XVision 800 Genesis LED ramp

10 Inlägg
Skrivet 8 februari · Inlägg av trådskaparen #1

Hej!

Någon som testat XVision och vet ifall dom är bättre än VisionX? Genesis800 ser intressant ut men har en del frågetecken.

http://shop.rindab.se/en/artiklar/visio … 25-10.html
https://ljusgiganten.se/x-vision-genesi … paket.html

Ljusrampen har en dubbel upp funktion tydligen, är detta något som kan ställa till besvär om man vill ha den på full ljusstyrka? Har aldrig sett detta tidigare på någon ramp?

1 675 Inlägg
Skrivet 8 februari #2

X-Vision Genesis 800 har två effektlägen pga. godkännandet.
Kopplar man bara plus och minus så har man full effekt. Kopplar man även plus (signal) till den blåa kabeln så går den ner i halveffekt och är godkänd med ref. 37,5.

Sen så beror det på vad du menar med bättre. Kvalitén är säkert bättre på Vision X, men då igen så kostar den dubbelt så mycket.
Sen så är Genesis 800 bredare och böjd, vilket gör att den kan se rätt så stor ut om du tänkt montera den exempelvis framför grillen.

Senast redigerat av MammDiin (8 februari )

10 Inlägg
Skrivet fredag 11:23 · Inlägg av trådskaparen #3

Hej MammDin, tack för ditt svar. Ja det stämmer att rampen var lite för stor så jag fick returnera den och byta ner mig till Genesis 600.

Ljuset var förvisso riktigt grymt med 600 modellen och kanske till och med bättre än kompisens Rigid rds som kostar skjortan..!

1 675 Inlägg
Skrivet fredag 19:23 #4

Du sparade ju en del pengar på att välja 600 istället för 800 också så det är ju en fördel smile

Enda direkta nackdelen med Genesis ramperna är enligt mig att ljusbilden kan vara lite ''defekt''. Exempelvis att den är sned eller höjden på ljusbilden kan vara lite högre på något ställe.
Även sett exempel där ena sidan lös på en annan höjd än andra så det blev lite som ett ''trappsteg'' i mitten av ljusbilden.
Men borde inte vara några problem med att skicka tillbaka rampen och få en ny om man har dessa problem.
Men tror inte direkt 600 och 300 lider av dessa problem, utan främst 800, 1100 och 1300.

Har själv en Genesis 1300 på taket och fick byta den första som hade sned och olika höjd på ljusbilden.
Den jag har nu har nästintill perfekt ljusbild så blir att behålla den för misstänker det knappast finns en med perfekt ljusbild när det kommer till de större ramperna.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt