs.com/media/filer_public_thumbnails/filer_public/ef/78/ef784eb8-6db1-49b6-af72-0d9c32624629/2346047.jpg__1440x0_q85_subsampling-2.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang