Läkande motorolja

jaka54
19 augusti 2018 · 5 656 Inlägg

Hej!
TS säger ingenstans att han torkat av och kollar man noga så syns det ingen olja ovanför värmaren . Ovanför betyder som säkert de flesta kan se uppåt på bilden , där skruvarna som håller tråget kan skymtas. Alltså kommer oljan från värmarens infästning.

Myhran
19 augusti 2018 · 452 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
TS säger ingenstans att han torkat av och kollar man noga så syns det ingen olja ovanför värmaren . Ovanför betyder som säkert de flesta kan se uppåt på bilden , där skruvarna som håller tråget kan skymtas. Alltså kommer oljan från värmarens infästning.

Vad är det då han har torkat rent? Golvet?

jaka54
19 augusti 2018 · 5 656 Inlägg

Hej!
Var skriver han att han torkat ? Men jag kan ha missat !smile

Myhran
19 augusti 2018 · 452 Inlägg

Antappel skrev:

it_mutt skrev:
Det där ser ut som en kontaktvärmare. Alltså en motorvärmare. Den i sig ska ju inte ha någon förbindelse "in till" oljan....

Märkligt, stor fläck under bilen iaf, och när jag torkat rent kommer det där ifrån, idé?smile

jaka54 skrev:
Hej!
Var skriver han att han torkat ? Men jag kan ha missat !smile

Trodde jag redan hade citerat det åt dig längre upp smile

Senast redigerat av Myhran (19 augusti 2018)

it_mutt
19 augusti 2018 · 10 379 Inlägg

Myhran skrev:

Antappel skrev:

it_mutt skrev:
Det där ser ut som en kontaktvärmare. Alltså en motorvärmare. Den i sig ska ju inte ha någon förbindelse "in till" oljan....

Märkligt, stor fläck under bilen iaf, och när jag torkat rent kommer det där ifrån, idé?smile

jaka54 skrev:
Hej!
Det ser inte ut som om det finns någon olja ovanför värmaren och "Antapell" har inte rengjort något vad jag kan läsa mig till.

Kanske tolkningsfråga om han har torkat upp på golvet eller om han torkat av bilen,
Men den texten och en titt på bilden får mig att tro att han torkat av på bilen.

Med vänlig hälsning,

Myhran skrev:

Antappel skrev:

it_mutt skrev:
Det där ser ut som en kontaktvärmare. Alltså en motorvärmare. Den i sig ska ju inte ha någon förbindelse "in till" oljan....

Märkligt, stor fläck under bilen iaf, och när jag torkat rent kommer det där ifrån, idé?smile

jaka54 skrev:
Hej!
Var skriver han att han torkat ? Men jag kan ha missat !smile

Trodde jag redan hade citerat det åt dig längre upp smile

Ja, nu börjar du bli tjatig wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
jaka54
19 augusti 2018 · 5 656 Inlägg

Hej!
Aaah! Såg det nu!

torsen
20 augusti 2018 · 7 189 Inlägg

it_mutt skrev:

Antappel skrev:

it_mutt skrev:
Det där ser ut som en kontaktvärmare. Alltså en motorvärmare. Den i sig ska ju inte ha någon förbindelse "in till" oljan....

Märkligt, stor fläck under bilen iaf, och när jag torkat rent kommer det där ifrån, idé?smile

Hmm, ja det låter ju lite galet...för den ska som sagt inte ha någon kontakt "direkt" med oljan...mnjaäe. Där har jag inga bra förslag. Allt jag kan komma på är helt otroligt galet osannolikt. Så, jag låter nog någon annan komma med eventuella förslag wink

Men, som tanke; det kan inte läcka ner "från andra hållet" så att det rinner längst med tråget och bara "samlas" där innan det droppar ner?

Tror som it_mutt. Oljan kommer från annat håll och "tittar fram" just vid/bakom motorvärmaren.
Sviterna av en "överfyllning" motorolja = hällt på mer olja än vad påfyllningshålet kunnat svälja?

B t w så är dessa "kontaktvärmare" nästan helt värdelösa.
Har haft en kontaktvärmare på en Citroen GS.
Efter flera timmars inkoppling blev tråget knappt ljummet.

Power-krille
21 augusti 2018 · 672 Inlägg

Finns det utrymme för teorier, så tror jag värmaren nött hål på tråget, bör ju gå att utesluta rätt enkelt!

"Väx inte upp! det är en fälla"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang