...fortsättning på det som påbörjades i Juni 2016, i förra tråden. Nu sitter locker i framaxeln, luftintag är flyttat, trösklar förstärkta, ny höjning bak, SYE (RE's hack 'n' tap) o dubbelknutskardan på plats! Framvagn byggs om - en gång till för 7,5" höjning...
Mars 2018 - Framvagn efter ny höjning bak då...! Bromsar, drivaxlar o diff redan genomgånget i fjol...
Med rådande 7,5" höjning så blir det special-smidda longarms som passar integrerad infästning i Custom-made bellypan. Allt för bättre flex och trevligare väghållning.
...och med det så byttes panhardstag o styrstag - igen. Denna gång Rubicon Express anpassad för höjningen. Därtill monterades förstyvning från ram till panhardstagshållaren och till styrbox
...dämpare o fjädrar klarlackade med en blandning av röd candy. Här ryker gamla bärarmsfästen
Mars 2018Dax för Flex-test!!!!! När jag hade Chevan så var min dröm att lämna bort den (till Chip Foose) och få den fräsch o bättre anpassad för Offroad. Nu har jag haft bättre hjälp närmare - och gjort mycket själv! Helt osannolikt att detta skett! Alla stag injusterade och lutning axel. Smidda longarms och all höjning testas: Ett HOLY MOMENT för mig som nästan blev tårögd... Är det här MIN BIL???
FÖRE PÅSK 2018 Bekvämlighet förare... Trots att det inte är en jättestor bil med vinterhjulen (31") så vill jag ha handtag på A-stolpar och egen konstruktion av fotsteg för att lätt hoppa in i den! Gjorde en prototyp för funktionen, men insåg att jag vill ha nåt att sätta foten på över hela sidan
Vill ha dem fria underifrån. Rocksliders ska ta smällarna o fotstegen ska bara bära mig. Därför riktar dem uppåt. Svetskurs på det (första gången) var skitkul o fortsätter i veckan...
Handtag provades olika också, men hittade sedan från Rugged Ridge de jag ville ha o börja borra... De här träs in en bit innan de skruvas fast. Känns stabilt!
PÅSKHELGEN 2018Testkörning Guppig oplogad "skoterpackad" skogsväg med rätt att skaka loss inredning - gick förvånansvärt superfint! En fläkt ska ses över, men allt annat fungerande stabilt & över förväntan!!! Himmelskt nööööjd!!!
Tomgångsproblem äntligen löst! Mars 2019 Boven var kontakten till främre Lambda-sonden! Fick tag i en 4-polig industrikontakt som är både stöt-tålig och stabil! Äntligen är mätvärden från Oxygen Sensor Upstream ok igen! Puh!
Gamla kontakten VS nya! Bytte givetvis till ny lambdasond i samma veva!
Sydde egen "kabel-strumpa" i fukttåligt o flexibelt material med industritråd!