Erfarenheter Aktsam bilförsäkring?

Evildan
24 februari 2018 ·

insatsen skrev:
Dom ska inte veta vem jag är, jag vill bara kolla om jag kan få det billigare, ja helst gratis,  om det är möjligt..smile

insatsen skrev:

Evildan skrev:

insatsen skrev:
Dom ska inte veta vem jag ä
r, jag vill bara kolla om jag kan få det billigare, ja helst gratis,  om det är möjligt..smile

Hur ska försäkringsbolagets säljare kunna ge dig en prisuppgift om denne inte har uppgifterna som krävs?

Du kan aldrig få en prisuppgift utan ditt personnummer och i detta fall bilens dito, registreringsnummer.

Jag förstår att dom vill skräddarsy min försäkring, men jag vill bara ha en allmän cirkauppgift för att kolla om det är lönt att byta eller ej..
Men troligtvis rör det sig bara om en hundralapp och då kan man likabra behålla det man har..

insatsen skrev:
Självklart NEJ  och det skulle aldrig falla mig in!
Vi har nog kommit en bit ifrån ämnet, så därför har jag inte mer att tillägga..

Därav att jag frågade.
Det var väl inte så jkl svårt?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Jag trodde du kunde läsa mellan raderna..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Evildan
24 februari 2018 ·

insatsen skrev:
Jag trodde du kunde läsa mellan raderna..smile

Vad som rör sig i ditt huvud vet jag givetvis inte. Även om det förefaller tämligen förvirrat när ett försäkringspris önskas grundas på ofullständiga nödvändiga uppgifter: vem och vad.

Fjellner
24 februari 2018 · 245 Inlägg

Evildan skrev:
Aktsam ägs av Trygg-Hansa vilka i sin tur ägs av Codan.
Läs villkoren noggrant är mitt råd, men för förbränningsmotordrivna svennebilar ska det inte vara några märkligheter.

Ja den går väl under kategorin du nämner!
1.2L fossilt bränsle per mil har den slukat i genomsnitt senaste tre tankningarna, så jag kompenserar för din Prius wink

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Tur man får behålla sina åsikter..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Soulman
24 februari 2018 · 1 271 Inlägg

Fjellner skrev:

Evildan skrev:
Aktsam ägs av Trygg-Hansa vilka i sin tur ägs av Codan.
Läs villkoren noggrant är mitt råd, men för förbränningsmotordrivna svennebilar ska det inte vara några märkligheter.

Ja den går väl under kategorin du nämner!
1.2L fossilt bränsle per mil har den slukat i genomsnitt senaste tre tankningarna, så jag kompenserar för din Prius wink

Snart kommer det en kommentar om att det är bätte att förbruka 1,2 liter milen bensin än 0,6 liter diesel för samma sträcka.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Japp, jag väntar också på kommentarerna. .smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Muttley
24 februari 2018 ·

Bättre ni går tillbaka till och läsa villkoren och inte tramsar.

Aktsam var för den delen dyrare på min bil, diesel som den är.

Soulman
24 februari 2018 · 1 271 Inlägg

Muttley skrev:
Bättre ni går tillbaka till och läsa villkoren och inte tramsar.

Aktsam var för den delen dyrare på min bil, diesel som den är.

Där finns kanske en möjlig logik för en gångs skull. Vi dieselägare har antagligen lite roligare på vägarna och därför är vår riskfaktor någon promille högre, vilket ger en högre premie.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Jokabsson
24 februari 2018 · 1 177 Inlägg

Lustigt att de höjer premien om inget har inträffat... Jag utgår ifrån att du har frågat dem varför detta har skett?

Min årspremie reducerades med 700kr jämfört med förra året i LF. Hade min premie ökat med 5000kr så hade jag krävt att få prata med en högre chef på bolaget. Låter som ett misstag (alternativt lurendrejeri) från deras sida.

Senast redigerat av Cracksoup (24 februari 2018)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Muttley
25 februari 2018 ·

Soulman skrev:

Muttley skrev:
Bättre ni går tillbaka till och läsa villkoren och inte tramsar.

Aktsam var för den delen dyrare på min bil, diesel som den är.

Där finns kanske en möjlig logik för en gångs skull. Vi dieselägare har antagligen lite roligare på vägarna och därför är vår riskfaktor någon promille högre, vilket ger en högre premie.

Var i helvete hittar du det roliga i en diesel?   Den ska väck inom 2 år och bytas till en hybrid.
Förövrigt är min helförsäkring billigare på min diesel än en s70.

Har aldrig kört en rolig diesel. Möjligtvis hade jag roligt när jag fick gräva ett djupt hål med en grävmaskin men där tar det stopp.

Senast redigerat av Muttley (25 februari 2018)

Fjellner
25 februari 2018 · 245 Inlägg

Cracksoup skrev:
Lustigt att de höjer premien om inget har inträffat... Jag utgår ifrån att du har frågat dem varför detta har skett?

Min årspremie reducerades med 700kr jämfört med förra året i LF. Hade min premie ökat med 5000kr så hade jag krävt att få prata med en högre chef på bolaget. Låter som ett misstag (alternativt lurendrejeri) från deras sida.

Nej jag fick hem pappret i fredags så jag hann inte ringa innan dom stängde.
Dock kommer jag ringa i morgon och höra om dom har supit eller vad det är frågan om!

Soulman
25 februari 2018 · 1 271 Inlägg

Muttley skrev:

Soulman skrev:

Muttley skrev:
Bättre ni går tillbaka till och läsa villkoren och inte tramsar.

Aktsam var för den delen dyrare på min bil, diesel som den är.

Där finns kanske en möjlig logik för en gångs skull. Vi dieselägare har antagligen lite roligare på vägarna och därför är vår riskfaktor någon promille högre, vilket ger en högre premie.

Var i helvete hittar du det roliga i en diesel?   Den ska väck inom 2 år och bytas till en hybrid.
Förövrigt är min helförsäkring billigare på min diesel än en s70.

Har aldrig kört en rolig diesel. Möjligtvis hade jag roligt när jag fick gräva ett djupt hål med en grävmaskin men där tar det stopp.

Din referens till grävmaskin kanske blir kanske lite underlig. Tråden handlar om personbilar väl?

Prova en sexa med 300hk och 700nm. Då får du sätta gubbhatten på dubbelhäftande tejp.

Senast redigerat av Soulman (25 februari 2018)

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Muttley
25 februari 2018 ·

Soulman skrev:

Muttley skrev:

Soulman skrev:

Där finns kanske en möjlig logik för en gångs skull. Vi dieselägare har antagligen lite roligare på vägarna och därför är vår riskfaktor någon promille högre, vilket ger en högre premie.

Var i helvete hittar du det roliga i en diesel?   Den ska väck inom 2 år och bytas till en hybrid.
Förövrigt är min helförsäkring billigare på min diesel än en s70.

Har aldrig kört en rolig diesel. Möjligtvis hade jag roligt när jag fick gräva ett djupt hål med en grävmaskin men där tar det stopp.

Din referens till grävmaskin kanske blir kanske lite underlig. Tråden handlar om personbilar väl?

Prova en sexa med 300hk och 700nm. Då får du sätta gubbhatten på dubbelhäftande tejp.

Vad en 300hk bil har för relevans till min bil är underlig. Den skall ta mig från a-b utan att kosta en förmögenhet.


Fjellner bör såklart ringa och fråga varför de höjer så mycket på en gång.

caromania Forummoderator
25 februari 2018 · 9 296 Inlägg

Svedea är billiga också. De har kapat våra månadskostnader med många hundralappar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
25 februari 2018 ·

caromania skrev:
Svedea är billiga också. De har kapat våra månadskostnader med många hundralappar.

Å 17, för mig ökar premien ganska exakt med fyra kakor!!
Nästan det dubbla asså.

caromania Forummoderator
25 februari 2018 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:
Svedea är billiga också. De har kapat våra månadskostnader med många hundralappar.

Å 17, för mig ökar premien ganska exakt med fyra kakor!!
Nästan det dubbla asså.

Sänkte premien med 300/månad på Lexusen. Hondan kostar under 200 i månaden när den är påställd. Däremot försäkrar de ingen av de andra bilarna. Finns ingen logik i försäkringar med andra ord. Bara att ringa runt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
25 februari 2018 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:
Svedea är billiga också. De har kapat våra månadskostnader med många hundralappar.

Å 17, för mig ökar premien ganska exakt med fyra kakor!!
Nästan det dubbla asså.

Sänkte premien med 300/månad på Lexusen. Hondan kostar under 200 i månaden när den är påställd. Däremot försäkrar de ingen av de andra bilarna. Finns ingen logik i försäkringar med andra ord. Bara att ringa runt.

Ringa brukar generera lägre premier enl min erfarenhet. Lättare argumentera då

caromania Forummoderator
25 februari 2018 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Evildan skrev:

Å 17, för mig ökar premien ganska exakt med fyra kakor!!
Nästan det dubbla asså.

Sänkte premien med 300/månad på Lexusen. Hondan kostar under 200 i månaden när den är påställd. Däremot försäkrar de ingen av de andra bilarna. Finns ingen logik i försäkringar med andra ord. Bara att ringa runt.

Ringa brukar generera lägre premier enl min erfarenhet. Lättare argumentera då

Brukar du ange personnummer eller regnummer? Eller säger du bara ”Hejjagärengammalgubbemedengammalbilsomjagvillförsäkragratis”?

Nä men det är sant. Ringa är allra billigast. Insplanet är en bra tjänst men visst får man betala lite extra för den service man får.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Soulman
25 februari 2018 · 1 271 Inlägg

Muttley skrev:

Soulman skrev:

Muttley skrev:

Var i helvete hittar du det roliga i en diesel?   Den ska väck inom 2 år och bytas till en hybrid.
Förövrigt är min helförsäkring billigare på min diesel än en s70.

Har aldrig kört en rolig diesel. Möjligtvis hade jag roligt när jag fick gräva ett djupt hål med en grävmaskin men där tar det stopp.

Din referens till grävmaskin kanske blir kanske lite underlig. Tråden handlar om personbilar väl?

Prova en sexa med 300hk och 700nm. Då får du sätta gubbhatten på dubbelhäftande tejp.

Vad en 300hk bil har för relevans till min bil är underlig. Den skall ta mig från a-b utan att kosta en förmögenhet.


Fjellner bör såklart ringa och fråga varför de höjer så mycket på en gång.

Du skrev att du aldrig kört en rolig diesel och blandade in en grävmaskin i ditt resonemang. Du behöver prova en 300hk diesel i en personbil så ändrar du högst troligt uppfattning. Inte om grävmaskinen då antagligen..

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang