Volvo pv444 1957 Custom plåtbredning B20 turbo med luftfjädring Sidan 65 svetsa rikta och spackling påbörjad.

Vart sugen på en pv vintern 2013 ett projekt som skulle bli en snygg sommarbil. Har nu bestämt mig för att göra en projekt tråd av bilderna och bygget så ni kan följa vad som händer. Det mesta byggs om eller justeras efter mina idéer och önskemål. Ojoj vad detta spårade ur det vart lite av precis allt mitt i allt blev det Luftfjädring, Turbo försedd b20 med mc förgasare som kommer trycksättas av en Nissan turbo, Självklart med en inbyggd intercooler på diskret plats. Kolla genom tråden och se mina tokerier och bli gärna en av alla mina trevliga följare.
  • 487 Följare
  • 670 705 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 februari 2021
UniCross
31 augusti 2018 · 488 Inlägg

upp med bilder nu så vi får se meer! big_smile

BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
Djo
31 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

UniCross skrev:
upp med bilder nu så vi får se meer! big_smile

Ja när det finns något nytt å visa smile

Men det har faktiskt börjats igen smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
eastmotorsport -sommar ska de va....
1 september 2018 · 4 524 Inlägg

Kom igen nu smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Djo
2 september 2018 · 10 157 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Kom igen nu smile

Yess bilen är vänd på och spackling är åter påbörjat smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Tumbleweed
19 oktober 2018 · 1 711 Inlägg

Hur går det här då?
Bilen blir ju hur grym som helst!

Djo
20 oktober 2018 · 10 157 Inlägg

Tumbleweed skrev:
Hur går det här då?
Bilen blir ju hur grym som helst!

Jadu den som det kan svara på...

Jag ska försöka hinna spackla upp karossen och få en grund på den innan vintern och sen börja med alla lösa delar under vintern och få på en lack till våren men detta har ju sagts förr också så vi får väl se. Pengar är något som saknas ja verkligen så hoppas jag får jobb nu på ett ställe jag har praktik på så får vi se helt enkelt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Tumbleweed
20 oktober 2018 · 1 711 Inlägg

Djo skrev:

Tumbleweed skrev:
Hur går det här då?
Bilen blir ju hur grym som helst!

Jadu den som det kan svara på...

Jag ska försöka hinna spackla upp karossen och få en grund på den innan vintern och sen börja med alla lösa delar under vintern och få på en lack till våren men detta har ju sagts förr också så vi får väl se. Pengar är något som saknas ja verkligen så hoppas jag får jobb nu på ett ställe jag har praktik på så får vi se helt enkelt.

Jag hoppas på det löser sig, så det börjar rulla på igen ,
Utan pengar går det ruskigt trögt o går på tomgång. Jag brukar försöka göra "gratis" jobb under tiden om det går.
Ibland får jag borra o bygga fästen , slipa o polera osv.
Men jo, ibland måste bara pengar till.
Jag peppar på iallafall, det löser sig!

Peppe_Jonsson
20 oktober 2018 · 29 Inlägg

Djo skrev:
Jadu den som det kan svara på...

Jag ska försöka hinna spackla upp karossen och få en grund på den innan vintern och sen börja med alla lösa delar under vintern och få på en lack till våren men detta har ju sagts förr också så vi får väl se. Pengar är något som saknas ja verkligen så hoppas jag får jobb nu på ett ställe jag har praktik på så får vi se helt enkelt.

Har varit med sen ett par år tillbaka och ett sånt här fränt PV projekt måste man bara få se resultatet av! Står själv med ett ganska segt omlackerings projekt av min 240 med lite ont om stålar. Hoppas du får jobbet så motivationen kommer tillbaka när pengarna börjar rulla in wink

Volvo 740GL "PWP" (1992)
Volvo 244Gl "D5252T" (1986)
Kx5
21 oktober 2018 · 1 277 Inlägg

Kämpa på bara! Vet ej med er andra.. men vet hur frustrationen är när man vill göra något och finns inga pengar.. pga inget jobb! I mitt fall kan jag swisha en liten slant om du vill komma vidare! om vi alla följare går ihop och gör ett litet bidrag!

Med vänlig hälsning kristoffer

Tumbleweed
21 oktober 2018 · 1 711 Inlägg

Kx5 skrev:
Kämpa på bara! Vet ej med er andra.. men vet hur frustrationen är när man vill göra något och finns inga pengar.. pga inget jobb! I mitt fall kan jag swisha en liten slant om du vill komma vidare! om vi alla följare går ihop och gör ett litet bidrag!

Med vänlig hälsning kristoffer

Jag har ingen Swish, men skickar gärna någon pryl, eller annat som behövs
Jag är på!

Snurriis
21 oktober 2018 · 761 Inlägg

Om alla 463 personer som följer swishar en 10:- så blir det ju en slang ^^

Kx5
21 oktober 2018 · 1 277 Inlägg

kul och höra grabbar:)

MR_T
21 oktober 2018 · 2 339 Inlägg

Bara telefon nr som saknas då smile

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Kx5
21 oktober 2018 · 1 277 Inlägg

MR_T skrev:
Bara telefon nr som saknas då smile

Ja djo, fram med telefon nummret nu:)

Giuseppe
21 oktober 2018 · 363 Inlägg

Kx5 skrev:
Kämpa på bara! Vet ej med er andra.. men vet hur frustrationen är när man vill göra något och finns inga pengar.. pga inget jobb! I mitt fall kan jag swisha en liten slant om du vill komma vidare! om vi alla följare går ihop och gör ett litet bidrag!

Med vänlig hälsning kristoffer

Jag är på

texas5020
21 oktober 2018 · 297 Inlägg

Telefonnummer var det...

Snurriis
21 oktober 2018 · 761 Inlägg

Djo fram med det nu! NUuuu!

Djo
22 oktober 2018 · 10 157 Inlägg

Underbart tack till er alla värmer i hjärtat något så ini så ni kan inte förstå smile

Gillar inte å tigga men om ni vill så är det 072 2011300 som är mitt nummer skriv gärna erat garaget namn som medelande om ni vill smile

Erik Nyström heter jag

eller swisch kanske kör hela Sett Erik Torsten Nyström jag vet inte aldrig Swischat mig själv.

Senast redigerat av Djo (22 oktober 2018)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Kx5
22 oktober 2018 · 1 277 Inlägg

Djo skrev:
Underbart tack till er alla värmer i hjärtat något så ini så ni kan inte förstå smile

Gillar inte å tigga men om ni vill så är det 072 2011300 som är mitt nummer skriv gärna erat garaget namn som medelande om ni vill smile

Erik Nyström heter jag

eller swisch kanske kör hela Sett Erik Torsten Nyström jag vet inte aldrig Swischat mig själv.

300 kr swishat:) lycka till:)

Djo
22 oktober 2018 · 10 157 Inlägg

Kx5 skrev:

Djo skrev:
Underbart tack till er alla värmer i hjärtat något så ini så ni kan inte förstå smile

Gillar inte å tigga men om ni vill så är det 072 2011300 som är mitt nummer skriv gärna erat garaget namn som medelande om ni vill smile

Erik Nyström heter jag

eller swisch kanske kör hela Sett Erik Torsten Nyström jag vet inte aldrig Swischat mig själv.

300 kr swishat:) lycka till:)

Tackar ödmjukast smile

Först å främst kommer grundfärg köpas för pengarna jag får in har jag bestämt, Så vet ni det smile

Senast redigerat av Djo (22 oktober 2018)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang