Automat eller Manuell låda?

2 462 Inlägg
Skrivet 20 augusti #81

Eftersom vi redan spårat ur så...……..
Körde en Bedford Bulldogg utan vare sig styrservo eller synkad låda ett tag efter lumpen.

Missade man en växel gick det som en stöt från handen via armen upp till axeln och ryggen.

2 401 Inlägg
Skrivet 20 augusti #82

Hej!
I stockholmstrafiken finns det väl ingen anledning att välja manuell låda?! Automat så klart! Helst DSG/PDK.

* Voff voff * · 4 283 Inlägg
Skrivet 21 augusti #83

Growe skrev:
har automat på min buss och jag hatar det..    den väljer ALDRIG rätt växel den väljer ALLTID att växla när det inte passar. och den fattar aldrig vad man tänker göra.. rulla in mot en rondell och man ser att det är fritt och att slå ner gaspedalen kommer resultera i att den inte vet vilken växel den ska välja så det tar 5sec innan den lägger i en växel   samma sak när man rullar fram till en korsning.. så man måste stanna eller välja manuellt läge för att man ska kunna köra ut i en korsning när det är tight   dessutom på bussarna blir skiten så förbannat jävla trötta..    och jag växlar en manuell låda  på 1/10 av tiden en automat tar på sig att få i en växel på bussar som har identiska lådor men ena är styrd via en dator och växlar själv och en manuell är som det låter helt och hållet

Låter som Neoplan/MAN...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sponsrade tjänster