Mercedes 190E 2,6 -89 dör vid högersväng

Blg
26 april 2018 · 56 Inlägg

Hej! Jag har en 190E 2.6 -89 som hackar/dör vid kraftig högersväng och oftast även när man drar på på raksträcka. Bilen har stått i några år. Det spelar ingen roll hur mycket jag än svänger när jag står still, uppstår endast vid körning! Har även ruckat motorn fram o tillbaka medans den är igång och dragit i alla kabelmattor runt motor som kan röra sig vid körning. Rullar jag med tomgång och svänger höger så stannar motorn, kör jag så är det som om att jag skulle sitta och leka med tändspolen.. den tonar inte ner utan den tvärrycker/stryper som, lika så när den får liv igen så är det full power.. Går hur bra som helst i vänstersväng och oftast rakt fram.. felet uppkommer varm som kall. Kör man högersväng i cirklar som en jäkla karusell så håller den på till o från med det där!
Fördelarlocket såg ut som skit så köpte ett kit med tändstift, alla kablar, rotor och lock men inget resultat, bytte och rengjorde kontaktytorna till jordflätan på insuget som hade gått av och har även bytt lite spruckna vakuumslangar. Tog även ut ovp relät eller vad det heter bakom batteriet vid boxen och lödde på då det var vanligt med kallödningar där läste jag.. självklart provat stp och har tankat 20ltr bensin i bilen. Sitter ju meksprut (ke-jetronic) på bilen då det är en m103. Något med den skiten o göra? Känns ju mer som elfel om inte bränsletrycket kan klippas av så pass? Börjar få ont om idéer nu! Alla tips och erfarenheter välkomna! :S

Blg
22 juni 2018 · 56 Inlägg

För den som undrar och kanske har liknande fel så kan jag tala om att det sitter dubbla bränslepumpar på dessa, den första var stendöd på min bil så den andra fick jobba hårt med o suga bränslet genom pump ett! Hur som helst så kopplade jag förbi den pumpen som va död och körde med bara en pump, och bilen går som ett skott nu trots bara en pump! 😊👌

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang