Knackande golf 3a

942_turbo_pickis
23 oktober 2018 · 61 Inlägg

Hej min golf 3a har börjat att knacka och den har stått i ca 4 år och antar att det kan vara därför. Har någon ideer på hur man kan rengöra oljesystemet. Har rengjort lyftara utan resultat

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Är den varmkörd och knackar likadant ändå ,så är det nog till att misstänka något med ventilerna.
Den kanske knackade likadant för 4 år sen, men att motorljudsuppfattningen förbättrats..smile
Man vet ju med sig själv när man inte kört på ett tag så lyssnar man lite extra..

Senast redigerat av bilknuffaren (23 oktober 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
942_turbo_pickis
23 oktober 2018 · 61 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Är den varmkörd och knackar likadant ändå ,så är det nog till att misstänka något med ventilerna.
Den kanske knackade likadant för 4 år sen, men att motorljudsuppfattningen förbättrats..smile
Man vet ju med sig själv när man inte kört på ett tag så lyssnar man lite extra..

Har haft igång bilen och kört med den. Även lite på isen så den har blivit varmkörd. Men kan det vara att oljan är så gammal att den satt igen kanaler?

Utmarks-Loke
23 oktober 2018 · 5 833 Inlägg

Är det hydrauliska lyftare till ventilerna på en sådan? I såna fall kan det vara de som inte tycker om gammal olja

jaka54
23 oktober 2018 · 5 719 Inlägg

Hej!
När bytte du syntetolja sist?

942_turbo_pickis
23 oktober 2018 · 61 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
När bytte du syntetolja sist?

Aldrig bytt sen jag köpte bilen. Undrar om ni har tips på vad man kan köra i motorn under oljebytet för att få rent i alla oljekanaler... Diesel rengöring?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang