Byta ut släpring vw passat 3bg?

benz_89
21 september 2014 · 733 Inlägg

Tjena! Har nu under en period kört med lysande Airbaglampa och tänkte att jag måste fixa det innan besiktningen. Lampan började lysa när jag tutade en gång.  Jag får felkoden N95 airbag förarsidan för högt motstånd med min vagcom. Har fått tips att det med största sannorlikhet är släpringen som måste bytas ut, tydligen ganska vanligt fel på vag-bilar. Jag har skruvat lös släpringen och tänkte försöka hitta mig en begagnad på bildelsbasen för en ny skulle kosta 3700kr och då måste jag tydligen in med bilen på verkstad och koda om den? Är det någon här som bytt släpringen själv och inte behövt koda om den? Vilket nummer är det jag ska gå efter för att få rätt släpring?  Har multi funktionsratt med farthållare och knappar till stereon i ratten så släpringen skiljer väl sig säkert mellan en multiratt, den fyrekrade eller sportratten utan knappar kan jag tänka mig. Kollade som hastigast på bildelsbasen och hittade en släpring med samma tillverkningskod (1J0 959 654AP) om det numret överensstämmer passar då den släpringen? Tacksam för svar! MVh. Henke

benz_89
25 september 2014 · 733 Inlägg

Ingen? Har bytt ut den nu men då började airbag och antisspinn/sladd lampan lysa men airbaglampan har slocknat,  får felkoderna steering angle sensor och control module incorrectly coded. Måste jag in på en vag verkstad och få den kodad?

elmacogbg
24 maj 2018 · 2 Inlägg

Hur gick det med detta, bytte precis på min -14 och har samma fel..
Antisladd och däcktrycksmätare visar fel.
Airbag släckte jag själv mha biltemas elektroniska verktyg

benz_89
27 maj 2018 · 733 Inlägg

Jag lämna in den på vw för kodning efter släpringsbytet och då var alla bekymmer borta för min del smile

elmacogbg
28 maj 2018 · 2 Inlägg

Tackar!!!

Soulman
28 maj 2018 · 1 271 Inlägg

Behövs inte alls någon verkstad för detta. Det är styrvinkelgivaren som ska kalibreras. Går utmärkt att göra med VCDS.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
benz_89
28 maj 2018 · 733 Inlägg

Visst Om man har tillgång till det så kanske 😁

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang