Svetsning i en skarv på balken navara

matrixloud
15 januari 2019 · 3 Inlägg

Hej..
Söker förbrilt hjälp med ett svetsjobb på en balk navara.
En verkstad som kan utföra det till bra pris..i Stockholmstrakten
MVH
matrixloud

matrixloud
15 januari 2019 · 3 Inlägg

Hej.
Vad behöver jag för svets att svetsa rost på en balk under en navara....spruckit i skarven som många navaras råkar ut för..Nissan är ju känd på modellen...
jag kan ju svetsa men vad behöver jag för aggregat då bilen ska ombes pga detta?

VÄNLIGEN

caromania Forummoderator
15 januari 2019 · 9 296 Inlägg

Beroende på balkens tjocklek så påverkas såklart styrkan i strömmen och då även säkringen. Men med det sagt så har jag svetsat balkar på 2-3mm med en gammal Biltema flusstrådssvets som verkligen inte är någon höjdare rent ergonomiskt. Men bränner igenom gör den och detta på 10A säkring i garaget. Så mitt svar är att det räcker med ganska enkla grejer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
mb_pucken
15 januari 2019 · 5 082 Inlägg

Balkarna brukar vara ganska kexiga runt skarven också så ingen kul bit och laga.

Dock vet jag att Nissan kan köpa tillbaka avrostade bilar så kanske kan vara ett bra alternativ :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 januari 2019 · 13 644 Inlägg

finns repkit att köpa till dom.  som förstärker ramen.

det där är ena riktigt farliga bilar..  det är oftast bara ett riktigt gupp i från att kollapsa

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 januari 2019 · 4 917 Inlägg

Growe skrev:
finns repkit att köpa till dom.  som förstärker ramen.

det där är ena riktigt farliga bilar..  det är oftast bara ett riktigt gupp i från att kollapsa

Det låter tryggt..sad

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 januari 2019 · 13 644 Inlägg

bagatellen skrev:

Growe skrev:
finns repkit att köpa till dom.  som förstärker ramen.

det där är ena riktigt farliga bilar..  det är oftast bara ett riktigt gupp i från att kollapsa

Det låter tryggt..sad

googla Nivara frame så får du mycket spännande bilder..  riktigt farliga bilar och dom bordes återkalla samtliga sånna

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
torsen
16 januari 2019 · 7 189 Inlägg

Problemen med att ramarna går av/viker sig bakom hytten är inte enbart Navara drabbade av.
Gäller rent generellt alla pickisar, såväl japaner som amerikanare och alla andra.

matrixloud
16 januari 2019 · 3 Inlägg

Growe skrev:
finns repkit att köpa till dom.  som förstärker ramen.

det där är ena riktigt farliga bilar..  det är oftast bara ett riktigt gupp i från att kollapsa

Grejen är : det är inte jag som tillverkat bilen.....o lite finare ton skadar inte din ödmjukhet...du vet ÖDMJUKHET!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 januari 2019 · 13 644 Inlägg

matrixloud skrev:

Growe skrev:
finns repkit att köpa till dom.  som förstärker ramen.

det där är ena riktigt farliga bilar..  det är oftast bara ett riktigt gupp i från att kollapsa

Grejen är : det är inte jag som tillverkat bilen.....o lite finare ton skadar inte din ödmjukhet...du vet ÖDMJUKHET!

Va? Ödmjuk över farliga bilar. Som är kända för att ha det problemet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang