Trimma dodge magnum

Stoffeleijon
23 april 2018 · 6 Inlägg

Som rubriken lyder, jag skulle vela "trimma" min dodge magnum. Tycker den är för klen/långsam. Och för att göra det hela klart.  Jag är verkligen amatör inom det här området.  Hur gör jag för att enklast öka hästarna i bilen ? Tips, tricks, erfarenheter osv ? Allt uppskattas. Det är en dodge magnum 06.

Tack på förhand.

// Christoffer

Evildan
23 april 2018 ·

Stoffeleijon skrev:
Som rubriken lyder, jag skulle vela "trimma" min dodge magnum. Tycker den är för klen/långsam. Och för att göra det hela klart.  Jag är verkligen amatör inom det här området.  Hur gör jag för att enklast öka hästarna i bilen ? Tips, tricks, erfarenheter osv ? Allt uppskattas. Det är en dodge magnum 06.

Tack på förhand.

// Christoffer

Vilken motor har du?

Utmarks-Loke
24 april 2018 · 5 833 Inlägg

Borde väl vara någon av V6:orna om inte effekten räcker till, förhoppningsvis den på 3,5l eftersom den på 2,7 liter är känd som en problemmaskin. Men oavsett vilken så har de ju ingen turbo så att trimma blir krångligt och dyrt. Helt enkelt inte värt pengarna, det är bättre att sälja bilen och köpa en likadan med V8 istället

Stoffeleijon
24 april 2018 · 6 Inlägg

Stämmer det är den klena v6an på 2.7. Vad vitt jag vet så har den inte krånglat än iaf. Haha ja man kan väl alltid och köpa bättre och starkare motorer. Men nu va inte det min tanke dessvärre.

Utmarks-Loke
24 april 2018 · 5 833 Inlägg

Se till att göra täta oljebyten, med kvalitetsolja. Det är viktigare än trim.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang