kallecan skrev:
Fan verkar gå bra för dig!
Lagrena på bilden (veven) är dem slitna? Ser ganska blankt ut, som jag skulle tippa tyder på att dem är bra? Rätta mig om jag har fel.
Detaljerat som vanligt, kanon!
Jo de gick i bra takt tills de som jag nämnt blev lite omtänk kring hur jag skulle göra med "ombyggt fordon" osv och det har förtillfället gått över till letande av PL grejer för att kunna köra kat. Därför har inget investeras i nya saker innan jag vet att motorn kommer komma till användning!
Tycker motorn överlag sett riktigt bra ut, inga större slitage förutom aggregataxeln då som varit som kex i alla dessa motorer som jag plockat isär. Veven är blank och fin, inga repor eller annat otrevligt så den åker i som den är igen. Dock kommer nya lager till både vev och stakar köpas hem nu när motorn ändå är isär!
Här är en påbörjad inköpslista som ligger o väntar på besked om motorn blir använd eller inte:
Block Antal Pris Totalt
Skruv, överfall ramlager 10 17,95 kr 179,50 kr
Mutter, överfall vevstake 8 8,95 kr 71,60 kr
Vevstakslagersats 1 402,95 kr 402,95 kr
Ramlagersats 1 421,95 kr 421,95 kr
Vevstaksbult 8 49,95 kr 399,60 kr
Packningssats 1 867,95 kr 867,95 kr
Kolvringsats 4 162,95 kr 651,80 kr
Frostplugg aggregataxel 1 8,95 kr 8,95 kr
Bricka oljeplugg 2 2,95 kr 5,90 kr
Termostat 1 81,95 kr 81,95 kr
Vattenpump 1 290,95 kr 290,95 kr
Oljefilter 2 59,95 kr 119,90 kr
Summa 3 503,00 kr
Topp
Kamremsats 1 393,95 kr 393,95 kr
Tändstift (NGK BCP7ET) 4 54,95 kr 219,80 kr
Summa 613 kr
Utöver det så blir de lite kostnader för honing och utraljudstvätt för allt. Beroende om hur ventilsäten osv ser ut så kan de bli lite jobb med dessa också vilket jag lämnar in vilket blir några kronor till
Ett litet hum om kostnader för den som går samma väg som mig.
Är väldigt sugen på att renovera upp motorn ändå men känns rätt värdelöst och bara ha en ny renoverad motor ligga och svårt att sälja den så man går plus-minus-noll på delar och jobb.
Hur går det för dig?