E34 facelift 520i

24 timmar efter att annonsen kommit upp på blocket var en utav alla mina drömbilar äntligen min. Det finns ett problem bara. Den startar inte. Detta blir första bilen jag kommer ha som ett helt eget projekt och steg I blir att få liv i bilen. När det väl är gjort ska den tas igenom besiktningen och därefter kommer det mesta att fixas, allt ifrån omlackering till turbobygge!
  • 31 Följare
  • 14 356 Visningar
  • Projektet avslutat 21 september 2019
dFagnell
2 februari 2019 · 237 Inlägg

Trolla igång den så kan vi busa med e3x på tema, bakhjuls är ju livsfarligt skoj nu!

BMW 530XD "F11" (2011)
alesjo997
4 februari 2019 · 42 Inlägg

dFagnell skrev:
Trolla igång den så kan vi busa med e3x på tema, bakhjuls är ju livsfarligt skoj nu!

Mjaråå jag får väl se till och göra det så lilla E30n din får stryk hehe

alesjo997
24 maj 2019 · 42 Inlägg

Bilen startar fortfarande inte. Har försökt få fram felkoder men bilen ger ut orimlig värden som att den kör 190 km/h, utetempen ligger på -43 och att bilen har 0 volt.

Jag har bytt soppapump, vev- och kamaxelgivare igen och det hjälpte inte. Bilen går runt på starten men får ingen gnista och varvräknaren rör sig fortfarande inte. När jag försökt starta den och dragit ur nyckeln så låter det som att bilen pyser från spridarna.

Någon som har ideér på vad jag kan göra?

Cuefa Ain't no place like home...
27 maj 2019 · 4 628 Inlägg

Låter ju som om du har nå knas i kabelhärvan eller styrboxen om den säger sådär.
Nu kan jag mina BMW's sådär halvbra, men har du separata tändspolar på den där eller är det en enda tändspole/fördelare?
Tänkte om man kunde lura den att ge gnista på något sätt....

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
alesjo997
21 september 2019 · 42 Inlägg

Bilen är såld då jag inte fick igång den och numera bor 100 mil ifrån den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang