Volvo v70 -11 d3 fel tänder

Jnordstrom
15 november 2018 · 1 Inlägg

Hejsan!

Jag lämnade in min Volvo för att fixa en oljeläcka. Mekanikern bytte topplockspackning, samt spridare. Det riktiga problemet kom efter det. Nu fel tänder bilen på en cylinder och dom kan verkligen inte hitta något fel!! Någon som vart med om något liknande?! Bilen gick felfritt innan!

Tillägg, mekanikern är en volvomekaniker och duktig som tusan men han hittar inte felet. Han har haft sär allt igen och felsökt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 november 2018 · 13 742 Inlägg

hoppas han monterade spridarna på samma ställe som dom satt.. annars har han ett roligt jobb framför sig..   för det är vad jag tror är det stora problemet...  det eller att det är luft kvar som inte försvunnit..  byte en spridare på min d5 och då vägrade den hoppa igång på den cyl men efter att antal omstarter så fungerde den fel fritt igen.

sen bara för att man jobbar på volvo betyder det ju knappast att man är en duktig mekaniker..   alla spridartätningar och skruvar är bytta momentdragna och framför allt rengjort ordenkligt innan montering..?!

Senast redigerat av Growe (15 november 2018)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 november 2018 · 4 917 Inlägg

Skifta spridare sinsemellan..
Nu skriver du väl att han gjort det redan, såklart..
Det hade ju varit bra med en utförlig beskrivning om vad som gjorts så man inte gissar på sånt som ovanstående..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 november 2018 · 13 742 Inlägg

bagatellen skrev:
Skifta spridare sinsemellan..
Nu skriver du väl att han gjort det redan, såklart..
Det hade ju varit bra med en utförlig beskrivning om vad som gjorts så man inte gissar på sånt som ovanstående..

haha mer spännande att gissa sig fram smile  man får lite större arbetslista då smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
xXSammy
16 november 2018 · 6 569 Inlägg

Jnordstrom skrev:
Hejsan!

Jag lämnade in min Volvo för att fixa en oljeläcka. Mekanikern bytte topplockspackning, samt spridare. Det riktiga problemet kom efter det. Nu fel tänder bilen på en cylinder och dom kan verkligen inte hitta något fel!! Någon som vart med om något liknande?! Bilen gick felfritt innan!

Tillägg, mekanikern är en volvomekaniker och duktig som tusan men han hittar inte felet. Han har haft sär allt igen och felsökt.

Låter som bilen var trasig när du hämta den med den beskrivningen.

Finns mycket som kan gå sönder, ibland runt hörnet också fast en inte har rört delen vid arbetet.
Felkoder är att föredra och läcktest av spridare.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang