WilleG
20 mars 2018
· 185 Inlägg
jaka54 skrev:
Hej!
Förstår jag dig rätt så har du satt tillbaka en B20A motor som är sliten..? Den drar olja säger du!
Att att byta packningar hjälper inte när en motor drar olja. Olja drar en motor när ventilstyrningar och kolvringar är slitna. -Och dessa har du väl inte fixat?
Sen en annan grej! Motorn kokar säger du! Har du kollat att kylaren inte är igensatt?
Nej givetvis blir den inte "ny" för att man byter packningar, ville egentligen bara att den inte skulle läka utombords så det blir nåt oljesöl nånstans. Dock har jag inte börjat misstänka att kylaren är tät i och med att jag har vit gegga under oljelocket, men jag ska ha det it åtanke.
Evildan skrev:
Det blev kanske inte tätt mellan någon vatten och oljekanal när du böt cylinderhuvudpackning?
Hur ser oljan i tråget, på stickan, ut?
Om jag kollar på stickan så ser oljan i princip helt normal ut, då jag nyligen har kört motorn så kan man se en svag färgskiftning av grått, precis som att den vispar vatten. Som det ser ut så försvinner inga mängder av glykol heller ur expansionskärlet.