Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 024 481 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
Djo
19 mars 2018 · 10 157 Inlägg

Trevligt trevligt smile

tyvärr är man förstörd då man jobbat som bilmekaniker så jobbat och kört 100 tals nya bilar så känslan är tyvärr borta, Men jag förstår dig första gången och det är din grymt jävla fränt smile

Härlig färg ändå diskret men levande smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Robb192 Tokig 08a
19 mars 2018 · 1 019 Inlägg

Djo skrev:
Trevligt trevligt smile

tyvärr är man förstörd då man jobbat som bilmekaniker så jobbat och kört 100 tals nya bilar så känslan är tyvärr borta, Men jag förstår dig första gången och det är din grymt jävla fränt smile

Härlig färg ändå diskret men levande smile

+1 kör väl iaf 5 bilar om dagen med under 10 mil på mätaren..

Grym bil som jag vill se mer av framöver !

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Rikard_Persson NISMO <3
19 mars 2018 · 1 065 Inlägg

Blev så avundsjuk att de gör lite ont faktiskt.  Grattis till nya bilen!!!  Drömmer om en likadan faktiskt, men min riskokare tar alla pengar.

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
20 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Prioriteringar såklart, älskar V50n på många sätt och vis men den börjar bli gammal och få sina egenheter som ju kommer med åren. Så vi ville ha något större, mer driftsäkert och modernare. Klart att vi hade kunnat köpa en Skoda SUV och sparat en jävla massa pengar men vi planerar att behålla V90n länge så även om totalkostnaden är stor så räknar vi med att det i förlängningen inte kommer vara en speciellt tung post i kalkylen då vi inte nödvändigtvis behöver se värdeminskningen som en dealbreaker liksom.

Hade jag redan haft en projektbil av din kaliber så hade det blivit rejält mycket svårare att peta in en V90 i livet. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
24 mars 2018 · 1 090 Inlägg

ska du inte skapa en ny tråd? big_smile om du ska fota i helgen så säg till om du vill ha sällskap.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Robb192 Tokig 08a
24 mars 2018 · 1 019 Inlägg

orkavaradu skrev:
ska du inte skapa en ny tråd? big_smile om du ska fota i helgen så säg till om du vill ha sällskap.

Fotografering när sommarhjulen är på plats så kan ni få sällskap av ett höghus också ;D

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Tråd kommer! big_smile Jag har bara inte haft tid, bilen har dessutom stått i garaget i nästan en vecka, först idag fick hon sträcka på benen i ~2h. Vilken jävla fröjd, underbar kärra!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
24 mars 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Tråd kommer! big_smile Jag har bara inte haft tid, bilen har dessutom stått i garaget i nästan en vecka, först idag fick hon sträcka på benen i ~2h. Vilken jävla fröjd, underbar kärra!

såg några med sommardäck nyss big_smile  dock så jäkla mycket grus och sten på gatorna, sen hål överallt.
man vill knappt köra.

Nu är det bara och köra in den dom första 500milen wink

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Ja, det var långa avstånd till framförvarande idag vill jag lova.

Köra in o köra in, alla säger olika. Står absolut noll och inget om det i instruktionsboken, står inget på nätet, vissa påstår 100 mil, vissa säger ingenting, vissa säger att de "körs in i fabrik" etc etc. Vet knappt vad man ska tro. Jag ser det såhär, jag behöver ändå bekanta mig med bilen och eftersom väglaget ännu kan vara lite förrädiskt på sina ställen så cruisar vi lugnt ett tag till. När våren/sommaren är här på riktigt, då ska vi se vad hon går för. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
24 mars 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Ja, det var långa avstånd till framförvarande idag vill jag lova.

Köra in o köra in, alla säger olika. Står absolut noll och inget om det i instruktionsboken, står inget på nätet, vissa påstår 100 mil, vissa säger ingenting, vissa säger att de "körs in i fabrik" etc etc. Vet knappt vad man ska tro. Jag ser det såhär, jag behöver ändå bekanta mig med bilen och eftersom väglaget ännu kan vara lite förrädiskt på sina ställen så cruisar vi lugnt ett tag till. När våren/sommaren är här på riktigt, då ska vi se vad hon går för. big_smile

Det förstår jag, jag gör samma smile ska bli kul att se den sen, har du fingrat på alla inställningar?
VoC och liknande? .. V90 måste ju ha massa nya coola saker?


jag skojade mest wink tänkte mer på moppe-tiden när alla sa att man ska köra in..
min bil har gått nästan 300mil nu.. och jag kör lagom haha.

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
nyller BMW 335D E91
24 mars 2018 · 1 399 Inlägg

Trevligt värre med ny vagn, ser bra ut gör den med! Knappt man vågar skriva nå här med alla "volvofantaster" ^^ Ge fanskapet va den tål redan från start wink Skämt åsido, nå planer på mer hk i framtiden? smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Det är så jäkla mycket inställningar att jag sannolikt lär hitta något nytt vid den här tiden nästa år. big_smile
Mycket kul, mycket "overkill", mycket man inte lär använda så ofta. 360-kameran är guld värd dock, det är trots allt 5 meter bil. VoC är igång, kul med alla features. Ska prova fjärrstart o allt sånt nån dag.

Äh, du är inte den enda som pikat om inkörning. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 mars 2018 · 2 571 Inlägg

nyller: Längesen nu! wink
Polestar ligger ju närmast till hands och det är lockande som tusan. BSR har ännu inte släppt något, VIVA Performance i USA har släppt nåt hittepå som tydligen ska ge T5an över 300hk men det känns lite väl vågat på en ny bil.

Samtidigt, jag dubblar prestandan redan från fabrik mot V50n. Jag tror att jag kommer klara mig ett tag innan jag blir sugen på mer pulver. Så om jag inte får massa deg över och ett plötsligt infall så blir det nog Polestar först nästa år. Nu vill jag mest få den looken jag vill på bilen. Krämen finns ju redan, typ. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
24 mars 2018 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Det är så jäkla mycket inställningar att jag sannolikt lär hitta något nytt vid den här tiden nästa år. big_smile
Mycket kul, mycket "overkill", mycket man inte lär använda så ofta. 360-kameran är guld värd dock, det är trots allt 5 meter bil. VoC är igång, kul med alla features. Ska prova fjärrstart o allt sånt nån dag.

Äh, du är inte den enda som pikat om inkörning. wink

Fatta första dagen när all sand och så är borta big_smile vilken känsla du måste få!
Helt ny bil, snygg som fasen, T5an, herregud! håll i lappen säger jag  haha

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
nyller BMW 335D E91
24 mars 2018 · 1 399 Inlägg

hyrbil skrev:
nyller: Längesen nu! wink
Polestar ligger ju närmast till hands och det är lockande som tusan. BSR har ännu inte släppt något, VIVA Performance i USA har släppt nåt hittepå som tydligen ska ge T5an över 300hk men det känns lite väl vågat på en ny bil.

Samtidigt, jag dubblar prestandan redan från fabrik mot V50n. Jag tror att jag kommer klara mig ett tag innan jag blir sugen på mer pulver. Så om jag inte får massa deg över och ett plötsligt infall så blir det nog Polestar först nästa år. Nu vill jag mest få den looken jag vill på bilen. Krämen finns ju redan, typ. big_smile

Ja jag är in här och kikar ibland i det tysta, snappade upp tidigt att det var nå nytt på gång så nu läre jag följa detta smile Ja jag kan tänka mig att det är en ganska fin ökning i jämförelse med v50in smile Vad ger polestar? Hade gärna sett dessa bilar med en femma eller sexa i istället smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
25 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Då kör vi, full fart!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323956


Edit: Och där svarar jag om Polestar. wink

Edit 2: Så nu får denna tråd återgå till Betty Blue så hon inte känner sig bortglömd. Harriet diskuteras alltså hädanefter i sin egna tråd. wink

Senast redigerat av hyrbil (25 mars 2018)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Då vankas det besiktning. Fingers crossed.
Nu blir det en vända till tvätthallen och göra rent inne och ute, rycka kablar till dimljus, byta en lampa i posljuset och motionera dragkroken. Hon har blivit alldeles för försummad det senaste.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 mars 2018 · 2 571 Inlägg

Besiktning: check!
https://i.imgur.com/Us85Zz1.jpg

I år drog jag säkringen för dimljusen, pallade inte chansa igen.
Ren och fin, men kameran är fortfarande nerpackad. Kanske försöka rota fram den till påsk. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Rikard_Persson NISMO <3
27 mars 2018 · 1 065 Inlägg

Härligt! Ska in med min på besiktning i april. Är lite orolig över vad dom ska säga om ögonlocken :S

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
eL0F
27 mars 2018 · 1 090 Inlägg

snyggt med blankt papper! nu är det bara att sommar-polera den igen när gruset försvunnit! big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang