Köpråd:audi a4

Audiaa
13 november 2018 · 3 Inlägg

Hej har hittat en fin audi a4 2011 med 24000 mil på mätaren.  Kamremmen bytt vid 17000.
Servad på aukt verkstad sedan ny.
Vad bör man vara orolig för?
Har läst om spridare som kostar väldigt mycket att byta? Gäller det årsm 2011 också? Borde dom inte gett upp redan isåfall?
Partikelfiltret?

Slitagedelar som börjar ge upp vid 30k mil?

2.0 tdi b8 170hk quattro

Senast redigerat av Audiaa (13 november 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 november 2018 · 4 917 Inlägg

Kanske inte något bra svar, men jag frågar mig alltid varför man vill göra sig av med en FIN  bil..
Själv har jag ALLTID behållt de få bilar jag haft i min ägo tills de var antingen slut eller såpass dyra att laga att det var mera lönsamt att köpa en bättre BEGAGNAD.
I ditt fall så kunde kanske ett telefonsamtal för 1 kr till säljaren bespara dig antingen en obehaglig överraskning och/eller förlita dig på att du inte gör ett dåligt köp..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Audiaa
13 november 2018 · 3 Inlägg

Jag har bra koll på bilen,  men ett telefonsamtal kommer inte svara på dom frågor jag ställde här.
Men det är ju sant, vem vill göra sig av med en fin bil.

Senast redigerat av Audiaa (13 november 2018)

MickeZ2
13 november 2018 · 47 Inlägg

Spridarna är nog inga problem på A4 B8 så där behöver du nog inte vara orolig. Tror inte heller partikelfilter skall vara något. Har en 2011 A4 B8 2.0 136hk som gått 12800 och inte haft ett enda litet problem med bilen sedan vi köpte den för 4 år sedan!

jaka54
13 november 2018 · 5 719 Inlägg

Hej!
Finns ju massor med olika skäl till att man vill byta bil. Vissa byter bostadsort, vissa vill ha nyare bil, vissa vill byta på grund av ekonomiska skäl, vissa vinner på lotto osv osv.
Hittar man en fin bil så är det väl bara att slå till.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
14 november 2018 · 4 917 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Finns ju massor med olika skäl till att man vill byta bil. Vissa byter bostadsort, vissa vill ha nyare bil, vissa vill byta på grund av ekonomiska skäl, vissa vinner på lotto osv osv.
Hittar man en fin bil så är det väl bara att slå till.

Bara att slå till..
Så köper man inte bilar..
Man måste kolla ALLT och t o m ägaren om denna faktiskt äger bilen annars riskerar man att bli blåst på de pengar man tänkt betala..
Och som jag nämnt många gånger tidigare, glöm för 17 inte att PRUTA!
Detta är mycket viktigare än att sparka på däcken och hota med att "det är sista priset kompis  "..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Cuefa Ain't no place like home...
14 november 2018 · 4 628 Inlägg

MickeZ2 skrev:
Spridarna är nog inga problem på A4 B8 så där behöver du nog inte vara orolig. Tror inte heller partikelfilter skall vara något. Har en 2011 A4 B8 2.0 136hk som gått 12800 och inte haft ett enda litet problem med bilen sedan vi köpte den för 4 år sedan!

Något som kan krångla är väl avgaskylaren men inte lika vanligt på bilar med längsmonterad motor (läs: A4) som på t.ex VW Passat.
Annars är det tidigare ägare som är största hotet ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang