Vindrutetorkare Peugeot 508 ur funktion

Peugeot 508, 2011 · 4 Inlägg
Skrivet 10 februari · Inlägg av trådskaparen #1

Hej,
Har problem med vindrutetorkare på min Peugeot 508, 2011. Precis som på filmen i länken nedan.
Passagerarsidan ligger nere och rör sig inte medan torkaren på förarsidan är uppe och rör sig på en begränsad yta...
Vad är det som är fel?
Är det själva motorn men höger eller vänster eller båda?
Behöver hjälp?

https://youtu.be/I01pSd_xob4

Forum- och sitemoderator · 11 490 Inlägg
Skrivet 10 februari #2

Daniq skrev:
Hej,
Har problem med vindrutetorkare på min Peugeot 508, 2011. Precis som på filmen i länken nedan.
Passagerarsidan ligger nere och rör sig inte medan torkaren på förarsidan är uppe och rör sig på en begränsad yta...
Vad är det som är fel?
Behöver hjälp?

Länkaget som gått åt pipan. Vissa bilar kan ha utbytesbussingar men ibland så måste hela paketet bytas.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Skrivet 10 februari · Inlägg av trådskaparen #3

Hybrid_ skrev:

Daniq skrev:
Hej,
Vad är det som är fel?
Behöver hjälp?

Länkaget som gått åt pipan. Vissa bilar kan ha utbytesbussingar men ibland så måste hela paketet bytas.

Men som jag kan se så är det 2 separata motorer( höger och vänster). Ingen länk mellan?

139 Inlägg
Skrivet 10 februari #4

Daniq skrev:

Hybrid_ skrev:

Daniq skrev:
Hej,
Vad är det som är fel?
Behöver hjälp?

Men som jag kan se så är det 2 separata motorer( höger och vänster). Ingen länk mellan?

Korrekt, du har 2 separata motorer. Inget länkage mellan

Forum- och sitemoderator · 11 490 Inlägg
Skrivet 10 februari #5

Va? 2 motorer? hur synkas dessa?

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Skrivet 10 februari · Inlägg av trådskaparen #6

Hybrid_ skrev:

På YouTube skriver de att det är motor som har gått men jag undrar i så fall vilken.
Den som rör sig lite eller den som inte reagerar på kommandot från spaken alls?

139 Inlägg
Skrivet 10 februari #7

Daniq skrev:

Hybrid_ skrev:

På YouTube skriver de att det är motor som har gått men jag undrar i så fall vilken.

Hörs det nånting från motorn som inte rör sig alls?  Kommer det fram ström och inget händer så bör det ju vara motorn

Skrivet 10 februari · Inlägg av trådskaparen #8

classexa skrev:

Daniq skrev:

Hybrid_ skrev:

Hörs det nånting från motorn som inte rör sig alls?  Kommer det fram ström och inget händer så bör det ju vara motorn

Hörs ingenting. Har inte kollat strömmen. Misstänker att det är just den (passageratsidan) som är paj.

139 Inlägg
Skrivet 10 februari #9

Daniq skrev:

classexa skrev:

Daniq skrev:

Hörs ingenting. Har inte kollat strömmen. Misstänker att det är just den (passageratsidan) som är paj.

Motorn på förarsidan verkar ju funka i någon kapacitet i alla fall.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt