Ford Mustang GT -06

Rullande projekt. Händer lite efterhand :)

Marcus_89

• 176 Följare
  • 206 421 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 november
Biltokig elektriker · 3 014 Inlägg
Skrivet 30 augusti · Inlägg av trådskaparen #601

walkmann skrev:
Snyggt gjort!
Aldrig fel med bra ljud😁

Tack smile Ne, det är alltid kul att ha smile

Senast redigerat av Marcus_89 (30 augusti )

Skrivet 23 september · Inlägg av trådskaparen #602

Har aldrig haft några problem med denna bilen, har alltid gått bra. Men förr förra veckan fick jag en liten misständning när jag låg i jämn fart och låg hastighet. Tänkte att det var en tändspole, men bestämde mig för att kolla alla stiften. De har bara gått några hundra mil. Det åttonde stiftet hittade jag ett litet problem med. Elektroden var böjd och gapet var för litet. Det låg på 0,5mm, ska ligga på 1,1mm. Så var därför den inte orkade tända till.

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62474/62474-1d1bce206f7c00a8f0f153d8ed478c5f.jpg

Här är det gamla och det nya. Har dock öppnat upp gapet lite på det gamla för att det skulle bli rätt. Men man ser att elektroden pekar lite uppåt. Så troligtvis var det en fabrikationsmiss. Nu sitter det nya i iaf, vilket känns mycket bättre.

Senast redigerat av Marcus_89 (24 september )

4 337 Inlägg
Skrivet 24 september #603

Tänker du ställa av den till vintern?

Skrivet 24 september · Inlägg av trådskaparen #604

JohnWayne skrev:

Ja, det gör jag alltid smile Synd att köra en sånhär bil på vintern smile

4 337 Inlägg
Skrivet 28 september #605

Marcus_89 skrev:

JohnWayne skrev:

Samma här smile

Skrivet 28 september · Inlägg av trådskaparen #606

JohnWayne skrev:

Marcus_89 skrev:

JohnWayne skrev:

Samma här smile

Det gör du rätt i smile

Skrivet 27 oktober · Inlägg av trådskaparen #607

Då är det bara några dagar kvar av oktober, dags att ställa in bilen snart. Har varit en bra säsong med fint väder och många mil körda smile Har blivit runt 500 mil, den har funkat klockrent med alla modifieringar med. Men nu i vinter blir det lite småpill som vanligt, har lite grejer jag har planerat.

Byta bromsar runt om, blir slitsade och borrade skivor, tänkte även ett par stålomspunna bromsslangar. Nuvarande bromsar är lite skeva och tråkiga.

Bygga om ljudet i bagaget, använder just nu inte 10" basen i bagaget så får bli lite nytt utseende där.

Kolla över avgassystemet. Den har börjat låta mer  och gissar på att kattarna kanske har tagit lite stryk efter att man har monterat headers som flödar mer. Eller så är ullen i slutdämparna i dåligt skick smile

Polera bilen tänkte jag göra med

Ev byta stötdämpare fram då det nu sitter orginal stötdämpare med sänkfjädrar. Bytte till bilstein bak, så får bli det fram med isåfall.

Funderar lite på kamkedjorna med, en del har fått byta glidskenor vid 15k mil, min har gått 11k nu. Så man kan alltid göra det i förebyggande syfte, men ska fundera på det.

Sen har man en hel del andra idéer, men allt kostar ju pengar big_smile Så får se hur mycket som blir verklighet smile

47 Inlägg
Skrivet 28 oktober #608

har 15" fram bromsskivor liggande annars

Skrivet 28 oktober · Inlägg av trådskaparen #609

Unique67 skrev:
har 15" fram bromsskivor liggande annars

Hade varit trevligt att ha riktigt rejäla bromsar, men får bli ett rent byte just nu smile

Skrivet söndag 10:31 · Inlägg av trådskaparen #610

Har inte hunnit göra något på bilen ännu. Har haft fullt upp med att svetsa domkraftsfästena på min Bmw. Sen har det blivit lite annat som har kommit i vägen.

Men vid löning blir det nog en beställning på bromsar smile Har även funderat på att klämma dit två små ljuddämpare till under bilen. Då den har brölat en del nu med headers och de andra kammarna, så kan ev klämma dit två små dämpare på mitten så att ljudnivån går ner lite. Den låter jäkligt gött nu, men lite för högt. Blir lite jobbigt i vissa situationer. Man kan köpa andra slutdämpare med, men det blir billigare att klämma dit två mindre dämpare under bilen smile

Hade tänkt mig två dämpare i denna typen:
https://www.speeding.nu/thumb/4832/640x0/ljuddampare-rostfri-fullflodes.jpg?q=50

Så kommer det nog bli kanon. Förhoppningsvis tystare vid lite gas och sen när man trycker på så får det gärna låta en del smile

Dessa bromsarna hade jag tänkt köra på sen:
https://www.rockauto.com/info/568/K1381-26__ra_p.jpg

Sen hade jag tänkt slå till på stålomspunna bromsslangar med så man får riktigt fin känsla i pedalen. Om det nu verkligen gör skillnad får man ju dock se smile

Senast redigerat av Marcus_89 (söndag 10:34)

Sponsrade tjänster