Gasspjäll v70.

GlennM90
24 oktober 2018 · 6 Inlägg

Tjena. Ser ut som jag behöver Byta mitt spjäll hus till min v70 grey line.

Har gått 37 k mil så är väll dags

Det som sitter i nu har vit etikett och har hittat ett med gul etikett. Frågan är om det passar? Vet att man kommer behöva "programmera" skiten efteråt men vilka modeller passar min? Jag har en 163 Hk . Kan jag använda en från en 170 Hk osv?

Bifogar bild på min samt den jag hittat.

https://www1.garaget.org/gallery/images/231/230081/230081-9f374779e5bc019643c036f39777b2c6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/231/230081/230081-197bef46935924588db1fa3b6c68d1a6.jpg

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Jag rensade ut på en v50 med bromsrengjöring och felet försvann från brädan..
Det tog några körcykler, men sen var larmet väck.
Det blir billigare att prova med ovanstående , för du kommer inte undan med mindre än 3k tippar jag på.
Bromsrengjöring får du för under 50lappen..
Det är oljigt och skitigt, men tar du på dig engångshandskar så slipper du tvätta  "pimsingarna" smile

Senast redigerat av bilknuffaren (24 oktober 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
zzr94092
24 oktober 2018 · 4 385 Inlägg

Troligen släpkontakterna som är utslitna, men spjället sitter ju enkelt till på en sugis så prova o gör rent.

GlennM90
25 oktober 2018 · 6 Inlägg

Ska testa och göra rent i helgen tänkte jag. Tog loss och tittade lite snabbt om det vart skitigt och sotigt men såg ganska rent ut vad jag kunde se...

Men får ta dän hela  skiten och kolla noggrannare.

GlennM90
27 oktober 2018 · 6 Inlägg

Rengjorde spjället idag. Såg ljust ut till en början både motorlampa och ets lampan slocknade vid start och bilen gick bra.. men efter några kilometer så började lampan lysa igen och tomgången blev som innan.

Spjället va knappt skitigt så antar att de får bli ett nytt.

Smurfen40
27 oktober 2018 · 689 Inlägg

Jag hade samma nummer som dit vita
Byte till ett gult med samma nummer som det gula du hade hittat och det passade direkt utan programmering.
Det som skiljer sig är numret längst ner då det stod AH0002030K och på det nya stod det AH0012381.C
Finns en tråd om det här på garaget

Senast redigerat av Smurfen40 (27 oktober 2018)

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
GlennM90
27 oktober 2018 · 6 Inlägg

Smurfen40 skrev:
Jag hade samma nummer som dit vita
Byte till ett gult med samma nummer som det gula du hade hittat och det passade direkt utan programmering.
Det som skiljer sig är numret längst ner då det stod AH0002030K och på det nya stod det AH0012381.C
Finns en tråd om det här på garaget

Ahh nice. Hade varit skönt att slippa programmeringen. Blir nog att beställa det så hoppas vi på att det löser sig👍

zleepy Trucker
27 oktober 2018 · 1 391 Inlägg

bättre och köpa ett renoverat med borstlösa kontakter, för köper du ett beg så kanske bilen inte alls funkar, eller så går det oxå sönder inom kort...

men lycka till, jag har bytt ett par spjäll på några av mina v70:isar, har då köpt plug'n'play renoverade spjäll, alltid funkat prima smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
GlennM90
27 oktober 2018 · 6 Inlägg

zleepy skrev:
bättre och köpa ett renoverat med borstlösa kontakter, för köper du ett beg så kanske bilen inte alls funkar, eller så går det oxå sönder inom kort...

men lycka till, jag har bytt ett par spjäll på några av mina v70:isar, har då köpt plug'n'play renoverade spjäll, alltid funkat prima smile

Tänkte först skicka iväg spjället på renovering till Atech2 . Men problemet är att jag inte kan ha bilen nerskruvad. Får gambla lite med ett begagnat till jag kan ha bilen stående .

Har en saab också men fick lägligt nog turboras på den för 2 dagar sen


Skulle väll ingentligen kunna skicka efter ett utbytes men då är det väll programmering som gäller också.?

Smurfen40
27 oktober 2018 · 689 Inlägg

zleepy skrev:
bättre och köpa ett renoverat med borstlösa kontakter, för köper du ett beg så kanske bilen inte alls funkar, eller så går det oxå sönder inom kort...

men lycka till, jag har bytt ett par spjäll på några av mina v70:isar, har då köpt plug'n'play renoverade spjäll, alltid funkat prima smile

Ja det beror väl lite på vad man får betala för ett beg gasspjäll??
Bor själv i malmö där returbilen tar 250kr för ett spjäll och då.är det värt att prova begagnat ju

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
zleepy Trucker
27 oktober 2018 · 1 391 Inlägg

GlennM90 skrev:

zleepy skrev:
bättre och köpa ett renoverat med borstlösa kontakter, för köper du ett beg så kanske bilen inte alls funkar, eller så går det oxå sönder inom kort...

men lycka till, jag har bytt ett par spjäll på några av mina v70:isar, har då köpt plug'n'play renoverade spjäll, alltid funkat prima smile

Tänkte först skicka iväg spjället på renovering till Atech2 . Men problemet är att jag inte kan ha bilen nerskruvad. Får gambla lite med ett begagnat till jag kan ha bilen stående .

Har en saab också men fick lägligt nog turboras på den för 2 dagar sen


Skulle väll ingentligen kunna skicka efter ett utbytes men då är det väll programmering som gäller också.?

Just där jag köpt mina spjäll, jag har fått ett nytt skickat, så returnerar man sitt gamla, tycker det är smidigt smile
dom är trevliga där med smile

Dom utbytes jag fick från Atech2 hade alla nummer identiska, så var bara byta och koppla in, färdigt, ingen programmering alls smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
zleepy Trucker
27 oktober 2018 · 1 391 Inlägg

Smurfen40 skrev:

zleepy skrev:
bättre och köpa ett renoverat med borstlösa kontakter, för köper du ett beg så kanske bilen inte alls funkar, eller så går det oxå sönder inom kort...

men lycka till, jag har bytt ett par spjäll på några av mina v70:isar, har då köpt plug'n'play renoverade spjäll, alltid funkat prima smile

Ja det beror väl lite på vad man får betala för ett beg gasspjäll??
Bor själv i malmö där returbilen tar 250kr för ett spjäll och då.är det värt att prova begagnat ju

Ja det kanske det är, bara prova isånafall, skrotarna här uppe tar inte så lite, utan dom tycker deras delar är guld värda, samt jag gillar och få mina fordon fungerande direkt, orkar inte med "böket" smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
GlennM90
4 november 2018 · 6 Inlägg

Tjo.. bytte spjället nu idag och tror att jag kommer behöva programmera skiten. Fortfarande i ETS men  bilen går att gasa som vanligt. Dock pendlar tomgången som innan.

Antar att det nya behövs programmeras och de kunde Liljas utan problem

jone7280
25 mars 2021 · 3 Inlägg

Lånar tråden om någon fortfarande finns här.
mitt spjäll bleb'v stulet och asen har klippt kablarna, köpte ett nytt på skroten ett med gul ettikett, men när jag ska skarva ihop så har kablarna olika färg....någon som har en kontakt så man kan se vilken som ska vara på vilken, tacksam för svar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang