Hur säga upp sig från uppdrag?

Avresto
15 februari 2019 · 202 Inlägg

Hej,

Jag har bestämt mig att det är viktigare att må bra än att gå till ett arbete som man inte trivs på.

Jobbet är via bemanning och det är kund företaget som är problemet.

Säger jag upp min visstidsanställning så är jag orolig för att bemanningsbolaget inte vill ha något mer med mig att göra.

Någon som är lite mer kunnig i detta som kan ge tips på hur jag ska göra?

Bättre att härda ut 6 månader?

torsen
15 februari 2019 · 7 236 Inlägg

Ta upp frågan med din kontaktperson på bemanningsföretaget och fråga om du inte kan bli förflyttad till annan kund.

Utmarks-Loke
15 februari 2019 · 5 836 Inlägg

Ja, torsens råd är nog det bästa. Annars beror det på hur eftertraktad din kompetens är.

simlar
15 februari 2019 · 5 525 Inlägg

En visstidsanställning har ofta ingen uppsägningstid då anställningsformen redan är tidsbegränsad. Det finns alltså en början och ett slut på din anställning. Men det finns undantag. I vissa kollektivavtal gäller en månads uppsägningstid om vikariatet pågår tre månader eller längre.

https://www.kommunal.se/svar/uppsagning … nstallning

Första sökresultatet på Google

Så trivs du inte är det bara lämna besked om uppsägning och söka nytt jobb.
Uppsägningstiden ska stå i ditt anställningskontrakt om jag inte minns fel.

Senast redigerat av simlar (15 februari 2019)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
___
16 februari 2019 · 588 Inlägg

Vore jag du skulle jag säga det med din chef och så får din chef lyfta det med sin kund. annars se det som tillsvidare tills du hittar ett vettigt fast jobb

Tycker att bemanningsföretag kan gå och hänga sig i julgranen smile

Senast redigerat av ___ (17 februari 2019)

Utmarks-Loke
17 februari 2019 · 5 836 Inlägg

___ skrev:
Tycker att bemanningsföretag kan gå och hänga sig i julgranen smile

Jag tycker dom är bra. Bara att förklara vad för uppdrag man vill ha så letar dom reda på det och sköter allt det praktiska. Och för mig som inte har en massa lån att betala av på och inte behöver någon fast inkomst är det perfekt, då är det mycket enklare att komma lös när man vill vara ledig. Som i fredags när jag mailade chefen och skrev att han inte behöver förlänga kontraktet när det löper ut om tre veckor, jag har så mycket att greja med hemma nu att jag vill vara ledig ett tag.

___
17 februari 2019 · 588 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

___ skrev:
Tycker att bemanningsföretag kan gå och hänga sig i julgranen smile

Jag tycker dom är bra. Bara att förklara vad för uppdrag man vill ha så letar dom reda på det och sköter allt det praktiska. Och för mig som inte har en massa lån att betala av på och inte behöver någon fast inkomst är det perfekt, då är det mycket enklare att komma lös när man vill vara ledig. Som i fredags när jag mailade chefen och skrev att han inte behöver förlänga kontraktet när det löper ut om tre veckor, jag har så mycket att greja med hemma nu att jag vill vara ledig ett tag.

Har jobbat ett flertal år åt bemanningsföretag, flera stycken, medans jag pluggat till maskiningenjör och det har aldrig fungerat på det sätt du beskrev med uppdrag. Oftast totalt okvalificerade jobb utan utbildning. Kul att det fungerar för dig men jobba långsiktigt med saker man är utbildad för är mycket mer givande och roligare har jag kommit fram till :-)

Senast redigerat av ___ (17 februari 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang