Generatorvin i högtalare e36 sedan

KrazySeb
18 november 2018 · 2 Inlägg

Hejsan sebastian här, har spenderat hela lördagen på att försöka hitta vart generatorvinet kommer ifrån och håller på bli tokig, har kollat rundt en massa forum och sidor osv för att försöka hitta en lösning.

detta gäller då mina högtalare som viner vid varv.

rockford fosgate punch 4ch 400w
gas rca sladdar
pioneer deh-x5500 bt

känns som jag har testat allt. sladdarna går ifrån stereon ner i mittkonsollen och bak till vänster under golvmattan sedan upp med orginalsladdar i orginala lossbara "buntband" sen igenom väggen i ett orginalt hål.
bilens strömsladd går ju på högersidan då batteriet är i skuffen och då är mina rca sladdar långt ifrån den steget är jordat ordentligt. med tjock sladd till batteriets orginala jordpunkt, slipat och åtdraget bra. var innan jordat på batteriet, har kollat så jag inte har bränd signaljorden. har tillome slipat kontakterna på generatorn för å se om det hjälper. har testat utan rca inkopplat och dragen utanför bilen osv samma med remoten.
kollade lite på dedär med groundloop så jag tog bort jorden till basteget så endast rockforden var jordad och då blev det lite annorlunda för då jag hade stereon på noll försvann all störning fast när den var på 1 ellr högra kom det tillbaka.

enda som visade sig hjälpa var när jag tog av dom 2 fördelningsladdarna som går i steget då min stereo endast har 4 rca portar ist för 6 och har gas steget på 2 av dom så får jag dela upp dom för å täcka alla kontakter.

när jag tog av dom så halverades väl ljudet och blev väldigt tyst tills ungerfär 2k varv då vart det tydligt igen.

så hjälp mig nu gärna innan jag blir helt knepp, enda jag kommer på är att testa en annan stereo men det blir lite väl krångligt för mig att lösa snarast

Senast redigerat av KrazySeb (18 november 2018)

torsen
18 november 2018 · 7 198 Inlägg

Förr i tiden avhjälpte man "generatorvin" medelst en kondensator på generatorns "plus"-pol.
Men det var förr det.
Andra kanske har bättre tips.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang