Mgb Gt 1966

MGB GT 1966 Ett stycke engelsk rosthög, väldokumenterad men helt slut. En kul quick-fix renovering blir en längre dyrare historia..... ingen skräll där kanske. Lite korkad som skriver detta men planen ser ut enligt följande: - Första start sedan ca 2002, slutet feb 2019 - Fulbesiktning slutet april 2019 - En mer äkta besiktning början av juli 2019 - Klappat och klart slutet juli början aug 2019 DET är planen

SvarreE

  • 22 Följare
  • 3 558 Visningar
  • Uppdaterades senast idag 06:53
SvarreE
17 januari · 33 Inlägg
#1

En MGB GT 1966
Svensksåld i Helsingborg 1967

Inte varit besiktigad eller körd sedan 2002-2003 där ungefär.

Planen för bilen är att renovera upp den, det blir att gå igenom allt, för att få ut den på vägen igen. Har inte bråttom men vore ju kul att bli klar.

Tanken är att ha möjligheten att gå tillbaka och kunna göra en originalrenovering en dag om andan faller på så de luriga sakerna får jag göra på riktigt medans jag cuttar lite hörn (och kostnader) på andra ställen.

Som en äkta brittisk bil så är den full av röta och nya trösklar båda sidor är krav, samt fjäderfästen, skärmar och lite annat smått och gott.
Ny lack och renovering av inredning och motorrum.

Motor är renoverad innan bilen ställdes av men oklart vad som gjordes dock.... har kvittot på 23.000:- så nåt ska det ju vara och det är INTE ventiler och säten då den fortfarande vill ha blyat.

Men motor ur och låda får bli nästa vinter isf.


https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-5d2d6532ee53fef8e6cf9df5540b17bb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-e5297bfe4d6b818a24b6aa0703dd9787.jpg

Senast redigerat av SvarreE (21 januari )

SvarreE
21 januari · 33 Inlägg
#2

Det framkom kanske inte i förra inlägget men jag har redan hållit på med denhär högen ett tag...
så inläggen kommer fungera lite som mina egna minnesanteckningar och kommer att hoppa lite mellan saker som är gjorda sedan länge och det som är gjort nu.
Vi börjar med helgens aktiviteter.

Sur, trött och grinig på ett lite väl kallt garage som är omöjligt att hålla rent så fick man börja med nåt kul.
Gallren till luftfiltren slipades ner grundades och lackades i samma kulör som bilen sedan kommer att få, en djup och mörk blå standardfärg.
Förgasare och länkar till dessa, allt sedan länge renoverat sattes på plats. mängden packningar är löjlig och det slutade med att jag fick skära ut 2 egna bara för att hitta de 2 saknade just när jag var klar.


https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-3bde260f954347f2d9478e0477460220.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-670b1f5e03199e0e507c599ac421c276.jpg

Det såg väl okej ut fick man tycka, men det var ju läge att få mer gjort.

Varför inte påbörja lite bromsrör, var ändå under och målade för kommande tankinstallation.

Började bak, alla delar såg ut som väntat men efter en slap around med stålborsten och blandade vätskor vart de snygga igen.


https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-0e8c82181d15a12ce221c6eba99bd761.jpg

Lyckades iaf få isär skiten utan att ha sönder något, sånär som en skruv men sådana finns det ju gott om.
även om utbudet på UNF fingängad tumskruv och mutter är något beige här i landet för närvarande....

Men man måste ju göra lite av det tråkiga också så kaross. bakskärmen har stått öppen ett tag och ny innerskärm har tillverkats och svetsats, ser inte illa ut men inte heller mycket att skryta om så varför inte börja täcka över så folk slipper se.
Inga bra bilder men här kan man ana innerskärmen iaf.

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-b51cfaa10a1be2f808745c7fe0f6eddb.jpg

Sagt och gjort, måtta in kapa och tröttna lite över passformen på plåten, det blir en runda med vinkelslipen och svetsen innan det kommer bli bra. Främre änden fick styra, mest att passa in där, bak.... well, det ska ju täckas över en hel del som väl är.


https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-df0324dc28c5382d71be10ab1f26afad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-da0696ec30dc6b798bb4ae754f8b2813.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-0b8f0acbdc6045a689ca51976dded7b7.jpg

På det hela taget en bra helg, avslutade med att rikta lite bromsrör, dra åt slängklämmor för kylaren, ett tappert försök att sortera tillbaka verktyg till iaf rätt ända av garaget och att spilla ut 2l diesel över skorna när värmekanonen skulle tankas.

SvarreE
23 januari · 33 Inlägg
#3

Note to self....

Om mer eller mindre alla delar finns att köpa nya och till ganska bra pris så gör inte sönder de få saker som inte går att få tag i utan att det kostar skjortan, speciellt inte om det är en del som enbart användes under 2-3 år och resten under nästan 30år....

Long story short.
Ingen lust att åka till garaget så lite hemmafix.
mätarna har fått sig en genomkörare, för de flesta var det ett tag sedan kanske i våras någon gång. Då passade jag också på att ge bränslemätaren en uppfräschning, lyckades lossa nålen, böja den en aning, allt detta helt utan mening och med en stor fråga, "Jaha, hur satt det ihop nu då?"
Men strunt samma jag kan ju skaffa en ny... ja mätaren som kom året efter kostar kanske 300:- i bra och testat skick, den här not so much, om man hittar en så drar en fungerande men orenoverad från USA 1700:- och uppåt. +frakt.
Inget efter flera timmars googlande så gjorde vad vilken normalt funtad människa som helst skulle göra, stoppade skiten i en påse och resonerade att det är nog lättare senare när jag helt glömt hur allt såg ut...

Men igår var det dags, mätarhuset hade målats sedan innan, hade börjat rengöra tavlan i mätaren då lossnade färgen och den såg ut som stryk...
köpte ny på ebay hittade en förvånansvärt billig på ebay med ett glas, frakten kostade väl max 4ggr mer än prylarna... man blir ju ändå nöjd med sig själv.... trött, förlåt trött på sig själv.
Knäckte koden och en stunds fipplande så hade jag mig en mätare som ser ny ut, men jag har inte en aning om den funkar, det får bli ikväll.
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-9281f876ab15f5fe2ade00ccbe6b4f5b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-b97e3e36331115f932be38c20d4cdff7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-f06c344acdb9e8751d12de3ff1bc355f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-51dda449e234259703df64c490c12c7d.jpg

Även andra mätare har fått sig en genomgång som sagt

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-a1667cd1fb54435e777a3cf1d453aee3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-a74f5785b858ba217f1357c392d2d3dd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-497dabbb095ea8ecfa08c80543a8bae1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-f50b6cc671bbdc4ce597bf6e102e449a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-84ccbbad116a4ad2d57adfa9b6f14910.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-a9762b93f75ef6d42267908d8150c632.jpg

Måste lära mig att ta mindre bilder, alldeles för mycket scrollande här... jobbar på det.

Senast redigerat av SvarreE (23 januari )

sir_daniel www.kudoz.se
23 januari · 3 775 Inlägg
#4

Snygga mätarna blev! Får göra så på ni. Gammeljagga

vw_audi Däckhotellsansvarig på Mekonomen
23 januari · 645 Inlägg
#5

snyggt,  "en bild säger mer än tusen ord" jag ser hellre på fler bilder och mindre text, än tvärt om ;-)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTEq GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen A6 avant 1.8Tq
SvarreE
23 januari · 33 Inlägg
#6

sir_daniel skrev:
Snygga mätarna blev! Får göra så på ni. Gammeljagga

Tack, ja det var förvånansvärt lättjobbat så gör det. Men akta själva mekaniken eller fota den i detalj......

SvarreE
23 januari · 33 Inlägg
#7

vw_audi skrev:
snyggt,  "en bild säger mer än tusen ord" jag ser hellre på fler bilder och mindre text, än tvärt om ;-)

Jag hör dig
kan tänka på det och lägga korta bildtexter så kan man skita i det som står emellan om man vill.
Vill ju ha det senare för egen del och till en liten sammanställning att lägga i bilen.

vw_audi Däckhotellsansvarig på Mekonomen
23 januari · 645 Inlägg
#8

SvarreE skrev:

vw_audi skrev:
snyggt,  "en bild säger mer än tusen ord" jag ser hellre på fler bilder och mindre text, än tvärt om ;-)

Jag hör dig
kan tänka på det och lägga korta bildtexter så kan man skita i det som står emellan om man vill.
Vill ju ha det senare för egen del och till en liten sammanställning att lägga i bilen.

Exakt så menar jag.
Jag har mina projekttrådar som minne och en dagbok för min egen del också.
Bilder på hur kablar suttit osv. ibland med långtext för att någon ska förstå sammanhanget och sedan med kortare text till bilderna om det behövs,

Senast redigerat av vw_audi (23 januari )

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTEq GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen A6 avant 1.8Tq
Donvito
24 januari · 962 Inlägg
#9

Kul projekt,känner igen en del från mitt projekt,börjar lite försiktigt sen höjs ribban,rätt vad det är har man haft isär allt,får följa detta

SvarreE
25 januari · 33 Inlägg
#10

Donvito skrev:
Kul projekt,känner igen en del från mitt projekt,börjar lite försiktigt sen höjs ribban,rätt vad det är har man haft isär allt,får följa detta

Ja, visst är det livsfarligt!

SvarreE
28 januari · 33 Inlägg
#11

Dags att ta tag i en gammal surdeg.
Med gnuttan av en chans att kunna provstarta innan februari är slut så behöver det finnas en bränslepump.
Originalpumpen var kass, den gav nåt ljud ifrån sig om man kopplade in den men inte mycket till liv.

SU soppapump i taskigt skick
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-0dc30b4cc2a345975f5aa63b8239daac.jpg

Forum och folk som vet rekommenderar starkt att man inte använder sig av moderna pumpar som ofta ger ett högre tryck och att reglera ner det ger andra problem så...

Hittade ett renoveringskit i england så varför inte
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-feeaae176c8723af544ca7a6b444fd12.jpg

Nytt membran, packningar ventiler och framförallt nya brytarspetsar.

Skicket på det som åkte ur gav ju mer att önska
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-4dbb9ccbb59a7900e53712f76d64ed44.jpg

Efter lite extra rengörning, en skvätt färg och meningslöst putsande på något ingen någonsin kommer se hamnade vi här.
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-a7e24cc446fdeb2fa9d4d3d59ff5be6d.jpg

Inte nog med det, den surrar, tickar och pumpar igen, 3,8 bar hålls ganska stabilt.

Detta vart i våras såklart så surdegen bestod i att den skulle in i bilen igen, lättare sagt än gjort, trångt och störigt. men i lördags innan semestern skulle påbörjas så kom han in, framför bakaxeln, med åtkomst för elanslutning genom en av batteriboxarna under baksätet

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-c889a1ef5a7de4441185daffe3206a74.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-035e077d08ee72dbfb15f7c07d707a26.jpg

Svordommarna haglade och svetten rann, men tillslut satt den där, fredag blir bränslerörsdragning för att koppla ihop den med tanken som också monterades i veckan. detta utan bilder dock

SvarreE
3 februari · 33 Inlägg
#12

Hemma igen efter en vecka med skidåkning så vad passar bättre än en dag i garaget?
en bra dag dessutom, mycket gjort.

A-stolpen är rutten på båda sidor så påbörjade höger för ett tag sedan men det vart lurigt och lite tråkigt så... ja det var dags att ta tag i det igen.
Såhär långt hade jag kommit

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-a2cf60fc5edc206fd94220645639f0df.jpg

en sista bit måttades, fick bli i 2 delar för att få ihop det

Mall för att få ihop delarna
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-263f835ed5f4679c6d73db4a1703756d.jpg
Lägga in rätt knäck för att matcha befintligt och en plattare del
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-0157d7edf06316221bf184007e6d5142.jpg
Passa in och markera
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-9624ff370a5ce9aeb67ad87d28b0066b.jpg
Svetsa ihop
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-b9ea4398dc68add4efc4f5ef9085d922.jpg
Rostskydd och hål för punktsvetsar
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-8daee7d5841458d1520942cca8192f86.jpg

skydda mot rost och svetsa in.

missade att ta lite bilder, men fick också svetsat in den del av instrumentbrädan jag varit tvungen att kapa bort för att komma åt att reparera.
nöjd med resultatet ändå.

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-1b062f1e07e4bb8c3f3d5dcb1f34040b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-7de31f6d9949f55c1d20f00977ab67c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-7e248bc58c7c86ad4d410ab9bc21cb41.jpg

Samtidigt kan man ju göra fler saker så en översyn av slavcylindern till kopplingen, visste den var dålig så hade ett renoveringskit.
fattar inte att folk som inte har en aning om vad de gör ändå drar en vild chansning.
gummit som sitter bakom kolven hade tryckt framför istället, det andra var kvar inne i cylindern där det borde ha varit.
Hur som, med väldigt mycket övertalning fick jag isär prylarna, mycket tejp och trycka upp tryckluften till 12bar så...

Här har någon tryckt in gummit
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-e585de506248d95a0ee9bf32db83ca67.jpg
Isärtaget, inneållet
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-da620f7729d0b97c726bd51b168104a9.jpg
Alla delar som ska tillbaka
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-df5d438370c87d01d11bbcb485f6cced.jpg
Klar
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-1a224d6a1052f43686f7bd9325933ed7.jpg

SvarreE
7 februari · 33 Inlägg
#13

Onsdag
Brukar vara min vanliga veckodag i garaget ihop med Torsdag
Men det vart seg att komma dit.
Så varför inte ta tag i nästa surdeg som stuckit i ögonen ett tag.
passformen på bakskärmen.
Det passar i övrigt, fram kant och skärmkant men då stämmer inte linjerna i bakkant. man kan se på bilden att den ligger nästan 6mm lågt i överkant, samtidigt som den ligger 5mm högt i underkant om man kollar vid avsättningen för stötfångaren, inte för att jag ska använda den sedan men ändå.

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-6af780ed36ead3e56155aea173fb21a5.jpg

Inte mycket att göra, tejpa upp linjer och måtta (finfikat framme också)
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-c0f347b09a4402b59bc72d135c1b7f61.jpg

försöka sig på raka snitt med vinkelslipen, tunnaste skivan jag hade
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-b1d95a583c8fe9ac7df5440ff68b754c.jpg

Sätta ihop igen och måtta in
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-ea50daa28cf9b7e68421d139f93e9798.jpg

Förvånansvärt bra på första försöket, så bara att nästa ihop den igen
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-55e020d5e3aa0474b94f85a07753c1db.jpg

Slipa ner punkterna
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-699eb70590f7694ed1a7d9abeca8dcb7.jpg

Och svetsa/slipa, fikat fortfarande kvar, inte förtjänat det riktigt än)
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-6e8be6d119b0b0e8c9eee059751d40e0.jpg

Här tog det slut på dag
Fylla i lilla biten får bli torsdagens bekymmer, hittade samtidigt en mindre gruva med glasfiber och rost... trodde jag hittat allt men får se vad det blir för lagningar, som väl är blir det aldrig synligt men kan inte med att lämna stora hål.....

Fortsättning följer....

caromania Forummoderator
7 februari · 7 679 Inlägg
#14

Hur har jag kunnat missa detta? Härligt! En äkta Engelsman. Just jobbet med mätarna känner jag igen, samma visa för mig när jag plockade ihop mina Austin-bilar från 30-talet. Det hände inte mycket med Smith-mätarna mellan 1930 och 1970 kan jag säga.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
SvarreE
8 februari · 33 Inlägg
#15

caromania skrev:
Hur har jag kunnat missa detta? Härligt! En äkta Engelsman. Just jobbet med mätarna känner jag igen, samma visa för mig när jag plockade ihop mina Austin-bilar från 30-talet. Det hände inte mycket med Smith-mätarna mellan 1930 och 1970 kan jag säga.

Tror jag svurit mer över mätarna än över rostiga trösklar och det är ändå en british engenering at it´s finest, anar de fyllde trösklarna med rost redan på fabrik.

caromania Forummoderator
8 februari · 7 679 Inlägg
#16

SvarreE skrev:

caromania skrev:
Hur har jag kunnat missa detta? Härligt! En äkta Engelsman. Just jobbet med mätarna känner jag igen, samma visa för mig när jag plockade ihop mina Austin-bilar från 30-talet. Det hände inte mycket med Smith-mätarna mellan 1930 och 1970 kan jag säga.

Tror jag svurit mer över mätarna än över rostiga trösklar och det är ändå en british engenering at it´s finest, anar de fyllde trösklarna med rost redan på fabrik.

Äsch. Bilar från 60talet är lika jävliga oavsett vad, beroende på hur det var där de kördes. Jag renoverade en Amazon 1989 som då bara var 25 år. Herregud så mycket plåt som byttes i den! big_smile

Mina Austinbilar från 30talet var däremot knappt rostiga alls faktiskt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
SvarreE
9 februari · 33 Inlägg
#17

Då ska vi se, dagens bravader har bestått i att städa garaget! Behövligt minst sagt.
Lite småreparationer på forden och så dags att ta tag i resten...
På listan
- Passa in och fäst bakskärm 
- Dra ny el från batteriet
- Montera värmepaketet

Bakskärmen är värst så bäst att börja där.

En evighet i slipande, kryp/sträck och montera ta loss, montera ta loss men tillslut vart jag ganska nöjd
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-0021cb7c9af587ec592fdc275a655f20.jpg

Bäst att dra fast den snabbt medans man är nöjd

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-72634cd15acf8afba847bb7ce3ad6ff9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-3fb66dc5cb3d272fa5053dfdd2f3599d.jpg

Svetsa och slipa är ju roligt...
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-3169764fe57d26aede8fc1a097c6984b.jpg

Är det bara jag som har en svets som beter sig som en hormonstin tonåring?
Snäll och go ibland, idag fruktansvärt otrevlig och inte medgörlig för 5 öre.
Men tror hon är 18år gammal, köpt begagnad i somras. Nöjd på det stora hela ändå
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-1cc115b3206b09ce5d0fb0365b73c462.jpg

I pauserna för att låta plåten kallna lite gick jag lös och slipade klart golvet på förarsidan, behöver lite hjälp att trycka ner det ordentligt för att fästa så det får vänta lite. Missade fota det också.


https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-d653c2051168b43a698837637f78e24f.jpg

Hur som så gick det hyfsat, fick ta en break för att käka lunch framåt 16.00 MAX var närmast och öppet så det vart en burgarlördag.

Men det var ju mer på listan.
Värmelådan och slangar

Ser väl helt okej ut

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-0333f1342260dadf4b41a64704eb7077.jpg

Ska nog hålla tätt, boxen är renoverad och har legat och väntat länge på att komma tillbaka i bilen.

Orkade inte kolla på nya kablar utan provslipade en ekerfälg istället.
Har en idé om att lacka extrauppsättningen i en mörkgrå nyans.
Någon som har tips på bästa sättet?
Har tyvärr ingen bläster
 
https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-cae47f51acb52afa93bdf7b29b145f1c.jpg

Ingen hets på det iofs
Fått tag i race varianten 1" större
72 ekrar istället för 60 och kromade, inget fan av kromet dock men det kan nog se okej ut

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-52d7762cad2bf6ac35c00e59ea4f6b1b.jpg

Nu får det bli kväll och en runda till imorgon

SvarreE
13 februari · 33 Inlägg
#18

En helg till i garaget gav lite gjort iaf, denna gången var det golv som fick sig en genomgång.
Såg inte SÅ illa ut från början, lite småhål javisst men det vore ju underligt annars.

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-da20ab3052da5ae8e020a4bd912f662f.jpg

Men när man började kapa så var såklart fjäderfästen på båda sidor helt körda, nya delar mer att kapa

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-4e5ee77593861a2cdc0599a99b4c204a.jpg


som tur var hade jag kapat detta tidigare så delarna fanns hemma, redan insvetsade och klara.
i med ny plåt, skydda mot kommande rost... och måla

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-a896b68ce67720ff6963521f16f9d2ed.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-f9ba455e010179c51d927e08c4903459.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-1ab025f4d56cb995aaf61351e3c46273.jpg

Det fick räcka, var värre att få delarna på plats än väntat.

Till helgen är det fokus på lite eldragning och förhoppningsvis ett startförsök.
Ligger ganska bra till men fylla vätskor och hoppas man inte missat att dra åt någonting.
Måste komma ihåg att kolla så inte kopplingen fastnat också.

SvarreE
13 februari · 33 Inlägg
#19

Lika bra att fortsätta med dagens jobb

Gött att komma till garaget efter en riktigt sur dag på kontoret.

Visste inte riktigt vad jag skulle ta tag i idag, andra lagret färg på golvet förstasidan, sådär spännande kanske.

Men fått tag i lite äkta Italienskt finmaterial
(Läs ursågad plyfa från golvet på en Fiat Ducato...) att göra mellangolv i bagaget, det har legat ivägen ett tag så let's do it.

Originalet hade gjort sitt och föll nära nog isär

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-fc23ad0b3af76d9a6dfc89622604d5b5.jpg

Men funkar som mall så fram med stämjärn och skruvdragare.
Sjukt mycket att plocka bort för en så enkel pryl

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-de8d0cd60070b839776fecdef052b3c0.jpg

Högst oklart om detta är original eller om någon betalat extra...

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-46e3e1a7167bd7d9a04f115317a4c317.jpg

Sprayfärg och tuschpenna lite senare

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-d4350ae20265138b0cfbfa2ae29c7796.jpg

Tänkte köpa nya prylar och slängde nästan islagsmuttrarna, men var hittar man det med unf-gänga i dethär landet, hittar ju inte ens ett vettigt skruvsortiment sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-a75207394013003ddb23bb76ce5e494f.jpg

Till slut så passade det ganska bra ändå, lite färg och en matta och det kunde ha varit fabrikstillverkat

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-fe0af88a4901cf0cb2be7f28672f5bf8.jpg

SvarreE
14 februari · 33 Inlägg
#20

Kör ett extra inlägg
En bit upp här hade jag funderingar på att måla ekerfälgar och har kört det som ett litet test och sidoprojekt.

Original är målade silver i dåligt skick, en mörk grå var tanken.

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-6d8df814e787cdb766cbca125c8fec30.jpg

Någon kommer säkert tycka till om att det är målat med däck på men har inga gummin på de andra och behöver snart ställa ner och flytta på bilen. Dessutom är detta bara ett test.

Paintstripper funkade sådär men tog det mesta, sedan en hel del slippapper, olika stålborstar på tryckluften och vinkelslipen.

Körde med ett par lager etchpimer och så en grå lack i ett par lager. 
Färg är inte drygt när det är 75% hålrum som ska målas...
Men det ska nog funka när bilen är klar

https://www1.garaget.org/gallery/images/227/226247/226247-9edd5d5d42898fa23a8d2ada3955745d.jpg

Ser lite tattigt ut när däcket har samma färg som fälgen men det ser betydligt bättre ut "live"

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang