Agilan får nytt liv igen.

Projekt där jag rustar upp morsans gamla pärla, Opel Agila 1.2 från 2001. Bilen har knappt gått 8800mil och är i allmänt fint skick. Dock har den varit rätt misshandlad de senaste fem åren och fått ta emot en del skit med råttangrepp, ingen som brytt sig om den. Bilen ska kunna nyttjas för transport och frakt, vardagligt bruk, vara "optimerad" för vintern och vara i bra form. Jag hör mig mycket om, och jag söker rätt mycket information om bilar för att lära mig, och självfallet vore jag dum om jag inte tog chansen att nyttja det här forumet och den kunskap ni sitter på, ni som hänger här.
  • 8 Följare
  • 14 860 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 maj 2018
FredrikWickbom
16 maj 2018 · 26 Inlägg

Jahapp.. Fanns inget bränslefilter att tillgå när man sökte på diverse sidor. Jäkla flyt att det dök upp när man söker på Suzuki Wagon R och/eller Vauxhall Agila..
Jämfört filtrenas dimensioner med de som är för Opeln och tagit hem ett. När jag läser om vad ett gammalt bränslefilter kan göra så känns symptomen igen. Kul i oturen om man säger som så. Det här ska kollas igenom.

Opel Agila "Agilan" (2001)
CC72
16 maj 2018 · 1 661 Inlägg

Går den sämre eller tvekar på gasen? Stabil tomgång?

FredrikWickbom
16 maj 2018 · 26 Inlägg

CC72 skrev:
Går den sämre eller tvekar på gasen? Stabil tomgång?

Jag tycker ändå att den är stabil. Dock väldigt svag i gasen, samtidigt som det är en väldigt svag motor (1,2). Men den hackar och jag tycker nog att den drar rätt mkt soppa..

Opel Agila "Agilan" (2001)
Tyfors Svetsare
16 maj 2018 · 1 145 Inlägg

FredrikWickbom skrev:

CC72 skrev:
Går den sämre eller tvekar på gasen? Stabil tomgång?

Jag tycker ändå att den är stabil. Dock väldigt svag i gasen, samtidigt som det är en väldigt svag motor (1,2). Men den hackar och jag tycker nog att den drar rätt mkt soppa..

Räser maskin e de ju inte man får planera sin körning smile

Normalt drar eller ja kan ju bara jämnföra me den ja åker med. Drar ca 0.5 på långkörning 0.63 blandat ren stadskörning drar ju mest men de e inget ja gjort med denna än tyvärr.

Hur möe vill din ha?

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
CC72
16 maj 2018 · 1 661 Inlägg

LMM kanske?

FredrikWickbom
18 maj 2018 · 26 Inlägg

CC72 skrev:
LMM kanske?

Har funderat på den och tänker att det förmodligen inte skadar att försöka sig på en ny. Blir dock efter lönen först för jävlar vad det sprang iväg den här månaden med andra bilen, volvon som ska få en ny motor...

Opel Agila "Agilan" (2001)
CC72
19 maj 2018 · 1 661 Inlägg

Testa dra ut kabeln och se om det blir någon skillnad.

CC72
13 juni 2018 · 1 661 Inlägg

Något nytt med kärran?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang