Coilovers volvo 240

Tuk1a
10 november 2018 · 1 Inlägg

Hade tänkt att försöka sätta på coilovers på 240:n. Vad säger besiktnings gubbarna om att bygga om från original

Har för mig att det blir problem att byta från original till coilovers bak utan ombyggnad och vet inte om besiktningen godkänner det?

Alla svar är tacksamma

Utmarks-Loke
10 november 2018 · 5 814 Inlägg

Om besiktningsgubben är bara det minsta grinig eller noga med reglerna så blir det anmärkning. Men vissa är ju hyggliga och ser genom fingrarna med sånt, om det är bra gjort.

Men varför byta till coilovers, vad förväntar du dig att vinna på det?

seeba92
5 januari 2019 · 4 Inlägg

Jag tror inte du får anmärkning på besktningen om du monterar coilovers.
När jag körde till besiktningen i november 2018 med min 200SX, fick jag se att jag hade förkortade fjädrar på framsidan, och han lät mig åka iväg därifrån utan anmärkning, men han föreslog att jag kan montera coilovers på min och inte få anmärkning alls på det.

Senast redigerat av seeba92 (5 januari 2019)

Nissan 200SX S14 "Tenshi Chihiro" (1994)
Janneutanb
5 januari 2019 · 7 267 Inlägg

seeba92 skrev:
Jag tror inte du får anmärkning på besktningen om du monterar coilovers.
När jag körde till besiktningen i november 2018 med min 200SX, fick jag se att jag hade förkortade fjädrar på framsidan, och han lät mig åka iväg därifrån utan anmärkning, men han föreslog att jag kan montera coilovers på min och inte få anmärkning alls på det.

Fast nu pratar ni förmodligen om olika saker.
Det vi kallar för coils idag är egentligen bara nya fjäderben med justeringar.

Det jag tror TS menar är att bygga om från originalet med separat fjäder och dämpare till vad coilover egentligen betyder, coil over shocks.
Alltså att fjädrar sitter runt dämparen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang