Renovering av Volvo P1800 -61

Renovering av en Volvo P1800 1961. Ska bli så likt originalskick som möjligt, med lite extra detaljer. Avställd sedan 1986 och samma ägare sedan 1979

MrCarl

• 172 Följare
  • 110 405 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 augusti
329 Inlägg
Skrivet 7 augusti · Inlägg av trådskaparen #401

Baldrik skrev:
Jag hade i diskmaskinsmedel och varmkörde,  det gjorde väldigt gott.

Funderade på det också, men vågar inte peta för mycket med originalkylaren. Risken är att den börjar läcka, så relativt rent kylvatten funkar smile

Pillade lite mer med bilen, la på skyddsfilm på skärmkanterna för att undvika stenskott. Siktar på bilträff på lördag smile

36 Inlägg
Skrivet 10 augusti #402

Grattis, riktigt fin bil. Nu ser jag vad jag har framför mig med min 61a smile . Vad har du för bredd på fälgarna?

329 Inlägg
Skrivet 10 augusti · Inlägg av trådskaparen #403

VolvoP18 skrev:
Grattis, riktigt fin bil. Nu ser jag vad jag har framför mig med min 61a smile . Vad har du för bredd på fälgarna?

5.5" bredd, sitter riktigt bra! Har lagt plastfilm på skärmkanterna, annars skaver det i bak. Får inte in fingret mellan skärmkant och däck. När jag ska hissa upp bilen får jag ta tag i kofångarna och lyfta upp den innan jag kommer under med domkraften.

Ska eventuellt höja bilen lite, får verkligen krypa över farthinder big_smile

Fick läckage på bromsarna igår, ett bromsrör hade skavt i bakaxeln och gått hål. Bockade nytt och monterade, sedan gick den 10 mil igår

Sponsrade tjänster