Xebers76
24 februari 2019
· 2 264 Inlägg
capriceturbo skrev:
härligt att se ditt hårda arbete med chevan....sj plockat ner nästan hela bilen inför blästring så nu blir det kul se din maskin om det funkar bra.lycka till
Såg bilderna du laddat upp! Bara kämpa på säger jag!
Fälgarna är snart klara
Rev ut inredningen på vänstersidan. Både för att komma åt att svetsa hjulhus men även för att försöka lista ut varför det läcker in så mycket vatten vid bakrutan. Trodde först att det var takräcket men tätade det i ett tidigare inlägg och det löste inte problemet.
Ehm ja det här såg ju spännande ut
Här kan man skymta rutlim, aj aj aj
Tog bort rutlisterna
Det har varit en klåpare här. Vissa clips är trasiga och fel variant, eller helt i rutlim. Detta får göras om! Men det är för kallt nu för att limma ruta tyvärr
Listen längst ner på förardörren har varit ganska skramlig, lite som om den satt löst. Hmm
Okej jag visste om detta Har en liten idé med fönsterhissarna så denna dörren ska ändå isär. Ja även lite andra jobb runt denna dörr ska till så lika bra att ta allt sånt när man ändå har allt nere!
Lite hoppigt idag För nu ska det målas!
Måla är inte riktigt min grej, blir sällan bra. Håller mig till att måla plåtfälgar Pappa står för lackering av dessa delar.
Tyvärr hade jag helt glömt att den stora panelen skulle spacklas mer.... Så den fick ingen färg.
Smådelarna fick färg iaf! Färgen är nästan samma, den är lite ljus, så eventuellt ska en ny blandning användas till den stora panelen, vi får se helt enkelt
Spacklat!
Haft problem med att tomgången i Closed Loop inte hinner med så bra när motorn är kall. Motorn stannar gärna när man skickar han i växel, endast kall då, funkar fint med varm motor. Ville helst kunna ha tomgången i Open Loop när den är kall. Hittade faktiskt en inställning i Maxxecu där man kan justera detta. Nu går den på open loop tills kylvattnet är 40 grader för att sedan gå över till closed loop. Har inte hunnit testa det än dock
Tomgång i Closed Loop = Aktiv justering av tomgångsmotorn, datorn justerar aktivt för att nå ett visst varvtal.
Tomgång i Open Loop = Tomgångsmotorn håller sig i ett visst läge oberoende av vad det faktiskt blir för varvtal, den som mappar ställer in hur många procent ventilen ska vara öppen vid det givna tillfället.
Tyckte det var dags att dra den nya större kabeln mellan generator och batteri! Men istället gjorde jag annat!
Strålkastarna är säkrade med en "fuse link" som sitter nere vid startmotorn. Så blir det kortis någonstans så slocknar allt.... Kablarna är dessutom jättetunna, ca en kvadrat. Så antagligen hade det blivit kabelbrand istället för att säkringen hade gått. Byta en fuselink är inte alls kul. Så nu blir det egna säkringar!
Har hängt dit 2 relän dessutom, detta för att kunna tvångstända kurvljusen. Jag tycker det är så snyggt med dem tända när det är mörkt Halvljusen kommer få varsin säkring och helljusen får dela på en.
Här ser man delningen på kabeln till halvljusen. Detta görs ju om helt så delningen nu blir före säkringarna.
Mitt relä till kylfläkten som åkte dit 2017 börjar ramla isär så detta kommer bli nytt som integreras med dem nya reläenra och säkringarna.
Lite halvfärdigt blev det iaf
Lagom halvfärdigt för att kunna tända kurvljusen! Har nu en separat knapp som jag kan tända dem via. Det är kopplat så att detta endast fungerar när p-ljuset är på. Original funktion hos kurvljusen finns kvar såklart, därför man har en knapp. Annars hade det ju räckt att bara dra tjuvström från p-ljuset, men så vill jag inte ha det
Dem lyser upp ganska mycket
Här ligger dem lackade delarna och väntar Gött att vänta i ett gammalt Volvo 164 baksäte
Allt för denna gång!