Vad synd att en epok endade i dag 14:44.

panda666
23 juni 2018 · 4 250 Inlägg

Muttley skrev:

panda666 skrev:
ojojoj muttley du är verkligen ute efter en häxjakt ser ja. Vi tar det lite lugnt ja tror att dom flesta annars skulle vara avstängda nu . Ibland går det bara lite för långt. Det är inte bara en person som trollar utan det gäller nog alla, alla trollar ibland. Lika bra stänga forumet då? Vi borde ta en bärs ut istället än att träffas på forumet?

Nej inte riktigt.  Ute efter ordning och reda. Ingenting annat.   Bjuder du på första? Och får med evildan smile

Jag bjuder på alla ifall ni dyker upp;) kom till stockholm så bjuder ja, Först tar vi nån wurst sen blire bärs, wursta kvällen liksom.

Muttley
23 juni 2018 ·

panda666 skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:
ojojoj muttley du är verkligen ute efter en häxjakt ser ja. Vi tar det lite lugnt ja tror att dom flesta annars skulle vara avstängda nu . Ibland går det bara lite för långt. Det är inte bara en person som trollar utan det gäller nog alla, alla trollar ibland. Lika bra stänga forumet då? Vi borde ta en bärs ut istället än att träffas på forumet?

Nej inte riktigt.  Ute efter ordning och reda. Ingenting annat.   Bjuder du på första? Och får med evildan smile

Jag bjuder på alla ifall ni dyker upp;) kom till stockholm så bjuder ja, Först tar vi nån wurst sen blire bärs, wursta kvällen liksom.

Låter inte helt otrevligt smile  Du kan visa de ökända potthålen innan wursten.  Sightseeing på den stora staden typ.  Jag har bara sett stadium och vägen ut från den söderut.

Senast redigerat av Muttley (23 juni 2018)

panda666
23 juni 2018 · 4 250 Inlägg

Muttley skrev:

panda666 skrev:

Muttley skrev:

Nej inte riktigt.  Ute efter ordning och reda. Ingenting annat.   Bjuder du på första? Och får med evildan smile

Jag bjuder på alla ifall ni dyker upp;) kom till stockholm så bjuder ja, Först tar vi nån wurst sen blire bärs, wursta kvällen liksom.

Låter inte helt otrevligt smile  Du kan visa de ökända potthålen innan wursten.  Sightseeing på den stora staden typ.  Jag har bara sett stadium och vägen ut från den söderut.

haha det är helt otroligt hur mycket potthål det finns hos mig, vi kommer inte gå igenom besiktning om vi kör igenom här, ta me dig ett par styrleder osv när du är på väg. klonkar så in i helvete. Har semester snart bara o komma förbi.

Soulman
23 juni 2018 · 1 271 Inlägg

Raderat innehåll..

Med vänlig hälsning mod

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Rquired Allmänt envis
23 juni 2018 · 12 512 Inlägg

Mycket tråkigt att läsa. Han hade en god helhetssyn i många frågor och var en skicklig debattör som tog sig tid att förklara, och hade vett nog att ange källor som stöd till sina argument. Det finns fler användare med de egenskaperna på forumet, men jag uppfattade honom som en av de mer aktiva. Hans frånvaro kommer att påverka forumet till det sämre tror jag.

Epok är för övrigt ett bra ordval. Det hade varit intressant att framöver se en graf över t.ex. hur många gånger orden Hybrid, Miljö och Hållbarhet m.fl. användes före, under och efter hans tid som aktiv. Men en sådan graf hade inte ensamt fångat de egenskaper jag nämnde ovan.

Jag har fått uppfattningen att det här forumets moderatorer jobbar hårt för att hålla nivån, och har som mål att höja den. Utan att ha något mer att vinna på det än vad någon annan användare har. De här volontärernas arbete hade förmodligen underlättats något enormt av en så enkel sak som att man inte skriver något till en annan, som man aldrig hade sagt om man mötts ansikte mot ansikte.

Men det grundläggande problemet med det här forumet är snarare att en sådan sak ens behöver nämnas.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Soulman
24 juni 2018 · 1 271 Inlägg

Jag medverkar i en del andra forum i europa och USA där moderatorerna aldrig någonsin skulle närma sig att falla in i att delta när trådar spårar ur som det kan göra här. Det är en viktig lärdom.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Soulman
24 juni 2018 · 1 271 Inlägg

Ett förslag till förbättring är att skapa fler forum uppdelat på märke /modell /årsmodell. Då blir det otroligt mycket lättare att sortera i ett av forumets största brister - att kunna lägga in ett nytt ärende utan att man vet ens bilmärke och årsmodell.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Mack Forum- och sitemoderator
24 juni 2018 · 26 143 Inlägg

Soulman skrev:
Ett förslag till förbättring är att skapa fler forum uppdelat på märke /modell /årsmodell. Då blir det otroligt mycket lättare att sortera i ett av forumets största brister - att kunna lägga in ett nytt ärende utan att man vet ens bilmärke och årsmodell.

Fast, jag förstår poängen, men ska vi då göra forum för exakt alla märken och förgreningar till modeller menar du?
Det blir...många många forum.

Då ser jag personligen hellre att det är som nu, för det är det minsta i min värld att man ska kunna kräva att trådskaparen åtmindstone vet vad de har för bil.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
it_mutt Avstängd
24 juni 2018 · 10 388 Inlägg

Och jag, som har gapat och skrikit som Evildans beteende, tänker faktiskt också säga något.

Sett till forumet, eller snarare, sett till kunskap, så är det inte mycket att säga om saken; Evildan satt/sitter inne med mycket kunskap. Det tänker jag inte på något vis försöka ta ifrån honom.

Jag tänker inte dra upp vad jag tycker om hans beteende i det senaste (och "i det senaste" spänner det senaste året eller två). Det har jag gapat ur mig om i diverse trådar när bägaren har runnit över i det senaste. Och det räcker så.

Men för forumet är det utan tvekan en stor mängd kunskap som försvinner.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
24 juni 2018 · 26 143 Inlägg

it_mutt skrev:
Och jag, som har gapat och skrikit som Evildans beteende, tänker faktiskt också säga något.

Sett till forumet, eller snarare, sett till kunskap, så är det inte mycket att säga om saken; Evildan satt/sitter inne med mycket kunskap. Det tänker jag inte på något vis försöka ta ifrån honom.

Jag tänker inte dra upp vad jag tycker om hans beteende i det senaste (och "i det senaste" spänner det senaste året eller två). Det har jag gapat ur mig om i diverse trådar när bägaren har runnit över i det senaste. Och det räcker så.

Men för forumet är det utan tvekan en stor mängd kunskap som försvinner.

Tycker det är stort av dig som person att berätta om detta.
Vet mycket väl vilka duster ni har haft.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Soulman
24 juni 2018 · 1 271 Inlägg

Mack skrev:

Soulman skrev:
Ett förslag till förbättring är att skapa fler forum uppdelat på märke /modell /årsmodell. Då blir det otroligt mycket lättare att sortera i ett av forumets största brister - att kunna lägga in ett nytt ärende utan att man vet ens bilmärke och årsmodell.

Fast, jag förstår poängen, men ska vi då göra forum för exakt alla märken och förgreningar till modeller menar du?
Det blir...många många forum.

Då ser jag personligen hellre att det är som nu, för det är det minsta i min värld att man ska kunna kräva att trådskaparen åtmindstone vet vad de har för bil.

Det finns många forum som är uppbyggda på det sättet. Då hittar man snabbt rätt forumdel när man både söker och vill skriva. Åtminstone är en uppdelning på bilmärken kanske nåt att börja med.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Mack Forum- och sitemoderator
24 juni 2018 · 26 143 Inlägg

Soulman skrev:

Mack skrev:

Soulman skrev:
Ett förslag till förbättring är att skapa fler forum uppdelat på märke /modell /årsmodell. Då blir det otroligt mycket lättare att sortera i ett av forumets största brister - att kunna lägga in ett nytt ärende utan att man vet ens bilmärke och årsmodell.

Fast, jag förstår poängen, men ska vi då göra forum för exakt alla märken och förgreningar till modeller menar du?
Det blir...många många forum.

Då ser jag personligen hellre att det är som nu, för det är det minsta i min värld att man ska kunna kräva att trådskaparen åtmindstone vet vad de har för bil.

Det finns många forum som är uppbyggda på det sättet. Då hittar man snabbt rätt forumdel när man både söker och vill skriva. Åtminstone är en uppdelning på bilmärken kanske nåt att börja med.

Jo kanske.
Går ju förstås att diskutera.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
granadadr
24 juni 2018 · 7 288 Inlägg

Jag var också sååååå Nära å avsluta mitt konto,, blir så less på småaktigheter,, jag personligen vill alla väl,, om jag ex tycker Mack ej ska göra si å så så är det en uppmaning och så lägger jag en smiley i kanten för att visa att jag ej menar illa,,  Personligen vill jag alla väl å att alla inkl Evil ska ha ett bra liv smile även om man tycker olika i olika saker,, vi är Människor och vi ÄR olika,, så är det,,

Senast redigerat av granadadr (24 juni 2018)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 juni 2018 · 17 475 Inlägg

Jo. Jag pratade med Evil på telefon igår för säkerhets skull, tänkte han hade en dålig dag bara. Men så var inte fallet. Han lovar att det var en genomtänkt åtgärd. Så efter detta stängde jag av honom enligt önskemål och hela hans konto kommer att bli raderat under morgondagen.

Men namnet Evildan kommer att blockas om han nu vill komma tillbaka...
Tråkigt i vilket fall som helst.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mack Forum- och sitemoderator
24 juni 2018 · 26 143 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jo. Jag pratade med Evil på telefon igår för säkerhets skull, tänkte han hade en dålig dag bara. Men så var inte fallet. Han lovar att det var en genomtänkt åtgärd. Så efter detta stängde jag av honom enligt önskemål och hela hans konto kommer att bli raderat under morgondagen.

Men namnet Evildan kommer att blockas om han nu vill komma tillbaka...
Tråkigt i vilket fall som helst.

Självklart tråkigt, men hans eget val.
Och som sagt, han är självfallet välkommen tillbaka om och när han i så vill!

Hoppas du hälsade från oss andra här på Gorg när du snackade med honom? smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Djo
24 juni 2018 · 10 157 Inlägg

Jag har tyckt om honom för några år sedan var han sak kunnig och trevlig.

Vi var tom vänner ett tag här på forumet och kunde konversera trevligt över pm, Men på slutet  är han tyvärr en anledning till att jag enbart hållit mig till att följa projekt trådar med vissa få undantag.

så vet inte vad som hänt eller skett på forumet tyvärr eller tur för jag har så mycket annat i mitt liv att jag inte orkat med det tjäblet som emellanåt varigt.

Det var så det funka han fick härja fritt och jag höll mig från allt utom projekt trådar.

Han har i vissa anseende varigt så nedvärderande att jag skulle kunna kalla det mobbing, Så till den nivån att en jävligt trevlig moderator (du vet vem du är) fick många pm från mig både i ilska och sorg med kopior på vad han skrev, Jag kan ärligt säga att jag krävde att han fick en varning för jag stog inte ut längre som han betedde sig ett tag över pm.
Han hade blivit avstäng tom på dom epa forum jag i mina ungdoms dagar varigt på med hans beteende.

Jag är kluven men kan säga så att hans kunskaper inom vissa delar är stor, hans brist på empati och medkänsla gör dock att jag tror detta forum mår bättre utan honom.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
torsen
24 juni 2018 · 7 236 Inlägg

Djo skrev:
Jag har tyckt om honom för några år sedan var han sak kunnig och trevlig.

Vi var tom vänner ett tag här på forumet och kunde konversera trevligt över pm, Men på slutet  är han tyvärr en anledning till att jag enbart hållit mig till att följa projekt trådar med vissa få undantag.

så vet inte vad som hänt eller skett på forumet tyvärr eller tur för jag har så mycket annat i mitt liv att jag inte orkat med det tjäblet som emellanåt varigt.

Det var så det funka han fick härja fritt och jag höll mig från allt utom projekt trådar.

Han har i vissa anseende varigt så nedvärderande att jag skulle kunna kalla det mobbing, Så till den nivån att en jävligt trevlig moderator (du vet vem du är) fick många pm från mig både i ilska och sorg med kopior på vad han skrev, Jag kan ärligt säga att jag krävde att han fick en varning för jag stog inte ut längre som han betedde sig ett tag över pm.
Han hade blivit avstäng tom på dom epa forum jag i mina ungdoms dagar varigt på med hans beteende.

Jag är kluven men kan säga så att hans kunskaper inom vissa delar är stor, hans brist på empati och medkänsla gör dock att jag tror detta forum mår bättre utan honom.

Starkt divergerande uppfattning!

it_mutt Avstängd
24 juni 2018 · 10 388 Inlägg

torsen skrev:

Djo skrev:
Jag har tyckt om honom för några år sedan var han sak kunnig och trevlig.

Vi var tom vänner ett tag här på forumet och kunde konversera trevligt över pm, Men på slutet  är han tyvärr en anledning till att jag enbart hållit mig till att följa projekt trådar med vissa få undantag.

så vet inte vad som hänt eller skett på forumet tyvärr eller tur för jag har så mycket annat i mitt liv att jag inte orkat med det tjäblet som emellanåt varigt.

Det var så det funka han fick härja fritt och jag höll mig från allt utom projekt trådar.

Han har i vissa anseende varigt så nedvärderande att jag skulle kunna kalla det mobbing, Så till den nivån att en jävligt trevlig moderator (du vet vem du är) fick många pm från mig både i ilska och sorg med kopior på vad han skrev, Jag kan ärligt säga att jag krävde att han fick en varning för jag stog inte ut längre som han betedde sig ett tag över pm.
Han hade blivit avstäng tom på dom epa forum jag i mina ungdoms dagar varigt på med hans beteende.

Jag är kluven men kan säga så att hans kunskaper inom vissa delar är stor, hans brist på empati och medkänsla gör dock att jag tror detta forum mår bättre utan honom.

Starkt divergerande uppfattning!

Det må så vara. Men, som jag tidigare påpekat, när folk lägger ner sin aktivitet på ett forum, och EN person är huvudanledningen, så är det något som inte är helt rätt.

Igen, det säger dock inget om kunskapen inom vissa områden för det.


(och jag syftar inte på Djo nu, utan andra f.d. medlemmar)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Muttley
24 juni 2018 ·

it_mutt skrev:

torsen skrev:

Djo skrev:
Jag har tyckt om honom för några år sedan var han sak kunnig och trevlig.

Vi var tom vänner ett tag här på forumet och kunde konversera trevligt över pm, Men på slutet  är han tyvärr en anledning till att jag enbart hållit mig till att följa projekt trådar med vissa få undantag.

så vet inte vad som hänt eller skett på forumet tyvärr eller tur för jag har så mycket annat i mitt liv att jag inte orkat med det tjäblet som emellanåt varigt.

Det var så det funka han fick härja fritt och jag höll mig från allt utom projekt trådar.

Han har i vissa anseende varigt så nedvärderande att jag skulle kunna kalla det mobbing, Så till den nivån att en jävligt trevlig moderator (du vet vem du är) fick många pm från mig både i ilska och sorg med kopior på vad han skrev, Jag kan ärligt säga att jag krävde att han fick en varning för jag stog inte ut längre som han betedde sig ett tag över pm.
Han hade blivit avstäng tom på dom epa forum jag i mina ungdoms dagar varigt på med hans beteende.

Jag är kluven men kan säga så att hans kunskaper inom vissa delar är stor, hans brist på empati och medkänsla gör dock att jag tror detta forum mår bättre utan honom.

Starkt divergerande uppfattning!

Det må så vara. Men, som jag tidigare påpekat, när folk lägger ner sin aktivitet på ett forum, och EN person är huvudanledningen, så är det något som inte är helt rätt.

Igen, det säger dock inget om kunskapen inom vissa områden för det.


(och jag syftar inte på Djo nu, utan andra f.d. medlemmar)

I denna tråden låter det som massvis har lagt av pga en enda person. De övriga som är sju resor värre då? Som ändå tillåts hålla på?  Som inte ens hade kunskap (har inte syftet här iallafall)

it_mutt Avstängd
24 juni 2018 · 10 388 Inlägg

Muttley skrev:

it_mutt skrev:

torsen skrev:
Starkt divergerande uppfattning!

Det må så vara. Men, som jag tidigare påpekat, när folk lägger ner sin aktivitet på ett forum, och EN person är huvudanledningen, så är det något som inte är helt rätt.

Igen, det säger dock inget om kunskapen inom vissa områden för det.


(och jag syftar inte på Djo nu, utan andra f.d. medlemmar)

I denna tråden låter det som massvis har lagt av pga en enda person. De övriga som är sju resor värre då? Som ändå tillåts hålla på?  Som inte ens hade kunskap (har inte syftet här iallafall)

Jag tycker att det är illa nog om en person lägger av pga en annan medlem. Och nu menar jag inte som i "det är så tramsig nivå där inne" utan pga direkt påhopp både öppet och i mer privat form.

Jag vet 7 st som övergett sidan HELT och sagt att Evildan varit det som var huvudanledningen, jag vet än fler som säger att de "inte orkar sitta här" där Evildan varit EN av anledningarna.

Evildan valde "sina vänner och sina fiender", eller "de han tyckte om och de han inte tyckte om", och jag vet, att de han inte tyckte om tryckte han mer än gärna ner i skorna. Vuxenmobbing utan dess like.

Så, igen, när det gäller kunskapen inom vissa områden, har jag alltid haft respekt för honom. Hans sätt, speciellt under de senaste året/två åren, har stundtals varit rent ut sagt avskyvärd. Inte bara "bufflig och gapig", utan rent ut sagt avskyvärd. När han väl bestämt sig för att ge sig på någon.

Och för sakens skull; nej det handlar inte om saker som "men är du inte läskunnig ditt mähä?!" eller liknande, utan saker som gränsat till psykisk misshandel.


Det handlar inte om att "take a piss on someone's parade", men det är, åtminstone i min bok, ingen person som ska framställas som enkom godhjärtad och empatisk. Kunnig? Absolut. Men enligt mig, och många andra, tog det också slut där, vid det, för något år sedan.

Senast redigerat av it_mutt (24 juni 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang