Vad är OEM-nummret på den här slangen? Audi A4 1.8T -03

marreee
16 januari 2019 · 2 Inlägg

Hej! Mitt kylsystem började läcka igår, jag tror att jag hittade läckan: https://imgur.com/gallery/TLfDut0 och då är min fråga om det är någon som vet vad OEM nummret är på den slangen? Eller om någon kan länka något alternativ på någon fysisk butik möjligtvis, måste fixas så snabbt som möjligt. Tack på förhand!

Xebers76
16 januari 2019 · 2 250 Inlägg

En Audi-handlare löser det där åt dig, dem har sprängskisser

it_mutt Avstängd
16 januari 2019 · 10 388 Inlägg

Kan inte avgöra med säkerhet vilken det är utifrån bilderna

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
marreee
16 januari 2019 · 2 Inlägg

it_mutt skrev:
Kan inte avgöra med säkerhet vilken det är utifrån bilderna

Gick ut och tog några bättre bilder nu: https://imgur.com/gallery/mJDsMt1 men det verkar ju mer vara en slang för oljan iom att den är kopplad dit oljefiltret sitter? Har jag 2 problem istället för ett nu? sad

Xebers76
16 januari 2019 · 2 250 Inlägg

Går den till oljefiltret så är det säkert till oljekylaren, som brukar sitta precis bakom filtret, dock svårt att se på bilden

classexa
16 januari 2019 · 193 Inlägg

Om den går in i oljekylaren så är det antingen 06B 121 058 S(tillopp) eller 06B 121 058 BD(återföring). Beroende på vilken av de två slangarna det är. Det ser ut att vara slangen till återföringen. Det är inte olja i den, utan kylarvätska

Senast redigerat av classexa (16 januari 2019)

it_mutt Avstängd
16 januari 2019 · 10 388 Inlägg

Ser ut att gå till oljekylaren ja. Och då går det vaggen/kylarvätska i den. MEN....den där vinkeln på slangen ser inte helt rätt ut....

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
classexa
16 januari 2019 · 193 Inlägg

Mjoo, den ska nog vara så. I alla fall om man jämför med andra bilder på slangen

it_mutt Avstängd
16 januari 2019 · 10 388 Inlägg

Möjligt att det är för att slangen kollapsat, men böjd vet jag den ska vara, ser bara väldigt tvärt/hårt böjd ut

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
classexa
17 januari 2019 · 193 Inlägg

it_mutt skrev:
Möjligt att det är för att slangen kollapsat, men böjd vet jag den ska vara, ser bara väldigt tvärt/hårt böjd ut

Aa ok smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang