Köpråd;små bråttom jaguar

Bassiehof
5 februari 2019 · 1 777 Inlägg

Avgasgaranti? EU-direktiv. .

panda666
5 februari 2019 · 4 228 Inlägg

Presidento skrev:
En till update, dom bytte partikelfilter och en del av avgassystemet med givare osv bilen blev bra i 3 veckor så nu står den där igen.. Med felkod på samma grejer och 2 till nämligen slirande växellåda (1 och 2an).. ”Rackarns” bil.

Jag förstår din frustration men kunde ändå inte låta bli att censurera din beskrivning av bilen.
Mvh mod

fan också mod;( vad skrev han som var så tokigt? missade det. skicka pm?wink

jäkla bil , ni måste ha världens otur och hamnat på en rikti måndags ex? skippa tyskarna annars antar ja;) fyfan..

caromania Forummoderator
5 februari 2019 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:

Presidento skrev:
En till update, dom bytte partikelfilter och en del av avgassystemet med givare osv bilen blev bra i 3 veckor så nu står den där igen.. Med felkod på samma grejer och 2 till nämligen slirande växellåda (1 och 2an).. ”Rackarns” bil.

Jag förstår din frustration men kunde ändå inte låta bli att censurera din beskrivning av bilen.
Mvh mod

fan också mod;( vad skrev han som var så tokigt? missade det. skicka pm?wink

jäkla bil , ni måste ha världens otur och hamnat på en rikti måndags ex? skippa tyskarna annars antar ja;) fyfan..

Måndag hela veckan i perioder på de där biltillverkarna skulle jag tippa?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Presidento Of World
5 februari 2019 · 3 306 Inlägg

Haha.. Ja beskrivningen var hård.. F***bil

Men vi får se, handlaren menar att det är max 100 mil garanti på en bil med pris på över 130k (ca)

Men ja.. Det märks. Vad som händer smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
5 februari 2019 · 4 228 Inlägg

jävla ***merc***helvete***skit***bilsfan. nått sånt? vad tänker ni göra nu? ska den säljas?

Presidento Of World
5 februari 2019 · 3 306 Inlägg

panda666 skrev:
jävla ***merc***helvete***skit***bilsfan. nått sånt? vad tänker ni göra nu? ska den säljas?

Kan nog inte sälja den till någon, inte med rent samvete iaf.

Vi får se vad domen blir först :

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 februari 2019 · 17 376 Inlägg

Även min fars MB var på verkstad senast för någon vecka sedan. En BCM som sa till bränslepumpen att gå hade lämnat in. Gick på garanti givetvis men han är inte nöjd, han heller.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
azer666
7 februari 2019 · 27 Inlägg

Fel som visar sig inom sex månader efter att du tagit emot bilen ska anses ha funnits vid köpet, om inte säljaren kan motbevisa det.

Så här står det på hallå konsument enligt konsumentköpslagen. Kan vara värt att slå dom eller arn en signal för nog bör handlaren stå för felen anser jag.

BMW 640i "F12" (2012)
Presidento Of World
7 februari 2019 · 3 306 Inlägg

En uppdatering; lådan slut. Metallspån och lamellspår i oljan..

Kontaktat säljaren, vi får se.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 februari 2019 · 17 376 Inlägg

Presidento skrev:
En uppdatering; lådan slut. Metallspån och lamellspår i oljan..

Kontaktat säljaren, vi får se.

Herregud!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
7 februari 2019 · 4 228 Inlägg

Presidento skrev:
En uppdatering; lådan slut. Metallspån och lamellspår i oljan..

Kontaktat säljaren, vi får se.

Börjar bli löjligt, är mercs sånna skräp nuförtiden? påminner mig lite om vad man läser i autopower forums, Ni måste lämna tbax bilen och få allt tbax tycker ja. Köp nått annat helst inte tyskt.

Presidento Of World
17 mars 2019 · 3 306 Inlägg

En update; bilen fick ny låda 2 Gånger. Första funka sämre än original. Då fick den nr2 som var bättre och nu en givare till.. Och en fläkt till någon kylning. Tur att garantin fanns för annars skulle fadern blitt 97000kr fattigare totalt.

Sälj tankar nu.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
caromania Forummoderator
17 mars 2019 · 9 296 Inlägg

Presidento skrev:
En update; bilen fick ny låda 2 Gånger. Första funka sämre än original. Då fick den nr2 som var bättre och nu en givare till.. Och en fläkt till någon kylning. Tur att garantin fanns för annars skulle fadern blitt 97000kr fattigare totalt.

Sälj tankar nu.

Jisses Amalia. 97 laxar i en laxask. Det mest sjuka är nog att jag faktiskt inte ens är förvånad.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 mars 2019 · 17 376 Inlägg

Min fars MB har rullat utan anmärkning sedan i början av Februari. Föräldrarna börjar nu så sakteliga lita på den men hade det inte funnits ett par års garanti kvar så hade bilen varit såld nu.
Mercedes har tagit alla kostnader så där var inget att anmärka på.

Sa på skoj till gubben förra helgen att jag funderar på en E-klass från 2015. Han lovade dyrt och heligt att stå för en ny KIA hybrid till oss bara vi inte köper en MB...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
17 mars 2019 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Min fars MB har rullat utan anmärkning sedan i början av Februari. Föräldrarna börjar nu så sakteliga lita på den men hade det inte funnits ett par års garanti kvar så hade bilen varit såld nu.
Mercedes har tagit alla kostnader så där var inget att anmärka på.

Sa på skoj till gubben förra helgen att jag funderar på en E-klass från 2015. Han lovade dyrt och heligt att stå för en ny KIA hybrid till oss bara vi inte köper en MB...

En gratis bil är iofs aldrig fel wink tycker du skall gå vidare med din plan om en e-klass hehe :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 mars 2019 · 17 376 Inlägg

Presidento skrev:

Hybrid_ skrev:
Min fars MB har rullat utan anmärkning sedan i början av Februari. Föräldrarna börjar nu så sakteliga lita på den men hade det inte funnits ett par års garanti kvar så hade bilen varit såld nu.
Mercedes har tagit alla kostnader så där var inget att anmärka på.

Sa på skoj till gubben förra helgen att jag funderar på en E-klass från 2015. Han lovade dyrt och heligt att stå för en ny KIA hybrid till oss bara vi inte köper en MB...

En gratis bil är iofs aldrig fel wink tycker du skall gå vidare med din plan om en e-klass hehe :p

Lite OT men har tittat på en MB190E Aut som jag är sugen på. Vi förhandlar om pris just nu då den är en bit bort. Vill ha en enkel bil utan massa finesser så jag kan stoppa i det godiset som jag vill ha, Parkeringsvärme, fjärrstart, skattefri (nästan), separat förbrukningsbatteri osv. Lite svårt på en ny bil med Canbus. Inget jag fixar iaf.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
17 mars 2019 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:

Hybrid_ skrev:
Min fars MB har rullat utan anmärkning sedan i början av Februari. Föräldrarna börjar nu så sakteliga lita på den men hade det inte funnits ett par års garanti kvar så hade bilen varit såld nu.
Mercedes har tagit alla kostnader så där var inget att anmärka på.

Sa på skoj till gubben förra helgen att jag funderar på en E-klass från 2015. Han lovade dyrt och heligt att stå för en ny KIA hybrid till oss bara vi inte köper en MB...

En gratis bil är iofs aldrig fel wink tycker du skall gå vidare med din plan om en e-klass hehe :p

Lite OT men har tittat på en MB190E Aut som jag är sugen på. Vi förhandlar om pris just nu då den är en bit bort. Vill ha en enkel bil utan massa finesser så jag kan stoppa i det godiset som jag vill ha, Parkeringsvärme, fjärrstart, skattefri (nästan), separat förbrukningsbatteri osv. Lite svårt på en ny bil med Canbus. Inget jag fixar iaf.

Rena rocket science I nya bilar när det gäller eftermontering. Är det en diesel?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
17 mars 2019 · 4 228 Inlägg

Presidento skrev:
En update; bilen fick ny låda 2 Gånger. Första funka sämre än original. Då fick den nr2 som var bättre och nu en givare till.. Och en fläkt till någon kylning. Tur att garantin fanns för annars skulle fadern blitt 97000kr fattigare totalt.

Sälj tankar nu.

helig skit, vad fan köpte ni för skrot^^ varför kasta inte ni skiten efter första lådan? iaf vad tänker ni göra nu? blir livrädd att köpa nyare bil nu hehe. tror blir kanske gammalt för mig;) har man otur kan man bli rejält ruinerad me bilhelvete.

Presidento Of World
17 mars 2019 · 3 306 Inlägg

panda666 skrev:

Presidento skrev:
En update; bilen fick ny låda 2 Gånger. Första funka sämre än original. Då fick den nr2 som var bättre och nu en givare till.. Och en fläkt till någon kylning. Tur att garantin fanns för annars skulle fadern blitt 97000kr fattigare totalt.

Sälj tankar nu.

helig skit, vad fan köpte ni för skrot^^ varför kasta inte ni skiten efter första lådan? iaf vad tänker ni göra nu? blir livrädd att köpa nyare bil nu hehe. tror blir kanske gammalt för mig;) har man otur kan man bli rejält ruinerad me bilhelvete.

Vet inte, upp till fadern.. Jag skulle gjort mig av med den. Helst igår :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
caromania Forummoderator
17 mars 2019 · 9 296 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:

Hybrid_ skrev:
Min fars MB har rullat utan anmärkning sedan i början av Februari. Föräldrarna börjar nu så sakteliga lita på den men hade det inte funnits ett par års garanti kvar så hade bilen varit såld nu.
Mercedes har tagit alla kostnader så där var inget att anmärka på.

Sa på skoj till gubben förra helgen att jag funderar på en E-klass från 2015. Han lovade dyrt och heligt att stå för en ny KIA hybrid till oss bara vi inte köper en MB...

En gratis bil är iofs aldrig fel wink tycker du skall gå vidare med din plan om en e-klass hehe :p

Lite OT men har tittat på en MB190E Aut som jag är sugen på. Vi förhandlar om pris just nu då den är en bit bort. Vill ha en enkel bil utan massa finesser så jag kan stoppa i det godiset som jag vill ha, Parkeringsvärme, fjärrstart, skattefri (nästan), separat förbrukningsbatteri osv. Lite svårt på en ny bil med Canbus. Inget jag fixar iaf.

En gammal 190E  är väl aldrig fel? För du menar den lilla, som kom på 80talet? Gammal hederlig Merca-teknik som faktiskt funkar!

Jag hade förmånen att få göra pryo-praktik på en Philipson-verkstad 1986 och jävlar vad fina de var. Mitt första uppdrag var att byta bakre sidoruta (den lilla fasta i gummilist) på en 190E som hade fått sin knackad. Gubbarna gick o fikade och garvade lite åt nollan i blåställ... När de kom tillbaka var rutan bytt och efter det blev undertecknad godkänd! big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang