M46 till m90 byte slavcylinder

2 Inlägg
Skrivet 26 november · Inlägg av trådskaparen #1

Tjena!
Håller på med ett byte på min 740 TIC - 86 som sedan innan har haft en m46 låda men håller nu på att byta till m90. Har fått upp lådan men har problem med att slavcylindern "poppar ur" när den börjar bygga lite tryck och som konsekvens av det så brister gummipackningen innuti den.
Köpte en ny slavcylinder och hade samma problem.

Sett att vissa skriver att man kan förlänga "pinnen" innuti lådan som kopplingsarmen sitter på med ca 3mm, andra som KL racing säger att man måste byta huvudcylinern till en från en bil med m90 orginal.
Försöker helt enkelt få lite klarhet i det här, är det någon som faktiskt gjort det här bytet och kan komma med förslag på lösningar eller vad det är som strullar?
Bilen har enkelmassesvänghjul, 228mm m90 lamell,  förstärk tryckplatta, Stålspunnenslang till slaven, slavcylinder som är den som kommer på m90.

//Markus


Sponsrade tjänster

Powered by
boka bilservice till fast pris

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang