Hybrid_
Forum- och sitemoderator
23 september 2018
· 17 455 Inlägg
Beffe skrev:
Hybrid_ skrev:
Manuell låda?
Dragkrok går att eftermontera och ska inte vara något bekymmer. Jaså, det är rem i dessa? Är det inte en hottad 2.0 TFSI?
Ja det är manuell låda!
Enligt säljaren så är -"kamremmen nyligen bytt!", jag är mest nyfiken på om något annat ska bytas samtidigt så jag kan kolla så att det också är gjort!
Då ska rem, spännare och vattenpump vara bytt. Det ska finnas kvitto på jobbet i helhet eller på delarna. Dessutom hade jag som säljare tagit foton med en dagstidning vid bytet så hade det inte varit några tveksamheter. Eller köper du från en bilfirma?
Rent driftsäkerhetsmässigt så ligger de rätt dåligt till. Faktiskt bland de sämsta bilarna. Men frågan är om du har TFSI eller om det lurar någon annan snurra i maskinrummet?
EDIT: Det är den hatade TFSI. Kamrem ska bytas vid 18000 mil. Du bör ha med dig en felkodsläsare vid provkörningen. Motorerna är kända för att dra kopiösa mängder olja så nivån bör kollas vid varje tankning de 2-3 första tankarna tills du ser hur mycket den vill ha.
Senast redigerat av Hybrid_ (23 september 2018)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!