Slutsteg går i protect testat 2 olika steg

Robiin00
17 november 2018 · 13 Inlägg

Tjenare allihopa köpte ett steg och bas igår helt nytt. Kopplade in tillfälligt i bilen för måste få tag i rätt storlek Strömkabel till slutsteget. Kör med kanske 20mm2 pluskabek nu, men hittade en stor jord kabel jag använde minst 50mm2 är den.
Kopplade in allt och det funkade. Sedan efter en timmas spelande kanske gick steget i protect. Det jag har gjort är följande:
Mätt ström mellan + - batteri 13.9v
+ - mellan plintarna på steget 13.9v
Dragit remote direkt från+ kabeln även mätt sedan 13.9v alla mätningar gjord med bilen av med bilen på 14.04v
Slipat noga vid jordanslutningen sedan satt tillbaka fortfarande i protect.
Testat ett annat steg de hamnar också i protect. Testat koppla högtalare istället till steget fortfarande i protect. Fattar inte vad fan problemet kan vara? Det jag funderar över 13.9v med bilen av är de normalt? Och endast 14.04 med bilen på?
Spelar det någon roll om man har olika storlek på + och - kabeln till steget? Väldigt tacksam för svar!!
Mvh Robin

Bassiehof
17 november 2018 · 1 777 Inlägg

Du berättar ingenting så ingen kan svara på vad som blivit fel. Har du kollat manualen?

Mack Forum- och sitemoderator
18 november 2018 · 26 149 Inlägg

Bassiehof skrev:
Du berättar ingenting så ingen kan svara på vad som blivit fel. Har du kollat manualen?


Tycker TS berättar en hel del jag.
Du kanske hellre kan vara så vänlig att berätta vad som fattas, för en bättre felsökning?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Curse
18 november 2018 · 686 Inlägg

Kolla att inte nån rca kabel är skadad och ligger o jordar i karossen

Mazda 6 "MPS" (2006)
Janneutanb
18 november 2018 · 7 271 Inlägg

Koppla ur lågnivå och högtalarkablar.
Går den fortfarande i protect?

Robiin00
18 november 2018 · 13 Inlägg

Curse skrev:
Kolla att inte nån rca kabel är skadad och ligger o jordar i karossen

Testat koppla ur dom helt och hållet fortfarande i protect.

Robiin00
18 november 2018 · 13 Inlägg

Janneutanb skrev:
Koppla ur lågnivå och högtalarkablar.
Går den fortfarande i protect?

Testat de hjälper ej hmm

Bassiehof
18 november 2018 · 1 777 Inlägg

Ange modell osv på allt alternativt leta fram själv hur mycket ström slutsteget behöver. Sen vet du om det är strömbrist som fått nätdelen eller nåt annat att brinna upp.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 november 2018 · 14 056 Inlägg

Robiin00 skrev:
Tjenare allihopa köpte ett steg och bas igår helt nytt. Kopplade in tillfälligt i bilen för måste få tag i rätt storlek Strömkabel till slutsteget. Kör med kanske 20mm2 pluskabek nu, men hittade en stor jord kabel jag använde minst 50mm2 är den.
Kopplade in allt och det funkade. Sedan efter en timmas spelande kanske gick steget i protect. Det jag har gjort är följande:
Mätt ström mellan + - batteri 13.9v
+ - mellan plintarna på steget 13.9v
Dragit remote direkt från+ kabeln även mätt sedan 13.9v alla mätningar gjord med bilen av med bilen på 14.04v
Slipat noga vid jordanslutningen sedan satt tillbaka fortfarande i protect.
Testat ett annat steg de hamnar också i protect. Testat koppla högtalare istället till steget fortfarande i protect. Fattar inte vad fan problemet kan vara? Det jag funderar över 13.9v med bilen av är de normalt? Och endast 14.04 med bilen på?
Spelar det någon roll om man har olika storlek på + och - kabeln till steget? Väldigt tacksam för svar!!
Mvh Robin

Enligt mig, ja

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Robiin00
18 november 2018 · 13 Inlägg

Bassiehof skrev:
Ange modell osv på allt alternativt leta fram själv hur mycket ström slutsteget behöver. Sen vet du om det är strömbrist som fått nätdelen eller nåt annat att brinna upp.

Får nog kolla i manualen hoppas jag ej bränt  något:(

Robiin00
18 november 2018 · 13 Inlägg

Vettemannen skrev:

Robiin00 skrev:
Tjenare allihopa köpte ett steg och bas igår helt nytt. Kopplade in tillfälligt i bilen för måste få tag i rätt storlek Strömkabel till slutsteget. Kör med kanske 20mm2 pluskabek nu, men hittade en stor jord kabel jag använde minst 50mm2 är den.
Kopplade in allt och det funkade. Sedan efter en timmas spelande kanske gick steget i protect. Det jag har gjort är följande:
Mätt ström mellan + - batteri 13.9v
+ - mellan plintarna på steget 13.9v
Dragit remote direkt från+ kabeln även mätt sedan 13.9v alla mätningar gjord med bilen av med bilen på 14.04v
Slipat noga vid jordanslutningen sedan satt tillbaka fortfarande i protect.
Testat ett annat steg de hamnar också i protect. Testat koppla högtalare istället till steget fortfarande i protect. Fattar inte vad fan problemet kan vara? Det jag funderar över 13.9v med bilen av är de normalt? Och endast 14.04 med bilen på?
Spelar det någon roll om man har olika storlek på + och - kabeln till steget? Väldigt tacksam för svar!!
Mvh Robin

Enligt mig, ja

/Benny

Testade idag koppla 2 samma storlek kablar så är nog inte problemet hmm

Bassiehof
18 november 2018 · 1 777 Inlägg

Robiin00 skrev:
Testade idag koppla 2 samma storlek kablar så är nog inte problemet hmm

Inte nu längre men underdimensionerad kabel kan vara vad som orsakat problemet. Vad ska du kolla i manualen?

Senast redigerat av Bassiehof (18 november 2018)

Robiin00
18 november 2018 · 13 Inlägg

Kommit fram till att steget förmodligen farit eller om det redan var ett fel. Ser inte vad jag gjort för fel som ska orsakat felet testade koppla på ett tredje steg och det fungerar.

Bassiehof
18 november 2018 · 1 777 Inlägg

Du ska kolla manualen för i den brukar stå vad felet är, om slutsteget gått i protect eller indikerar för ett annat fel, och vad orsaken/lösningen är.

Robiin00
18 november 2018 · 13 Inlägg

Bassiehof skrev:
Du ska kolla manualen för i den brukar stå vad felet är, om slutsteget gått i protect eller indikerar för ett annat fel, och vad orsaken/lösningen är.

Väldigt säker steget är trasigt efter några försök mellan olika steg så small det till i steget och luktade väldigt brännt. Såg ut som de small från protect lampan. Som sagt testat verkligen alla felsökningar man kan göra. Ska skicka tillbaka steget får väll se vad dom säger om det är jag som orsakat felet på något sätt. Svårt att förstå manualen då allt är på engelska. Hoppas verkligen inte jag orsakat felet steget kostar 3500 nytt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang