Då var de dags med en ny bruksbil då min T5a fick sätta livet till :'( Kollade på en hel hög modeller. Ville ha ett billigare ägande med denna bilen var tanken, så de blev allt från Skoda octavia till en ny V70N. Men under tre års tid har jag varit väldigt sugen på en V50 då de är så lätt att få ett riktigt gött stuk på dom. De blev att lägga all fokus på att hitta en V50, och kraven var många! Skulle vara D2, skulle vara classic, Xenon, minst High performance ljud, Silver eller antracit grå, DRL osv.. Till slut hittade jag en och de var bara iväg och hämta den. De som kommer göras med denna är i första hand kosmetiskt då de inte är lönt att plöja ner en förmögenhet i motorn denna gången.
Skrivet 24 november 2018
· Inlägg av trådskaparen#226
Djo skrev: Sänkning på det där så jävlar har du en smutt bil
Ja,,, Du får som du vill
Skulle byta till vinterdäck idag och såg att däcken bak var vågiga. Så nu blir de coils och ställbara camberarmar! Måste erkänna att jag velat sänka den länge men de har varit ordentligt mottryck från regieringen. Men när man lägger upp de rätt och visar att de är billigare med coils än original från volvo så blev de grönljus direkt
Kan ju lova att jag haft detta på känn ett tag då de hörts en del i bilen xD
Bild på de ställbara camber och toe stagen! Hatar cambern på dessa bilar och den lär ju bli fruktansvärd när man sänker den så detta är ett måste känner jag!
Skäms nästan när man glider runt nu!
Senast redigerat av Rikard_Persson (24 november 2018)
Fick slängt sommarhjulen igår och ställt in höjden. Blev ruskigt bra tycker jag.
Efter att ha kört en liten provrunda så märktes de tydligt att livsinställningen var rent åt skogen, vilket var väntat också. Så idag blev de en runda på 10 mil och jag fick gjort hjulinställning. Nu går den helt fantastiskt. Inte alls så stötigt som jag trodde de skulle bli heller. Camber kittet gjorde verkligen vad de skulle! Blev mindre camber nu än vad den har original.
skönt med färdiga camberjusterings grejer till v70N hitta jag ett kitt med exentriska bultar till bmw som passade perfekt galet perfekt på mm exakt så vart man av med 2 grader camber bak låg ändå över max men det funkade iallafall.
skönt med färdiga camberjusterings grejer till v70N hitta jag ett kitt med exentriska bultar till bmw som passade perfekt galet perfekt på mm exakt så vart man av med 2 grader camber bak låg ändå över max men det funkade iallafall.
volvo å camber bak är grejer det
Tack! Ja de va riktigt skönt att de fanns färdiga kit. Tydligen har Volvo en original ersättnings camberarm också som tar bort 1°, dock är den inte ställbar. Så dom vet om problemet. Denna bilen hade -2,3° redan original så man kan undra vad dom sysslade med när dom designade detta..
V50n blev uttagen att stå i Volvo bilklubb Sveriges monter på Barkarbyträffen! Nu längtar man ju Då får man passa på att snygga till den lite extra! Vill plocka bort torkaren bak och håller på med hjälp av killallwipers att få fram en glasplugg till V50. Har skickat mått till dom idag. Har även fått hem mina nya canards som var tänkta att ersätta de befintliga men de var alldeles för stora så jag spånade lite idag var man kan sätta dessa.. Får se hur de blir tillslut
De ser väl ok ut på bilderna men de var duktigt fläskigt på riktigt! Sak tvätta den, backa ut den och sätta dom med lite tejp så får vi se helheten