Oljebyte Opel Insignia 2009 2.0 CDTI

Avresto
20 januari 2019 · 202 Inlägg

God kväll

Jag skulle vilja ha lite info om hur ett oljebyte går till på min

Opel Insignia 2.0cdti  -2009

I alla fall hur många liter olja som behövs köpas och vart lämpligaste lyft punkterna så att man inte får bilen över sig när man är under och jobbar.

Djo
20 januari 2019 · 10 157 Inlägg

Åk till närmaste tillbehörs affär tex mekonomen så hjälper dom dig med olja och filter är det insatsfilter som kräver specialverktyg så kanske dom kan få fram ett sådant till dig också.

åk till närmaste ok gör det självhall och låna en lyft och bytt där, smidigt och enkelt

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
classexa
20 januari 2019 · 193 Inlägg

Autoexperten är bättre tongue *kanske jobbar där...eller inte...vem vet*

Du ska ha 4,5L olja. FInns specialverktyg om det behövs

zzr94092
20 januari 2019 · 4 378 Inlägg

Är ju lite märkligt att alla ska åka till Mekonomen! Och sen så skäller alla på Mekonomen .. finns ju som sägs Auto X , AD. MECA.. med mera.

torsen
21 januari 2019 · 7 198 Inlägg

zzr94092 skrev:
Är ju lite märkligt att alla ska åka till Mekonomen! Och sen så skäller alla på Mekonomen .. finns ju som sägs Auto X , AD. MECA.. med mera.

X 2!!!!!!

Mack855
21 januari 2019 · 1 354 Inlägg

zzr94092 skrev:
Är ju lite märkligt att alla ska åka till Mekonomen! Och sen så skäller alla på Mekonomen .. finns ju som sägs Auto X , AD. MECA.. med mera.

Tycker personligen att man kan handla delar och olja + filter på mekonomen men jag skulle inte låta dem utföra ett arbete på min bil. Anledningen är att jag tycker att för samma pris får jag nästan alltid samma tjänst på Volvo. Men det är jag det. Hur verkstadspriserna ser ut för övriga märken har jag ingen kännedom om.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang