V50 -07, Antisladd service erfordras. Kan jag åtgärda själv?

Renjägarn
18 augusti 2018 · 638 Inlägg

Har en V50 -07 som fått upp meddelandet "Antisladd service erfordras" . När man läser runt lite så verkar det vara bromshydraulenheten som behöver bytas ut, men ska in på verkstad för diagnoskoll så jag får fram exakt om det är där felet sitter.

Men är det bromshydraulenheten, kan jag isf byta ut denna själv? Vart sitter den? Då bilen inte är värd mer än kanske 35-40k så känns det dumt att betala 12-15000kr för en ny med jobb då jag kan köpa en för 1200kr på skroten och testa.

Men sitter det bara en kontakt in i den, eller är det något annat man måste tänka på vid byte? På dom bilderna man ser från Bildelsbasen så verkar det vara vara en kontakt in.

Kommer väl nånting här snart!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Det verkar ta 2 Tim och du kan byta den själv och sen fylla på med lite bromsvätska.
Ca pris 3000 begagnat från skroten enligt nedan, se sidan 2 sista inlägget.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?p=711084
Men kolla gärna kontakterna först..

Senast redigerat av bilknuffaren (18 augusti 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Renjägarn
18 augusti 2018 · 638 Inlägg

https://www.bildelsbasen.se/?link=item& … l=1&vc[0]=204127100&vcx=5024&pc[0]=105100100&post_id=37786833

Är det denna enhet man byter ut?

Kommer väl nånting här snart!
marcus80 Sir
18 augusti 2018 · 935 Inlägg

Jag har bytt på min gamla V50 t5 awd. Var ett h-vete. Sitter illa till och min behövde programmeras. Så har du tålamod och ork att göra det så är det bara att köra

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Renjägarn
19 augusti 2018 · 638 Inlägg

marcus80 skrev:
Jag har bytt på min gamla V50 t5 awd. Var ett h-vete. Sitter illa till och min behövde programmeras. Så har du tålamod och ork att göra det så är det bara att köra

Var någonstans sitter den? Och är det bara placeringen som gör att det var ett helvete, eller var det något mer som gjorde det svårt?

Kommer väl nånting här snart!
marcus80 Sir
19 augusti 2018 · 935 Inlägg

Placeringen var det värsta. Min gick inte att starta innan den inprogrammerades i bilen.
Den sitter på torpedväggen vid förarsidan. Under en hel del plast mm. Trångt är bara förnamnet

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 augusti 2018 · 13 741 Inlägg

varför ritar du fan på väggen innan du kollat vad som är fel..  eftersom medelandet tänds på alla fel rörande abs/antiskoj

läs felkoder och fundera vidare efter det. innan det ä'r det totalt vilda spekulationer över vad problemet kan vara..  räcker med att en abs givare går sönder så  slutar grejer att fungera.  t.o.m en bromsljuskontakt kan skapa stora problem

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang