"Den Vite" Volvo 945 Classic -98

Bilen är en Volvo 945 Classic -98 och ämnas hållas original utseendemässigt, men förbättringar i motor, chassi och bromsar.

InTheWhite

  • 95 Följare
  • 169 640 Visningar
  • Uppdaterades senast igår 15:24
BASS GLAD · 1 184 Inlägg
Skrivet 10 augusti #1201

InTheWhite skrev:
Jepp! Helt nya motorer. smile

he he smile

Du kunde fått säkert 6-8 st som ligger i någon låda i verkstan smile
dock beg då HE HE HE

Tack Till
Berget Allservic , Bergets custom
1 295 Inlägg
Skrivet 10 augusti · Inlägg av trådskaparen #1202

birka76 skrev:

InTheWhite skrev:
Jepp! Helt nya motorer. smile

he he smile

Du kunde fått säkert 6-8 st som ligger i någon låda i verkstan smile
dock beg då HE HE HE

Där ser man! tongue

1 295 Inlägg
Skrivet 11 augusti · Inlägg av trådskaparen #1203

Har lite funderingar gällande effekten på bilen i dagsläget...

Original har ju LTT 136hk vid 0,31 bar, FTT har 165hk vid 0,51 bar. BSR har bromsat
175hk vid 0,7 bar med B230FK. Jag kör i dagsläget 0,8 bar, enbart det borde ge ca 185hk
med allt annat original.

Sedan har ju jag 2,5" sportkatt, 2,5 fullflödessystem, 2,5" tryckrör samt 3" ITG filter.
Enligt bromspapper jag sett BORDE detta ge minst 10hk+, då är vi uppe i ca 195hk. BSR
har bromsat 205hk vid 0,9 bar med resterande setup original, så jag tror min uträkning
ligger ganska nära sanningen.

1 295 Inlägg
Skrivet Igår 14:59 · Inlägg av trådskaparen #1204

Har kört lite nu efter laddtryckshöjningen. Toppeffekten har väl inte ökat så våldsamt, men laddtryckskurvan har blivit betydligt trevligare nu med lite förspänd WG-klocka.

334 Inlägg
Skrivet Igår 15:06 #1205

InTheWhite skrev:
Har lite funderingar gällande effekten på bilen i dagsläget...

Original har ju LTT 136hk vid 0,31 bar, FTT har 165hk vid 0,51 bar. BSR har bromsat
175hk vid 0,7 bar med B230FK. Jag kör i dagsläget 0,8 bar, enbart det borde ge ca 185hk
med allt annat original.

Sedan har ju jag 2,5" sportkatt, 2,5 fullflödessystem, 2,5" tryckrör samt 3" ITG filter.
Enligt bromspapper jag sett BORDE detta ge minst 10hk+, då är vi uppe i ca 195hk. BSR
har bromsat 205hk vid 0,9 bar med resterande setup original, så jag tror min uträkning
ligger ganska nära sanningen.

Är de vid svänghjul eller på bakhjulen BSR fått de siffrorna? För Effekterna original är ju vid svänghjul? Om jag minns rätt.

InTheWhite skrev:
Har kört lite nu efter laddtryckshöjningen. Toppeffekten har väl inte ökat så våldsamt, men laddtryckskurvan har blivit betydligt trevligare nu med lite förspänd WG-klocka.

Vafan är du inte på vallåkraträffen gosse? wink

1 295 Inlägg
Skrivet Igår 15:24 · Inlägg av trådskaparen #1206

Effekten är på veven, men det rör ändå på sig! smile

Nej det blev inte så tyvärr! sad Har haft sådan jävla värk av reumatismen att jag inte orkat få bilen i ordning.


Sponsrade tjänster

Powered by
boka bilservice till fast pris

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang