Fel på min dieselvärmare v70ii 2010

Andreas_gubbe
19 november 2018 · 6 Inlägg

Tjena
Har ett tråkigt fel på värmaren fick felkoder
Volvo v70 2010 2,4d webasto värmare
B1d3194
B1d3392

Någon som haft eller möjligtvis vet

Värmaren startar sen börja det låta precis som om den inte får bränsle typ morrar, efter det så går den av o bolmar rök.

Fick gång igång den efter jag kört bilen. så lät jag värmaren gå i 1h tills den stänger av sig själv..

zzr94092
19 november 2018 · 4 378 Inlägg

Hur är skicket på batteriet? Iom, det funka efter att du kört bilen ett tag...

Andreas_gubbe
19 november 2018 · 6 Inlägg

Har agm batteri o bilen startar utan några problem, pendlar med bilen så den går inga korta sträckor heller

Att den startade va bara en gång sen va den som jag beskrev först.

zzr94092
19 november 2018 · 4 378 Inlägg

Du behöver nog en värmare service då.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 november 2018 · 17 380 Inlägg

Hur läste du ut felkoderna?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 november 2018 · 17 380 Inlägg

zzr94092 skrev:
Du behöver nog en värmare service då.

Rädd för det med. Brännarenheten kan vara slut eller flamsensor eller glödstiftet eller... Felsökning på verkstad av dessa är ofta kostsam då de måste testa grundligt och detta tar tid (Japp, jobbar med värmare med)

Kopplar man upp den till en Webastodator kan alla funktioner köras var för sig. Som exempel kan man fylla upp den med bränsle och prova start. Eller köra vattenpumpen, flamsensorn osv...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Andreas_gubbe
19 november 2018 · 6 Inlägg

Felkoderna jag fick va dem jag skrev däruppe men ska kolla i vida om den säger något annat.     blir en liten renovering av den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang