Lacka abs plast

__Sebbe__
14 augusti 2018 · 37 Inlägg

Tjena har fått hem mina skärmbreddare jag har tänkt att ha i samma färg som bilen (Bara till utseendet inget jag ska drifta med) men har hört att de e en procedur att spackla dem blanka o lacka eftersom de e så töjbar. Är de lättare o göra egna o plasta i glasfiber? vet inte om jag vågar slipa ner dem blanka då dem är rätt så tunna. hittade inte några med samma mått i galsfiber så fick de bli dessa

Skärmbreddare JDM-style 5cm
https://www.l-m-r.se/p/universal/exteri … -2-st.html

Senast redigerat av __Sebbe__ (14 augusti 2018)

jaka54
14 augusti 2018 · 5 727 Inlägg

Hej!
Det går bra att bara göra rent med aceton och rengöra med  silikonborttagare och sedan lacka med 2-komp lack.Ingen slipning behövs.

__Sebbe__
15 augusti 2018 · 37 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Det går bra att bara göra rent med aceton och rengöra med  silikonborttagare och sedan lacka med 2-komp lack.Ingen slipning behövs.

Skulle vilja få dem blanka då de e den abs "texturen" på dem

jaka54
15 augusti 2018 · 5 727 Inlägg

Hej!
??? Klart de blir blanka (spegeblanka) om du sprutmålar med 2-komp lack!

__Sebbe__
15 augusti 2018 · 37 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
??? Klart de blir blanka (spegeblanka) om du sprutmålar med 2-komp lack!

Menar inte att lacken blir blank utan att ytan på breddaren är jämn och inte "knottrig" som abs plast e

Seth
15 augusti 2018 · 3 354 Inlägg

Per ce är inte ABS plast knottrig, att det är knottrigt beror på hur gjutformen är gjord

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
__Sebbe__
15 augusti 2018 · 37 Inlägg

Seth skrev:
Per ce är inte ABS plast knottrig, att det är knottrigt beror på hur gjutformen är gjord

Jo jo men abs skärmbreddare som säljs på lmr är sånna

KolGruvan
15 augusti 2018 · 1 450 Inlägg

__Sebbe__ skrev:

Seth skrev:
Per ce är inte ABS plast knottrig, att det är knottrigt beror på hur gjutformen är gjord

Jo jo men abs skärmbreddare som säljs på lmr är sånna

Då dukar du dom alt slipar dom lite lätt sedan på med plastprimer. Sedan slipgrund så blir dem  helt släta.
Sedan vanlig lack.
Är dom väldigt mjuka kan man ha i mjukmedel i färg och klarlack så spricker inte färgen så lätt

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
__Sebbe__
15 augusti 2018 · 37 Inlägg

KolGruvan skrev:

__Sebbe__ skrev:

Seth skrev:
Per ce är inte ABS plast knottrig, att det är knottrigt beror på hur gjutformen är gjord

Jo jo men abs skärmbreddare som säljs på lmr är sånna

Då dukar du dom alt slipar dom lite lätt sedan på med plastprimer. Sedan slipgrund så blir dem  helt släta.
Sedan vanlig lack.
Är dom väldigt mjuka kan man ha i mjukmedel i färg och klarlack så spricker inte färgen så lätt

Okej

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang