Kupéfläkt Volvo 740 -90. Stendöd

Theoz
6 november 2018 · 7 Inlägg

Hej! Som titeln lyder så har jag en Volvo 740 glt -90 med AC och här om dagen slutade min cupefläkt att fungera! Har testat fläkten med ström från ett annat batteri och den funkar perfekt. Har även kollat strömmen på kablarna och det är ingen ström förns på läge fem då det är 0.035 volt undrar om ni vet vad det kan vara för fel? Väldigt tacksam för svar!! Förstår om det står lite dåligt i texten men fråga frågor om det är nått ni undrar. tack på förhand! smile

/Redigerade rubrik. Mod.

GLT
jaka54
7 november 2018 · 5 682 Inlägg

Hej!
Om du inte har mer än 0,035 V  vid fläktmotorn så har du brott på sladden någonstans eller kortslutning .
Sök dig bakåt från fläktmotorn tills multimetern visar 12-13 V.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2018 · 17 386 Inlägg

Är det vanlig manuell AC med ett vred på 4-5 hastigheter? Är det kräm fram till detta?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Theoz
25 januari 2019 · 7 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Om du inte har mer än 0,035 V  vid fläktmotorn så har du brott på sladden någonstans eller kortslutning .
Sök dig bakåt från fläktmotorn tills multimetern visar 12-13 V.

Hej tack och förlåt för sent svar ja visade sig att en kabel längre upp var glapp! Tack för hjälpen!!

GLT
Theoz
25 januari 2019 · 7 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Är det vanlig manuell AC med ett vred på 4-5 hastigheter? Är det kräm fram till detta?

Hej tack för svaret som sagt hade glömt inloggningen men jag hittade problemet var glapp i en kabel

GLT
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang