Ang bilskatt

Smurfen40
20 oktober 2018 · 689 Inlägg

Om en bil har skattemånad oktober och jag köper den avställd i mitten av oktober
Ställer på den en vecka senare vem får betala skatten då?? Jag eller förra ägaren??
Har för mig att jag läst att den som är ägare vid skattemånaden är betalningsskyldig.

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Slash Saabifierad
20 oktober 2018 · 2 023 Inlägg

Regeln som du har läst gäller när bilen är påställd. När den är avställd betalas ingen skatt förutom den fåniga registerhållningsavgiften.
Är bilen överskriven på dig och du ställer på så är det du som den nya ägaren som står för skatten.

Ställde ägaren på bilen i samband med försäljningen är det den som ska stå för skatten.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Smurfen40
20 oktober 2018 · 689 Inlägg

Slash skrev:
Regeln som du har läst gäller när bilen är påställd. När den är avställd betalas ingen skatt förutom den fåniga registerhållningsavgiften.
Är bilen överskriven på dig och du ställer på så är det du som den nya ägaren som står för skatten.

Ställde ägaren på bilen i samband med försäljningen är det den som ska stå för skatten.

Ok då är jag med.
Tack för infon

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang