Fortkörningsböter från Tysk landsdel

Nightmare89
15 mars 2018 · 939 Inlägg

Blev bild på mig sommaren 2014 men har inte fått något änsmile

Geppe
15 mars 2018 · 2 Inlägg

Nightmare89 skrev:
Blev bild på mig sommaren 2014 men har inte fått något änsmile

Jag finns med på bild....

Nightmare89
15 mars 2018 · 939 Inlägg

Geppe skrev:

Nightmare89 skrev:
Blev bild på mig sommaren 2014 men har inte fått något änsmile

Jag finns med på bild....

..... på dig med   får väll skriva hur jag vill.

Senast redigerat av Nightmare89 (15 mars 2018)

rcy
15 mars 2018 · 1 705 Inlägg

Alla ni som blivit fotade men inte fått någon böter, det är troligtvis så enkelt att det inte går att läsa registreringsnumret på fotot, då kan dom inte skicka någon bot.
Det fungerar likadant här i Svedala, även om det blixtrar så är det inte säkert att fotot blir så pass bra att regnumret går att tyda så då händer ingenting.

BMW 325i "isbilen" (1992)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
granadadr
15 mars 2018 · 7 287 Inlägg

rcy skrev:
Alla ni som blivit fotade men inte fått någon böter, det är troligtvis så enkelt att det inte går att läsa registreringsnumret på fotot, då kan dom inte skicka någon bot.
Det fungerar likadant här i Svedala, även om det blixtrar så är det inte säkert att fotot blir så pass bra att regnumret går att tyda så då händer ingenting.

precis å har de tyska myndigheterna bemödat sig att skicka ut ett kravbrev lär de fortsätta vara jobbiga wink

Soulman
15 mars 2018 · 1 271 Inlägg

Jag hade hyrbil och blev fotad. Efter några månader kom ett brev, på tyska, hem till Sverige. Det stod någon adress dit jag skickade ett svar på engelska och undrade vad brevet avsåg. Det kom ytterligare ett brev, på tyska, och jag skickade ännu ett brev, på engelska, och bad om att få informationen på engelska. Sedan dess har det varit tyst därifrån. Det har väl gått 10 år nu i alla fall.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
VinDisel
15 mars 2018 · 456 Inlägg

Jag blev fotad med min bil och mitt reg nr , men där stod inget om hur mycket jag skulle betala , fick hem skiten 3 gånger och de hamnade i papperskorgen . De va för ca 3 år sedan nu har jag ej hört nått, kan va att jag skulle erkänna att de jag på bilden?

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
torsen
16 mars 2018 · 7 234 Inlägg

När jag, för ett antal år sedan "torskade" vid ett vägarbete med nedsatt hastighet, så var "Polizei" på plats och trålade in alla efter fartkameran.
Men vi var tvungna att betala kontant direkt till polisen.

Slash Saabifierad
16 mars 2018 · 2 026 Inlägg

Geppe skrev:
För två veckor sedan passerade jag två fartkameror i Tyskland med hastighetsöverskridning på 39 resp 26km/h 100 km var hastighetsbegränsningen.
Har nu fått två brev skickat till företaget(tjänstebil) där de ber mig om att ange föraren.
Vet du vad som sker om jag inte svarar på frågorna?
Skickar de automatiskt räkningen till företaget eller kommer de jobba på att få tag i rätt förare.
Har inga problem att betala böterna men vill inte bli av med kortet 1 månad i Tyskland, vilket jag antar blir fallet.
Kan man från företaget säga att personen på bilden inte kan identifieras ?
Tack på förhand

Tyska staten eller polisen kan inte ta ditt körkort, samtidigt är det vanligt i andra länder att körkortet är inte kopplat till hastighetsöverträdelser som vi har här i Sverige = du kan inte bli av med körkortet om du kört för fort.

Det den tyska polisen däremot kan göra är om de stoppar dig vid ett annat tillfälle i Tyskland med samma fordon och får uppgifter om att du tidigare inte betalat böter så kan de hålla dig kvar tills du betalar bötesbeloppet. Hur vanligt det är vågar jag inte svara på.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
mikegbg
20 mars 2018 · 181 Inlägg

Var har du hört/läst du inte kommer få köra bil i Tyskland om du erkänner dig skyldig till dessa fortkörning ?

Jag har blivit stoppad flertal ggr i Tyskland efter obetalda böter och dem säger inget. Nu var det ett tag sen men utfärdas inte böterna av länen själva alltså inte statligt ? Tyckte mig läst det men kan ha fel.. 

Hade tyskregistrerad hyrbil på en fortkörning och den kom adresserad hem till mig och inte vidarebefordrad från hyrföretaget. Var bild på körkort och på mig som satt i bilen. Men utan min underskrift om jag kört så hände inget.. 

Kommer väl brev på posten snart för de 😂

BMW 325d "tull fluktaren" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang